
פיתוח אפליקציות ואתרים, אם בראש שלכם אתם עפים על פתרונות טכנולוגיים חדשניים? וגם לעשות על הדרך כסף, ועזרה לצרכנים לקנות בזול – הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, משרד הכלכלה והתעשייה ומטה ישראל דיגיטלית במערך הדיגיטלי הלאומי, מקצים כ-6 מיליון ₪ לפיתוח אפליקציות ואתרים חדשים להשוואות מחירים בתחום המזון והפארם.
■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.
ב’קול קורא’ חדש, בהיקף של 5.85 מיליון ₪, המיועד לעודד מפתחי אפליקציות ואתרי השוואת מחירים, לפתח טכנולוגיות חדשות שיסייעו לצרכנים בהשוואת מחירים, צרכנות נבונה ויורידו את יוקר המחייה.
מאחורי התוכנית עומדים לקוחות משכנעים ב”חוסן הכלכלי“; הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, משרד הכלכלה והתעשייה ו’מטה ישראל דיגיטלית‘ במערך הדיגיטל הלאומי.
מתברר, כי כיום פועלות מספר אפליקציות ואתרי אינטרנט לצורך השוואת מחירים בתחומי המזון והפארם, המתבססים על המידע שמפרסמים הקמעונאים הגדולים באתר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.
מאחר וחלק מהאפליקציות מאפשרות השוואת מחירים וחלקן מאפשרות בנוסף לערוך את הקנייה באמצעותן.
אולם, השימוש בהן כיום אינו נפוץ ולכן, הוחלט לפרסם מסלול תמיכה לטובת הרחבת היצע הפתרונות בתחום.
לרשות החברות והיזמים עומד ‘מאגר מחירים אינטרנטי’ הכולל את מחירי כלל המוצרים ומתעדכן באופן יום יומי, אותו מחויבים הקמעונאים הגדולים בשוק לפרסם לציבור, מתוקף חוק המזון.
במסגרת הקול הקורא תוענק תמיכה כספית של עד 1.95 מיליון ₪ לכל מציע שייבחר, ועד ל- 3 מציעים, אשר יציגו פתרונות דיגיטליים, שיעודדו את הצרכן לעשות בהם שימוש באופן תדיר, תוך חוויית משתמש פשוטה, יעילה וקלה להשוואת מחירים.
התמיכה, תינתן בהתאם לאיכות ההצעה ובעיקר בהתאם להיקף השימוש בפועל בפתרונות השונים, מתוך מטרה להגיע למאות אלפי משתמשים בחודש.
█ שרת הכלכלה והתעשייה, ברביבאי; “אני קוראת לסטרטאפים ולחברות תוכנה להצטרף אלינו ולהציע פתרונות יצירתיים…”.
דובר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן עורך דין דודו אבן חן, מסר לפורטל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי ההערכה היא, כי שימוש נרחב בפתרונות אלו, יכול להביא להשפעה ניכרת במאבק להורדת יוקר המחיה של מוצרי מזון וה-פארם.
█ שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה (במיל.) אורנה ברביבאי; “אנו מחויבים לספק לצרכנים את כל הכלים, כדי להוריד את יוקר המחיה ולקיים צרכנות נבונה המבוססת על השוואת מחירים.
אני קוראת לסטרטאפים ולחברות תוכנה להצטרף אלינו ולהציע פתרונות יצירתיים שיאפשרו שקיפות וישפיעו על יוקר המחיה גם באמצעות קדמה טכנולוגית”.

█ סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, עורכת דין הגב’ אניטה יצחק;
“הרשוּת שמה לעצמה בראש סדר העדיפויות את המלחמה ביוקר המחייה ולאור זאת אנו פועלים על מנת לעודד את הצרכנים בין היתר להשוואת מחירים בין מוצרים מוכרים למוצרים חליפיים, בין סניפים שונים ובין הקמעונאים השונים.
לאחר, שמצאנו, כי האפליקציות הקיימות כיום בשוק, אינן בשימוש רחב וברצוננו לשנות זאת, לכן פורסם מבחן התמיכות.
אנו מקווים, כי יוגשו פתרונות טכנולוגיים טובים עבור הצרכנים אשר יתנו ערך מוסף וחיסכון כספי ניכר בקניות בתחום המזון והפארם“.
█ ראש מטה ישראל דיגיטלית במערך הדיגיטלי הלאומי, מר אשר דולב;
“מערך הדיגיטל הלאומי, שם לו למטרה למנף את המידע והכלים העומדים לרשות המגזר הציבורי לטובת שיפור איכות החיים של תושבי ישראל ושיפור השירותים הממשלתיים לעסקים ולתושבים.
הנגשת הנתונים הנאספים ועידוד השימוש בהם על ידי המגזר הפרטי, תביא לקפיצת מדרגה בסגירת פערי המידע שבין הקמעונאים לציבור הרחב, ועל ידי כך להתנהלות כלכלית נבונה יותר ולצמצום יוקר המחיה“. אמר ראש מטה ישראל דיגיטלית במערך הדיגיטל הלאומי, מר דולב.
◄ פרטי הקול הקורא, מפורסמים באתר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.
◄ הבקשות, יוגשו עד ליום 26/5/22 לרשות בכתובת; Financialsupport@fta.gov.il.