מדא גייס את מירי בוהדנה למאמצים של מדא בנושא הקורונה

"מזה כשנתיים מגן דוד אדום הוא משפחה עבורי ומקום שבמסגרתו אני זוכה לתת מעצמי למען אחרים" - סיפרה מירי בוהדנה; "נגיף הקורונה, יצר בהלה רבה בעולם וגם בארץ והרבה דברים בנושא אינם ברורים, מה שיכול להלחיץ עוד יותר. לכן, שמחתי מאוד לשתף פעולה עם מדא, גם בנושא הזה, וליצור סרטון ביחד עם דר' סטרוגו, שמטרתו להעלות מודעות לפעולות שונות שחשוב לעשות, כדי למנוע הדבקה, לתת תשובות ולהרגיע את הציבור" .

אורלי לוי לא ידעה | מהצד השני עם גיא זהר

כאן 11 | אומנם עמיר פרץ הצהיר שוב ושוב שהוא רוצה ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת, אבל אורלי לוי אבקסיס פשוט לא ידעה | להשוות קורונה לשפעת זה אולי מרגיע - אבל לא נכון.

פורום כאן נעים

יחד ננצח את הגיף קורונה

היגיינה מרבית למניעת הידבקות, כמה צעדים לשטיפת ידיים. שומרים על הכללים מצילים חיים. (משרד הבריאות).

לחמניות טעימות בלי קמח ברבע שעה!

מה לקנות; אבקת חלב רגילה 150 גר'. ביצים; 4. אבקת אפיה; כפית ותקבלו; לחמניות טעימות בלי קמח ברבע שעה!

Whitney Houston – “I Will Always Love You”

Whitney Houston - performing "I Will Always Love You" (HD) com legenda. "אני חולה עליה", תתרווחו והאזינו לקול ולביצועים המדהימים האלה.

קלמן וסג”ל | 11.03.20: סיוע למשק בעקבות משבר קורונה

כאן חדשות | מדי ערב נפגשים קלמן ליבסקינד ואראל סג"ל לשעה של אקטואליה קצבית, בועטת ולא מתנצלת. דיווחים, ראיונות, פרשנויות וכל הקולות שצריך לשמוע כדי להבין טוב יותר מה שקורה היום בחדשות – לפני הקלעים ומאחוריהם.

צליית בשר: כך תעשו את זה נכון

השף דן עמיר, ממסעדת BP בחיפה מסביר לנו בכמה טיפים פשוטים כיצד לצלות את הבשר ולהשאיר אותו רך ועסיסי, וגם – מה הנתח שהישראלים הכי אוהבים?

מפעל הפיס

המדים החדשים של מג”ב

הכירו את המדים החדשים של לוחמות ולוחמי משמר הגבול.

נעים לעקוב אחרי

דר' אולגה רז חדשות ט"ו בשבט תזונה | דיאטה

פירות יבשים, מי לא אוהב בערב קר וגשוּם קערת שפע פירות יבשים

הבעיה העיקרית עם פירות יבשים היא הכמויות, הרי באכילת קערה של פירות יבשים אפשר להגיע למאות רבות של קלוריות. הכמות קובעת, ולכן כדאי להיזהר מקניית כמויות גדולות של פירות יבשים, וגם לוודא שמגישים במנות קטנות, הרי ברור שאחרת תאכלו את כל הקלוריות האלה! ◄ חלק מvפירות יבשים' עוברים עיבוד על ידי תרכובות גופרית, כדי לשפר את הצבע ואורך חיי המדף, אך הם עלולות לגרום לתגובות אלרגיות ואפילו ל'התקפי קצרת' אצל אנשים רגישים.
דר' אולגה רז, דיאטנית קלינית המומחית לדיאטות ותזונה נכונה על אכילת פירות יבשים, הטוב והרע | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
דר’ אולגה רז

מי לא אוהב פירות יבשים נחשבים מאכל מסורתי בטו בשבט? בתקופה זו לשבת ולהתרווח בערב קר וגשום עם קערה של שפע פירות יבשים? מה טוב בפירות יבשים ומה פחות טוב? פירות יבשים הם פירות שיוּבשו, באופן טבעי או באמצעות מיכון.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

יש האופים בטו בשבטעוגת פירות יבשים‘ דחוסה מאוד, הנפרסת לאחר אפייתה לפרוסות דקיקות. עוגיות פלורנטין מהמטבח האיטלקי מבוססות על שקדים ופירות יבשים. על פי ויקיפדיה, פירות יבשים נפוצים הם; צימוקים, תמרים, תאנים ושזיפים.

ניתן לייבש פירות נוספים, כגון; תפוח, אפרסק, בננה, קיווי, מנגו, אננס, אגס, חבוש, פפאיה, משמש, אפרסמון, חמוציות, תות שדה, עגבנייה.

יצוין, כי לפירות יבשים, חיי מדף ארוכים ובכך עשויים להוות חלוּפה לפירות מחוץ לעונה, בעיקר בהיעדר אמצעי קירור. הפירות היבשים נאכלים כחטיף, כתוספת ל-גרנולה, יוגורט ודגני בוקר ומשמשים באפייה כתוספת לתערובות של עוגות.

לפירות יבשים המשווקים לצרכנים מוסיפים לעיתים גופרית דו-חמצנית, ל”תיקון” צבעו של הפרי. תוסף זה עלול לעורר אסתמה אצל הרגישים לו.

דברים טובים: פירות יבשים מכילים את אותם ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים, כולל; סידן, ברזל, ויטמין בטא קרוטן, פיטוכימיקלים ועוד, כמו בפרי רגיל, רק שריכוזם גבוה יותר, עקב כך שהם אינם מהוּלים בנוזלים, שנעלמו בתהליך הייבוש.

עם זאת, לא מומלץ לאכול פירות יבשים, רק כדי לקבל את הערכים התזונתיים הטובים, כיוון שאלה מלווים בריכוז גבוה של סוכר, אשר מזיק לבריאות.

█  פירות יבשים, חלק מהם עוברים עיבוד על ידי תרכובות גופרית, לשפר הצבע ואורך חיי המדף, אך עלולות לגרום לתגובות אלרגיות ואפילו ל’התקפי קצרת’

תהליך הייבוש של פירות יבשים, גורם לאובדן מרבית ויטמין C שהיה בפרי. ריכוז הסוכר בפרי יבש, גבוה הרבה יותר מזה שבפרי טרי, כך שהם מקור מזון עתיר אנרגיה ולפיכך גם ‘עתיר קלוריות‘.

עדיף לקבל אותם ממקורות אחרים. מה שכן, למרות ערכם הקלורי הגבוה, פירות יבשים בלתי-מסוכרים, עדיין עדיפים על פני ממתקים, כמו; עוגיות, חטיפים, סוכריות ושוקולדים, אבל בכל מקרה, כדאי למעט בכמויות. ואל תטעו — סוכר פירות אינו פחות מזיק מסוכר לבן!

דברים פחות טובים נוספים;

1. ייבוש מסורתי נעשה בשמש בשטח פתוח, מה שחושף את הפירות לזיהום על ידי חרקים וציפורים. ייבוש מתקדם, בשיטת מודרנית, אינו גורם לזיהומים כאלה. מאחר ואיננו יודעים מאיפה הגיעו הפירות היבשים שאנחנו קונים, כדאי לרחוץ פירות יבשים בדיוק כפי שאתם נוהגים עם פירות טריים.

2. חלק מהם עוברים עיבוד על ידי תרכובות גופרית, כדי לשפר את הצבע ואורך חיי המדף, אך הם עלולות לגרום לתגובות אלרגיות ואפילו ל’התקפי קצרת‘ אצל אנשים רגישים.

3. חלק מ’הפירות היבשים‘ נמכרים כשהם מסוּכרים, כמו למשל; פפאיה, אננס ו-חמוּציות והם מהווים בעצם יותר ממתקים, מאשר פירות.

כמה דוגמאות לכמוּת מוערכת של קלוריות ב-100 גרם;

1. צימוקים: כ-250 קלוריות, לעומת ענבים: כ-65 קלוריות.
2. תמרים יבשים: כ-250 קלוריות, לעומת ‘תמרים לחים’ כ-100 קלוריות.
3. תאנים יבשות; כ- 250 קלוריות לעומת תאנים טריות: כ-80 קלוריות.
4. שזיפים יבשים; כ- 160 קלוריות לעומת שזיפים טריים (עם גלעין, שתמיד נכלל בשקילה): כ-40 קלוריות.

הבעיה העיקרית עם פירות יבשים היא הכמויות, הרי באכילת קערה של פירות יבשים, אפשר להגיע למאות רבות של קלוריות. הכמות קובעת ולכן, כדאי להיזהר מקניית כמויות גדולות של פירות יבשים וגם לוודא שמגישים ב-מנות קטנות, הרי ברור שאחרת תאכלו את כל הקלוריות האלה!




אודות הכותב

דר' אולגה רז

דר' אולגה רז, המומחית לדיאטות | דיאטה ותזונה נכונה - דיאטנית קלינית מהבכירות בישראל חולקת איתכם טיפים, מאמרים, כתבות ודעות. מוזמנים להצטרף ללמוד, ליהנות, לשמור על המשקל והבריאות.
קליניקה להרזיה ולתזונה בריאה המספקת יעוצים אישיים, קבוצות הרזיה, סדנאות והרצאות. יעוץ אישי, קבוצות, סדנאות והרצאות בשיטת דוקטור אולגה רז; 03-6094147.

דילוג לתוכן