הרשות הפלסטינית עו"ד מוני עזורה פרשת השבוע

פָּרָשַׁת הַאֲזִינוּ | מחזוריות העם היהודי ומחזוריות הטבע

ניתן לבחון שאלה זו בדוגמה שניתנה לעיל, נושא; ה'מים'. משאב המים שהינו בעל גודל סופי וקבוע (ללא ההתפלה) מגיע מההרים הנמצאים בתוך המדינה הפלשתינאית, משם דרך אקוויפר ההר אלינו. ברור שהמדינה הפלשתינאית, לא תרצה בשליטה של ריבון זר על המים שמתחתיה, וישראל, אינה יכולה, עדיין, לוותר על משאב חיוני זה ועד מהרה הדבר, יביא ל'מלחמה'.
0
0

ראש ממשלת ישראל בנימין (ביבי) נתניהו, נאם השבוע, נאום מרשים בפני מליאת האומות המאוחדות ובין מילותיו, הוא אזכר את חוף ימה של ‘חדרה’ כן העיר חדרה, אוזכרה במליאת האומות המאוחדות (האו”ם) אולי מכן תצמח התחלה חדשה לעיר חדרה בה גדלתי ולמדתיראש הממשלה, סיפר על הצלחותיה הטכנולוגיות והכלכליות של מדינת ישראל וציין, כי נהג ב’חוף חדרה’ ביחד עם ראש ממשלת הודו, מר נַרֶנְדְרַה דַמוֹדַרדַס מוֹדי בכלי רכב היודע להתפיל בזמן אמת מי-ים לצורך מי שתייה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

בנאומו במליאת האומות המאוחדות (יום שלישי, כ”ח אלול, תשע”ז | 19/09/2017) הציג ראש ממשלה מר נתניהו, את ישראל כמדינה ערכית ומקובלת בין אומות העולם, אך הבהיר לאויביה, כי ישראל, יודעת להתמודד עם הרוע שיש בעולם בכלל ובאזורינו בפרט.

פָּרָשַׁת הַאֲזִינוּ היא פרשת השבוע העשירית ב‘ספר דברים’. היא מתחילה בפרק ל”ב, פסוק א’ ומסתיימת באותו פרק בפסוק נ”ב. את פרשת האזינו, קוראים בשבת שבין ראש השנה לבין יום הכיפורים – היא ‘שבת שובה’ או בשבת שבין יום הכיפורים לחג סוכות.

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, נואם בעצרת הכללית של האומות המאוחדות | צילום: מסך | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, נואם בעצרת הכללית של האומות המאוחדות | צילום: מסך | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

‘פרשת השבוע – פרשת האזינו’ יודעת להציג לנו את מחזור ההיסטורי של עם ישראל; נחלת ארץ ישראל, חטא, גלות וגאולה, שנאמר; “טו וַיִּשְׁמַן יְשֻׁרוּן וַיִּבְעָט, {ר}…בְּגוֹי נָבָל אַכְעִיסֵם… כח כִּי-גוֹי אֹבַד עֵצוֹת, הֵמָּה; {ר} וְאֵין בָּהֶם, תְּבוּנָה. {ס} כט לוּ חָכְמוּ, יַשְׂכִּילוּ זֹאת; {ר}יָבִינוּ, לְאַחֲרִיתָם. {ס}…הַרְנִינוּ גוֹיִם עַמּוֹ, {ס} כִּי דַם-עֲבָדָיו יִקּוֹם; {ר} וְנָקָם יָשִׁיב לְצָרָיו, {ס} וְכִפֶּר אַדְמָתוֹ עַמּוֹ“.

המחזוריות הזו של העם היהודי (ארץ ישראל, חטא, גלות, גאולה, ארץ ישראל) והמחזוריות של הטבע (מי ים, אידוי/התפלה, גשם, מי ים) נפגשו בנאומו של ראש הממשלה בפני מליאת האומות המאוחדות. 

בנאומו בחן נתניהו את ‘תורת המשחקים במישור הפוליטי’; “משחק שסכומו אפס“. עיקרו הוא בחינה של מצב פוליטי הקיים בשים לב לטיעוני מוסדות האומות המאוחדות.

█ ישראל, אינה יכולה, עדיין, לוותר על משאב המים חיוני זה ועד מהרה הדבר, יביא ל’מלחמה’.

משחק שסכומו אפס” בוחן את הנסיבות לפיהן הרווח של צד אחד מאוזן על ידי הפסדו של הצד האחר, כך שסכום הרווח וההפסד של כל הצדדים הוא אפס, כמו במשחקי שח-מט או משחקי כדור.

האומות המאוחדות אוחז פעם אחר פעם בתיאוריה זו, כדי לקבוע קביעות מטורפות מבחינתינו, וכך קבע, כי מערת המכפלה, אינה חלק מההיסטוריה של העם היהודי או כי ניתן לקיים שתי מדינות, האחת ליד השנייה, בשטח ארץ ישראל.

ראש הממשלה מר נתניהו, ניסה להוכיח, כי; “משחק שסכומו אפס” אינו קיים בפוליטיקה וכל שכן בהיסטוריה. ביבי נתניהו, הבהיר, כי; “גרוע מחדשות כוזבות זה הצגת עובדות היסטוריות כוזבות” ולכן הקביעה במוסדות האומות המאוחדות.

מערת המכפלה אינה חלק מההיסטוריה היהודית ולכן, היא יכולה להיות שייכת באותה מידה להיסטוריה הפלשתינאית, בבחינת רווח המתקזז עם ההפסד.

לכאורה, טיעון שווה לעין, אך ברור, כי לא כך הדבר. מערת המכפלה אינה בבחינת משחק שח-מט אלא המדובר בקברותיהם של אבות האומה היהודית (ולא רק של אברהם אבינו שהוא גם אביו של ישמעאל) ולכן, אין המדובר פה ברווח או הפסד שמתקזזים ביניהם אלא בכיבוד אבות האומה היהודית.

מר נתניהו, ניסה להתחמק מבחינת “תורת המשחקים הפוליטיים” לגבי עמדת האומות המאוחדות, הקובעת, כי יש להכיר בשתי מדינות בארץ ישראל, בבחינת חלוקת המשאבים, בהתאמה, כאילו המדובר שוב ב- “משחק שסכומו אפס“.

הקמת מדינה פלשתינאית ליד מדינת ישראל, היא רצון הרבה פוליטיקאים, אך ברור, כי גם כאן, אין לומר, כי המדובר ב”משחק סכום אפס“, כאילו אין הבדל אם על אותו שטח ישנה מדינה ריבונית אחת או שתיים.

 בצדק, לא יכול ראש הממשלה מר נתניהו בנאומו להסכים לשלוחה אירנית בסמיכות לגבול הישראלי

ניתן לבחון שאלה זו בדוגמה שניתנה לעיל, נושא; ה’מים’. משאב המים שהינו בעל גודל סופי וקבוע (ללא ההתפלה) מגיע מההרים הנמצאים בתוך המדינה הפלשתינאית, משם דרך אקוויפר ההר אלינו.

ברור שהמדינה הפלשתינאית, לא תרצה בשליטה של ריבון זר על המים שמתחתיה, וישראל, אינה יכולה, עדיין, לוותר על משאב חיוני זה ועד מהרה הדבר, יביא ל’מלחמה‘.

נזכור, כי אחת מעילות המלחמה של ישראל כנגד סוריה או לבנון, היתה ונותרה, אם מי מהן תחסום את אחד משלושת יובלי נהר הירדן.

לפי תורת המשחקים, הרי מבחינת האומות המאוחדות אין כל הבדל בין מצב פוליטי זה לבין מצב שבו אנחנו צריכים להסכים להקמת מדינת חסות אירנית לידינו. בצדק, לא יכול ראש הממשלה מר נתניהו בנאומו להסכים לשלוחה אירנית בסמיכות לגבול הישראלי, משמע – אין המדובר ב”משחק שסכומו אפס“.

נכון כי האומות המאוחדות אינו מקבל את עמדת ישראל לגבי הרשות הפלשתינאית ומבחינתו יש קביעה משפטית, במסגרת החלטה 67/19 של העצרת הכללית של האומות המאוחדות שקבעה שדרוג מעמדה של הרשות הפלסטינית באומות המאוחדות – מישות משקיפה שאינה מדינה, למדינה משקיפה שאינה חברה.

ההחלטה אושרה בעצרת הכללית ה-67, שנערכה ב-29 בנובמבר 2012, יום השנה ה-65 לאישור תוכנית החלוקה של ארץ ישראל המנדטורית ל-שתי מדינות לשני עמים (החלטה 181 משנת 1947).

הנה, כי כן, תורת המשחקים, אינה יכולה להתקיים במישור הפוליטי שכן אין המדובר בקיזוז בין רווח והפסד כפי שתורת המשחקים אינה יכולה להציב מבחן המתאים לבחינת מחזור המים ומחזור החיים של העם היהודי.

אל נאום ראש הממשלה נתניהו בעצרת הכללית של האומות המאוחדות.

גמר חתימה טובה ושבת שלום.

0
0



אודות הכותב

מוני עזורה

* הכותב עו"ד עזורה מוני הבעלים של משרד עורכי הדין, הינו בוגר אוניברסיטת תל אביב ובעל רישיון עריכת דין מאז 1988. מומחה בייצוג זוכים בתיקי הוצל"פ (הוצאה לפועל) ודיני חברות. חייבים בתיקי פשיטות רגל, חברות במסגרת פירוק ו/או הקפאת הליכים, מייצג הורים בנושאי חינוך שונים, מייצג בעתירות מינהליות, ערעורים אזרחיים.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן