עו"ד מוני עזורה פרשת השבוע

פָּרָשַׁת דְבָרִים | מנהיג צריך להיות חכם וגם ידוע

פרשת המגנומטר היתה בבחינת פגיעה בריבונות הירדנית/ב עבדאללה מלך ירדן ולכן היא בבחינת טעות ולטעמי נתניהו צדק בהחלטתו להסיר את המגנומטר. בפרשת השבוע פָּרָשַׁת דְבָרִים, לא נאמר, כי המנהיגים הם רק אנשים חכמים אלא דורשים מהם להיות "ִידֻעִים". ניסיתי למצוא פרשנות ברורה למונח זה ולטעמי מונח זה בא לשרת את המונח העברי "ידוען" ("סלב" בלעז), שכן מי שהוא סלב, הוא במובן מסוים מנהיג ומוביל אפילו הוא אינו פוליטיקאי. מנהיגות שכזו התבלטה השבוע בפרשת טביעת הזמר המנוח אמיר פרישר גוטמן זכרו לברכה וראינו איך עם ישראל, כולו, מצדיע לו על מנהיגותו.
0
0
ראש הממשלה מר בנימין נתניהו ברקע: מסגד אל-אקצא | פָּרָשַׁת דְבָרִים | מנהיג צריך להיות חכם וגם ידוע | עיבוד צילום: שולי סונגו
ראש הממשלה מר נתניהו ברקע: מסגד אל-אקצא | צילום: עמוס בן גרשום, לע”מ | עיבוד צילום: שולי סונגו

לאחר הבחירות האחרונות, חשבנו לרגע, כי ראש הממשלה מר בנימין (ביבי) נתניהו הוא מנהיג נצחי, “טפלון” ששום דבר רע לא נדבק בו, אז חשבנו. בימים האלו, אנחנו רואים אותו מתבוסס בביצה שעלולה להטביע את עידן נתניהו ואולי לסיים את מנהיגותו בכישלון מיותר מבית היוצר של “חטא היוהרה”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

לפתחו של היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט, הוגשו על “מגש הכסף” מקרים רעים של ביבי נתניהו וכאשר בהם הוא נראה סוגר “דילים מלוכלכים” עם נוני מוזס המוציא לאור של ידיעות אחרונות (טען, כי המדובר בשיחות חולין שאינן מחייבות) או כאשר הוא נראה נהנה משמפניה ורודה, סיגרים ומתנות שקיבל (טען, כי המדובר במתנות מחברים ולא בטובות הנאה) או כאשר הוא נפגש עם מקורבו דוִד שִׁמְרוֹן, בן משפחתו, פרקליטו הפרטי שמעורב עד לצווארו בפרשת רכישת 3 הצוללות (טען, כי לא ידע דבר על כך). כולנו מקוים, כי ראש הממשלה מר נתניהו, לא יטבע בביצה הטובענית של מעשי שחיתות.

מבחינה משפטית, יכול ונתניהו, ייצא נקי מכל המערכות האלו, שהרי בתיק פלילי, יש להוכיח כוונה פלילית ולא רק מעשה פלילי, אך בהחלט נדבק קצת לכלוך רע ל”טפלון“.

פָּרָשַׁת דְבָרִים היא פרשת השבוע הראשונה בספר דברים. היא מתחילה בתחילת הספר (א’, א’) ומסתיימת בפרק ג’, פסוק כ”ב. את פרשת דברים, קוראים תמיד בשבת שלפני תשעה באב, ועל שם ההפטרה היא נקראת “שבת חזון“.

יש קהילות שבהן קוראים את אחד מן הפסוקים בפרשה, הפותח במילה “איכה“, במנגינת טעמי המקרא של מגילת איכה.

בפרשת השבוע ‘פָּרָשַׁת דְבָרִים‘ ה”ישורת האחרונה” של החומש, נאמר; טו וָאֶקַּח אֶת-רָאשֵׁי שִׁבְטֵיכֶם, אֲנָשִׁים חֲכָמִים וִידֻעִים, וָאֶתֵּן אוֹתָם רָאשִׁים, עֲלֵיכֶם”. הנה, כי כן, לפי הפרשה, מנהיג צריך להיות חכם וגם ידוע.

ביבי, נבחר כמנהיג בזכות חוכמתו וגם בזכות היותו ידוע. מנהיגותו נבחנה לאורך הרבה שנים ועתה הוא הוכיח את מנהיגותו גם במקרה של פרשת המגנומטר בהר הבית.

מנהיגות אינה נמדדת ברחשי לב הציבור או ב”דעת הקהל” ולעתים המנהיג עלול להחליט החלטות שאינן מקובלות על הקהל, כמו במקרה של הוצאת המגנומטר מהר הבית.

 פרשת המגנומטר היתה בבחינת פגיעה בריבונות הירדנית/ב עבדאללה מלך ירדן ולכן היא בבחינת טעות ולטעמי נתניהו צדק בהחלטתו להסיר את המגנומטר.

הקהל, חושב, כי המדובר במעשה התקפלות או חולשה אך המנהיג, חייב להתעלם מרחשים אלו ולהחליט החלטה בראי כולל ובמיוחד כאשר ביבי נתניהו, כבר היה בסיטואציה דומה.

נזכיר לכם, כי נתניהו היה ראש הממשלה בזמן ‘פרשת חאלד משעל’ וגם אז החליט ל”התקפל” לדרישתו של חוסיין בן טלאל (حسين بن طلال; 14 בנובמבר 19357 בפברואר 1999) מלך ירדן בשנים; 1952- 1999 ובדיעבד, החלטתו היתה נכונה.

ועתה, פרשת המגנומטר היתה בבחינת פגיעה בריבונות הירדנית/ב עבדאללה מלך ירדן ולכן היא בבחינת טעות ולטעמי נתניהו צדק בהחלטתו להסיר את המגנומטר.

למזלו של נתניהו, כלפי הציבור, קרה אירוע של המאבטח בעמן, אך מקרה זה לא היה הכרחי להחלטתו ומיותר לחלוטין.

בפרשת השבוע פָּרָשַׁת דְבָרִים, לא נאמר, כי המנהיגים הם רק אנשים חכמים אלא דורשים מהם להיות “ִידֻעִים“.

ניסיתי למצוא פרשנות ברורה למונח זה ולטעמי מונח זה בא לשרת את המונח העברי “ידוען” (“סלב” בלעז), שכן מי שהוא סלב, הוא במובן מסוים מנהיג ומוביל אפילו הוא אינו פוליטיקאי.

מנהיגות שכזו התבלטה השבוע בפרשת טביעת הזמר המנוח אמיר פרישר גוטמן זכרו לברכה וראינו איך עם ישראל, כולו, מצדיע לו על מנהיגותו.

המנוח אמיר פרישר גוטמןביום הולדתו“, הציל את שחר אחייניתו, שעמדה לטבוע אפילו הוא יכול היה להציל את עצמו. פעולה זו שביצע מוכיחה מנהיגות אחרת.

חשבנו שהכרנו את מנהיגותו במסגרת הקהילה הגאה והרי הוא היה מוכר בקהילה זו כמי שחיתן גברים או נשים בנישואין חד מיניים, חשבנו שהכרנו אותו מסיפור המחלה הארורה שהוא לא חלה בה, אבל לא ידענו עד כמה גדולה היא יכולת המנהיגות שלו, עד לרגע הטביעה שלו.

כתב יוסי גיספן בשירו “שמועות” , לחן: עדי ליאון, העוסק ביחסיו של אמן ו”ידוען” עם התקשורת;

כֻּלָּם יוֹדְעִים עָלַי הַכֹּל
עַל הַמָּחָר כְּבָר כָּתְבוּ אֶתְמוֹל
הַיָּד כּוֹתֶבֶת גַּם אִם אֵין מָה לוֹמַר
אֲבָל זֶה לֹא הָעִקָּר… “

נכון, כולם כתבו עליו, ידעו עליו, העריכו אותו, אבל כל שנכתב מתגמד לאותו המקרה והדרך שבה הציל חיים את אחייניתו, וזה העיקר – זה מנהיגותו – זו חכמתו. בהחלט צריך להצדיע לו.

חשוב לומר, כי הרבה נטען על הכניסה לים בתקופת בין המצרים, אך לפי היהדות אין מניעה לכך, אלא רק מראש חודש אב.

ולזכרו, שרה שירי מימון בהלוויה;

█ כשהלכת

שירי מימון
מילים: שירי מימון
לחן: חזי שקד

כשהלכת
הכאב שבי קיבל שוב משמעות
איך ויתרת על האושר בקלות
אם תחזור
נרוץ בין הפרחים

כשהלכת
איך נתת לי ליפול אל התהום
איך לקחת את האור אותו היום
אם תחזור
אתן לך חיים

שבת שלום ושבוע טוב.

0
0



אודות הכותב

מוני עזורה

* הכותב עו"ד עזורה מוני הבעלים של משרד עורכי הדין, הינו בוגר אוניברסיטת תל אביב ובעל רישיון עריכת דין מאז 1988. מומחה בייצוג זוכים בתיקי הוצל"פ (הוצאה לפועל) ודיני חברות. חייבים בתיקי פשיטות רגל, חברות במסגרת פירוק ו/או הקפאת הליכים, מייצג הורים בנושאי חינוך שונים, מייצג בעתירות מינהליות, ערעורים אזרחיים.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן