פרופ' אולגה רז תזונה | דיאטה

עליתם במשקל בחגים – לא נעים וגם לא נורא, המצב פתיר

לא עוד דיאטות כאסח אופנתיות שאומנם מורידות אתכם במשקל אך מעלות עם ריבית. השנה החדשה זה הזמן המושלם לבחור בצורת אכילה שונה, לכם ולמשפחותיכם – בריאה ומאוזנת. דיאטת הלחם שלי, מאפשרת לעשות את השינוי בצורה פשוטה וקלה ביותר. הקפידו לחלק את האוכל על פני היום לארוחות קטנות, ולא לצרף יחד הרבה אוכל לארוחה אחת גדולה.
0
0
דר' אולגה רז, דיאטנית קלינית המומחית לדיאטות, דיאטת הלחם שלי, כריך מלחם קל | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
דר’ אולגה רז, דיאטנית קלינית המומחית לדיאטות, דיאטת הלחם שלי, כריך מלחם קל | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

החגים מתקרבים לסיומם וביום ראשון הקרוב חוזרים לחיים הרגילים, בלי ארוחות חג מכבידות ומיותרות. עליתם במשקל בתקופת החגים זה בהחלט לא נעים אבל גם לא נורא, כי המצב פתיר. אם באמת ברצונכם להשיל כמה קילוגרמים יש רק לקחת את המושכות בידיים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מי ששמע בקולי ולא עלה במשק ואף ירד – כיף לו, לא צריך להצטער על הזלילה המיותרת. כי אפשר לחזור למשמעת האכילה, השאלה היא איך חוזרים לסדר?

  להחליף את הדיסקט במוח

1. שלב 1החלטה;

אני קוראת לזה – להחליף את הדיסקט במוח. החליטו שהשנה אתם עושים שינוי למען עצמכם, אוכלים אחרת, מארגנים את החיים אחרת, לומדים כללי קנייה ובישול חדשים (כמה שפחות יותר טוב) – כל זאת כדי לשמור על הבריאות שלכם ושל משפחתכם, לרדת במשקל וחשוב גם לשמור עליו לאורך זמן.

לא עוד דיאטות כאסח אופנתיות שאומנם “מורידות אתכם במשקל” אך “מעלות עם ריבית”. השנה החדשה זה הזמן המושלם לבחור בצורת אכילה שונה, לכם ולמשפחותיכם – בריאה ומאוזנת.

2. שלב 2 – ביצוע;

• צמצמו קנייה וצריכה של ממתקים, עוגות, עוגיות, שוקולדים, וותרו על שתיית משקאות ממותקים ומיצים, גם טבעיים, ודאגו שלא יהיו לכם בבית פיתויים שבפניהם אתם לא מסוגלים לעמוד. זכרו; אתם קונים אוכל, כדי לאכול אותו, נקודה.

אל תקנו אוכל שהחלטתם לא לאכול אותו, גם בתירוץ הנפוץ; אם אני ב’דיאטה’ למה המשפחה שלי צריכה לסבול. אתם לא בדיאטה ואתם אלה שמביאים למשפחה שלכם אכילה אחרת, בריאה יותר וכזאת שתמנע מהם לעשות דיאטות בעתיד. זאת לדעתי מטרה מלהיבה.

דיאטת הלחם שלי, מאפשרת לעשות את השינוי בצורה פשוטה וקלה ביותר. הקפידו לחלק את האוכל על פני היום ל’ארוחות קטנות‘ ו-לא לצרף יחד הרבה אוכל לארוחה אחת גדולה.

דוגמה לארוחות ביומיום; כריך מלחם קל עם ממרח לא ממותק (גבינות עד 5%, חומוס, טחינה, אבוקדו, וכדומה) עם ירקות, סלט עוף/טונה, יוגורט עם קוואקר, ביצה/חביתה עם לחם וסלט וכדומה.

תוסיפו שפע ירקות במגוון צבעים וצורות הכנה (מוקפץ, אנטיפסטי, סלט, מרק ועוד).

• תשתו נוזלים לא ממותקים; בין 8-10 כוסות לאישה ובין 10-12 כוסות לגבר, כולל; מים, תה, קפה, משקאות דיאט וסודה. ניתן להשתמש בהמתקה מלאכותית.

• כדי לאזן אפילו במקצת את הארוחות, תעשו יותר פעילים, תצאו להליכה, הרי מזג האוויר מצוין, אין תירוצים של חום או גשם. מי שיכול; ריצה, רכיבה על אופניים, שחייה, ריקוד וכל דבר שאתם אוהבים.

3. שנה חדשהדברים חדשים; מדובר בפעילות גופנית, תזונה בריאה, וכל דבר שעושה לכם, טוב.

מאחלת לכם חזרה קלה ומהירה לשגרה!

0
0



אודות הכותב

פרופ' אולגה רז

פרופ' אולגה רז, המומחית לדיאטות | דיאטה ותזונה נכונה - דיאטנית קלינית מהבכירות בישראל חולקת איתכם טיפים, מאמרים, כתבות ודעות. מוזמנים להצטרף ללמוד, ליהנות, לשמור על המשקל והבריאות.
קליניקה להרזיה ולתזונה בריאה המספקת ייעוציים אישיים, קבוצות הרזיה, סדנאות והרצאות. יעוץ אישי, קבוצות, סדנאות והרצאות בשיטת דוקטור אולגה רז; 03-6094147.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן