עיתונות | תקשורת המונים

עיתונאים: המשטרה מגבילה התנועה בי-ם באירועי חדשות

מסקר שערכה לשכת העיתונות הממשלתית בקרב קהילת העיתונאים בישראל, עולה, כי כ- 70% סבורים שהמשטרה מגבילה את חופש התנועה בירושלים באירועים חדשותיים. את הסקר מפרסמת לשכת העיתונות הממשלתית במסגרת כנס המוקדש כולו לבחינת יחסי התקשורת והמשטרה באירועים חדשותיים. המשטרה: "לא רואים עיתונאים כאויבים... אנו מקימים "חדר מלחמה" חדש שישפר את המענה לתקשורת".
0
0
דוברת המשטרה, ניצב משנה מירב לפידות עם מנהל לשכת העיתונות הממשלתית העיתונאי מר ניצן חן
דוברת המשטרה, ניצב משנה מירב לפידות עם מנהל לשכת העיתונות הממשלתית העיתונאי מר ניצן חן

לשכת העיתונות הממשלתית, הציגה הבוקר (חמישי, כ”ח באדר התשע”ח) בכנס; “משטרה ותקשורת – עימות חזיתי?”תוצאות סקר מיוחד שנערך בקרב מאות עיתונאים ואנשי תקשורת בישראל – זרים וישראלים שנועד לבחון את האתגרים העומדים בפני עיתונאים, צלמים וצוותי תקשורת, בעת סיקור אירועים חדשותיים שונים באזורי חיכוך ובראשם ירושלים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

הסקר מצביע על כך, כי לעיתונאים רבים קיים קושי ממשי לבצע עבודתם ולסקר כנדרש “אזורי חיכוך” רבים ואלו נקלעים לעימותים מול משטרת ישראל וכוחות הביטחון, שמצרים, לדבריהם, את צעדיהם.

עם זאת עולה מן הסקר, כי כמחצית מהעיתונאים סבורים שנוכחות תקשורת ב-מוקדי חיכוך אכן תורמת להסלמה בשטח.

דוברת המשטרה, ניצב משנה מירב לפידות, חשפה, כי בימים אלה מקימה המשטרה מעין “חדר מלחמה” – מרכז פיקוד, שליטה ובקרה וקביעת מדיניות חדש שיעבוד 24/7 וישפר משמעותית את המענה לתקשורת.

לדבריה של ניצב משנה לפידות; “אנו במשטרה לא רואים עיתונאים כאויבים, על השוטרים בשטח לתת מענה לאירועים מבצעיים רבים. שוטר שנמצא בשטח מבצע את תפקידו במטרה לשמור על חיי אדם ועל הסדר הציבורי ולפעמים גם לעיתונאים, יש חלק בחיכוכים מול כוחות הביטחון כאשר פעמים רבות עיתונאים מתנהגים בצורה שאינה מכבדת”.

 “המשטרה מכה עיתונאים ומחבלת בציודם והשוטרים בשטח עושים מה שהם רוצים בצורה ברוטלית וחסרת כל פרופורציה”.

עוד הוסיפה דוברת המשטרה, כי משטרת ישראל היא ספקית המידע והחדשות לכל אמצעי התקשורת וכל צלם וכתב מקבלים ממנה מענה בכל עת.

דוברת המשטרה, ניצב משנה לפידות, הדגישה, כי; “נוכחות צלמים ועיתונאים בזירה עלולה לעיתים לגרום להסלמה. השוטרים רואים לנגד עיניהם את השמירה על חיי אדם, גם של העיתונאים“.

דוברת המשטרה, ניצב משנה מירב לפידות עם משתתפי כנס; "משטרה ותקשורת – עימות חזיתי?" בירושלים
דוברת המשטרה, ניצב משנה מירב לפידות עם משתתפי כנס; “משטרה ותקשורת – עימות חזיתי?” בירושלים

יושב ראש כתבי החוץ בישראל, העיתונאי ג’ו פדרמן, אמר בכנס; “אין עוד עיר בירה בעולם לרבות; לונדון, פריז ורומא שבה המשטרה המקומית מתייחסת לעיתונאים כמו בישראל, כאשר המשטרה מכה עיתונאים ומחבלת בציודם והשוטרים בשטח עושים מה שהם רוצים בצורה ברוטלית וחסרת כל פרופורציה“.

מנהל לשכת העיתונות הממשלתית העיתונאי מר ניצן חן, טען; “נדרש איזון בין השמירה על חופש הסיקור העיתונאי לבין הזכויות והאינטרסים האחרים שעל שמירתם אמונה המשטרה. איזון זה לא יתקיים אם תימנע כניסת עיתונאים לזירה בה מותרת כניסת יתר האזרחים.

“יש להימנע מפגיעה במעמדה של תעודת לשכת העיתונות הממשלתית (לעמ) בחופש העיתונות ובחופש העיסוק ובד בבד לאפשר לכוחות הביטחון לבצע את עבודתם החשובה מבלי לגרום להסלמה או הפרעה בשטח”. הבהיר וקבע מנהל לשכת העיתונות הממשלתית מר חן.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן