מינויים במגזר הציבורי פרקליטי ישראל

 עורך דין ענר הלמן מונה למנהל מחלקת הבגצים בפרקליטות

עורך דין ענר הלמן, בן 51, הוא בעל תואר ראשון במשפטים מטעם אוניברסיטת תל אביב וכן תואר שני במשפטים בהצטיינות מטעם אוניברסיטת תל אביב◄מחלקת הבגצים בפרקליטות המדינה, משמשת כבאת כוח היועץ המשפטי לממשלה, מייצגת נאמנה את הממשלה ורשויות מדינה אחרות הפועלות למימוש מדיניותן במסגרת הדין, ומסייעת לבית המשפט בעשיית משפט צדק.
0
0
עורך דין ענר הלמן, המנהל החדש של מחלקת הבגצים בפרקליטות המדינה
עורך דין ענר הלמן, המנהל החדש של מחלקת הבגצים בפרקליטות המדינה

עורך דין ענר הלמן, הוא המנהל החדש של מחלקת הבגצים בפרקליטות המדינה – כך בחרה אתמול פה-אחד (רביעי, ט”ז בטבת התשע”ח) ועדת המכרזים של נציבות שירות המדינה. חברי ועדת המכרזים שבחרה בעורך דין הלמן, היו נשיאת בית משפט השלום בירושלים בדימוס, כב’ השופטת שולי דותן; פרקליט המדינה עורך דין שי ניצן; היועצת המשפטית למשרד להגנת הסביבה עורכת דין דלית דרור; ונציג ועד הפרקליטים עורך דין גיל בילבסקי.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

עורך דין הלמן, החל את דרכו המקצועית בפרקליטות המדינה בשנת 1994, כמתמחה. מזה למעלה מ-21 שנים משמש עורך דין הלמן כפרקליט במחלקה, התקדם בסולם הדרגות, וכיום מכהן כסגן מנהלת מחלקת הבגצים בפרקליטות המדינה.

עורך דין ענר הלמן, ייצג את המדינה בעתירות רבות במהלך השנים, בהן תיקים ביטחוניים מגוונים כגון עתירות נגד החלטות על מעצרים מנהליים, הריסות בתי מחבלים, הקמת גדר הביטחון מסביב לאזור יהודה ושומרון, חקירת חשודים בעבירות ביטחון, קיצור תקופות מעצר באזור יהודה ושומרון ועוד.

דוברת פרקליטות המדינה, אגף בכיר דוברות, הסברה ותקשורת, עורך דין עדן קליין, מסרה לפורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה‘ כי; עורך דין הלמן, ייצג גם בתיקים כלכליים בעלי חשיבות ציבורית, כגון; עתירות נגד מתווה הגז, ענייני רגולציה בתחום הגז הטבעי ודלק, תקשורת, ביטוח ושוק ההון, וכן בענייני מנהל אוכלוסין והגירה רבים ומגוונים.

עורך דין ענר הלמן, בן 51, הוא בעל תואר ראשון במשפטים מטעם אוניברסיטת תל אביב וכן תואר שני במשפטים בהצטיינות מטעם אוניברסיטת תל אביב.

█ מחלקת הבגצים בפרקליטות המדינה

מחלקת הבגצים, מונה כיום כ- 60 פרקליטים, עובדים מינהליים, מתמחים וסטודנטים. המחלקה אחראית על ייצוג המדינה בעתירות ובערעורים המוגשים לבית המשפט העליון בתחומי המשפט המינהלי והחוקתי.

תפקידה העיקרי של מחלקת הבגצים הוא ייצוג משרדי הממשלה, רשויות שלטוניות נוספות (דוגמת רשות החברות הממשלתיות, הרשות הממשלתית למים וביוב, ועוד) והיועץ המשפטי לממשלה בהליכים המתנהלים בבית המשפט העליון בתחומי המשפט המינהלי והחוקתי.

מדי יום מתקבלות בישראל החלטות שלטוניות רבות וחלק לא מבוטל מהן נתקפות בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק (בגץ). מתן מענה מהיר ואיכותי לעתירות אלה, משפיע ישירות הן על יכולת המשילות והתפקוד של השלטון לשם קידום האינטרס הציבורי והן על יכולת הציבור ליהנות מפעולה תקינה וחוקית של השלטון המרכזי.

רוב ההליכים המטופלים על ידי פרקליטי המחלקה נוגעים לעתירות המוגשות ישירות לבגץ.

בעקבות חקיקת חוק בתי משפט לעניינים מינהליים, הועברו חלק מן העתירות לטיפול בתי המשפט המחוזיים, בהן מתקבלות החלטות ופסקי דין בנושאים מינהליים שונים. פרקליטי המחלקה מטפלים גם בערעורים מינהליים על פסקי דין והחלטות של בתי המשפט המחוזיים.

בנוסף, פרקליטי המחלקה מטפלים בהליכים מגוונים נוספים – בקשות רשות ערעור על פסקי דין של בתי המשפט המחוזיים (בעיקר בתחום של עתירות אסירים, ועדות שחרורים, ובתיקים הנוגעים לרשות האוכלוסין אשר התבררו קודם לכן בבית הדין לזרים); ומעורבים בהליכים אזרחיים ופליליים, המעוררים שאלות חוקתיות ומינהליות, כמו גם בהנחייה מקצועית של יחידות הפרקליטות בטיפולן בתיקים מינהליים וחוקתיים המתנהלים בפני בתי המשפט המחוזיים.

מחלקת הבגצים בפרקליטות המדינה, משמשת כבאת כוח היועץ המשפטי לממשלה, מייצגת נאמנה את הממשלה ורשויות מדינה אחרות הפועלות למימוש מדיניותן במסגרת הדין, ומסייעת לבית המשפט בעשיית משפט צדק.

במילוי תפקידה, האמור, פועלת מחלקת הבגצים בשירות הציבור, למען שלטון החוק, לעשיית משפט צדק והגנה על האינטרס הציבורי, תוך שמירה על כבוד האדם, על חירות הפרט, על השוויון בפני החוק, על הגינות המינהל ותקינות פעולותיו.

מחלקת הבגצים, מקדמת את השימוש במוסד הלא-פורמלי של “קדמי-בגץ”. מדובר בפרקטיקה בה פונים עותרים פוטנציאליים אל המחלקה, כדי שפנייתם תטופל תוך קיום הליך בדיקה כמו-שיפוטי, ללא קשר להגשת הליך לבגץ.

הליך זה, נועד לחסוך הליכים משפטיים עתידיים על כל המשאבים הדרושים לכך. במסגרת הליכי קדם-בגץ מטופלות בעיקר אותן פניות דחופות המעוררות בעיות הומניטאריות או עניינים נוספים המצדיקים, לדעת מנהלת המחלקה, את הטיפול במסגרת זו.

אל אתר מחלקת הבגצים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן