כאן נתניה פלילים

נתניה | מרים פיירברג-אכר לא תועמד לדין באשמת שוחד

במסגרת חקירת השוחד שהתנהלה נגד ראשת העיר נתניה הגב' פיירברג-אכר, עלו חשדות, כאשר התברר, בין היתר, כי היא חתמה על היתרי בנייה של פרויקט, שבו הייתה לה בעלות על דירה באמצעות נאמן. לטענתה, החתימה שלה על האישור הייתה טכנית בלבד, מבלי שידעה, כי מדובר בפרויקט שקשור אליה ◄ נגד סגן ראשת עיריית נתניה הרב שמעון שר, יוגש כתב אישום בעבירות שוחד. מעשיו אינם משיקים למעשיה של פיירברג.
0
0

תפילותיה של ראש עיריית נתניה הגב’ מרים פיירברג-אכר, נענו במלואן (הערב שבת, כ”ה בסיון התשע”ח) עם היוודע, כי תיק החשדות בפרשת שוחד שהסעירה את המדינה בראשית ספטמבר  2016, קרס. כך חשף הערב (שבת) העיתונאי החוקר מרדכי גילת ב”חדשות השבוע” בערוץ הטלוויזיה “כאן 11” שהוסיף, כי מאחר ולא נמצאו ראיות להגשת כתב אישום נגדה בעבירת שוחד, התיק בדרך לסגירתו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

התיק נגד ראש עיריית נתניה הגב’ מרים פיירברג-אכר, קרס ואין ראיות להגשת כתב אישום נגדה בעבירת שוחד.

ראש העיר נתניה הגב' מרים פיירברג-איכר
ראש העיר נתניה הגב’ מרים פיירברג-איכר

פרשן ‘כאן חדשות’ (ערוץ 11) מר גילת, חשף, שלפני שבוע, התכנסו ובאו בכירי המשטרה והפרקליטות במטרה להציל את התיק נגד ראשת העיר נתניה.

זאת לאחר שבחודש אפריל, שנה זו, פורסם בחדשות הערב של הערוץ 11, כי בפרקליטות נתגלעו מחלוקות קשות בשיקול, האם ניתן להגיש כתב אישום נגד הגב’ פיירברג, במסגרת חקירת השוחד שהתנהלה נגדה.

החשדות נגד ראשת העיר הגב’  פיירברג-אכר, עלו כאשר התברר, בין היתר, כי היא חתמה על היתרי בנייה של פרויקט, שבו הייתה לה בעלות על דירה באמצעות נאמן.

לטענתה, החתימה שלה על האישור הייתה טכנית בלבד, מבלי שידעה, כי מדובר בפרויקט שקשור אליה.

 נגד סגן ראשת עיריית נתניה הרב שמעון שר, יוגש כתב אישום בעבירות שוחד. מעשיו אינם משיקים למעשיה של פיירברג.

גורם במשטרה, מעריך שמחדל וטעות בשיקול דעת ובעיתוי פתיחת החקירה, הסבו נזק בתיק החקירה.

ומאידך נגד סגן ראשת עיריית נתניה הרב שמעון שר, יוגש כתב אישום בעבירות שוחד. מעשיו אינם משיקים למעשיה של פיירברג.

כזכור, ביולי 2016 פרסם עיתון “הארץ” תחקיר שהעלה סימני שאלה באשר למיזמי נדלן של הקבלנים אברהם תשובה ואיציק תשובה ובהם נכסים של פיירברג ובני משפחתה, שעל היתרי הבנייה שלהם חתמה פיירברג.

כעבור כחודש וחצי, בראשית ספטמבר 2016 “התפוצצה” לכאורה ‘פרשת השחיתות בעיריית נתניה’ שהכתה גלים גדולים ברחבי המדינה. ראשת העיר נתניה הגברת מרים פיירברג-איכר, נעצרה עם עשרות החשודים ונחקרה כאחד האדם באזהרה ב‘יחידת להב 433’.

לאחר שנחקרה באזהרה בחשד לקבלת שוחד, מרמה והפרת אמונים. הורה, בית המשפט, לבקשת המשטרה, על הרחקתה מן העירייה ל-13 יום. 

החקירה נסבה בין היתר גם על ‘מלון קוראל‘ בעיר, אחד מתחמי הבנייה היקרים בעיר נתניה שעליו נטען, כי הוא אחד ממוקדי החקירה העיקריים.

הסיבה להתמקדות החקירה בזמנו במתחם היוקרתי, הייתה העובדה שנתגלה, כי הגברת פיירברג-איכר, רכשה בבניין דירה בשותפות, אך לפי החשד, היא הסתירה והסתתרה את עובדת היותה כרוכשת זאת בחיפוי של עורך דין שרכש בפועל את הנכס.

העננה במרץ 2017, לפיה החשד בקבלת שוחד וחשיפת השיטה שבה העבירו, לכאורה, קבלנים ויזמים כספים לפיירברג ולגרוש שלה שכנע את המשטרה, כאמור, לקבוע, כי ישנה תשתית ראייתית לביצוע דבר עבירה חמורה.

אך ייאמר מיד, כי הפרקליטות, אף היא עדיין מתלבטת האם יש בכלל תשתית הראיות שאספה המשטרה, די חומר שיבסס את הטענות והחשדות, כדי להעמיד את הגברת פיירברג ואחרים לדין ובכך לקבל את המלצת המשטרה. בפרקליטות, טרם נפלה ההחלטה.

עורך הדין נתי שימחוני ועורכת הדין אילנה זיבנברג, המייצגים את הגברת פיירברג-איכר, ראשת עיריית נתניה, הצהירו אז; “אנו מקווים, כי המשטרה, תגיע לכלל מסקנה שאין כל תשתית ראייתית לביצוען של עבירות כלל ועיקר.

ראשת העיר נתניה, הגברת פיירברג-איכר, נשמעה אז במרץ 2017, סמוכה ובטוחה, כי בסופו של יום הפרקליטות, תחליט לסגור את התיק ותגיע להחלטה מושכלת שלפיה לא דבק בה כל רבב והיא תמשיך לשרת נאמנה את העיר נתניה ותושביה כשטובתם בלבד לנגד עיניה, כפי שעשתה ב-18 השנים האחרונות”. סיכמו אופטימיים הסניגורים.

 

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן