מבזקי כאן ישראל

פורום כאן נעים

יחד ננצח את הגיף קורונה

היגיינה מרבית למניעת הידבקות, כמה צעדים לשטיפת ידיים. שומרים על הכללים מצילים חיים. (משרד הבריאות).

Whitney Houston – “I Will Always Love You”

Whitney Houston - performing "I Will Always Love You" (HD) com legenda. "אני חולה עליה", תתרווחו והאזינו לקול ולביצועים המדהימים האלה.

קלמן וסג”ל | 11.03.20: סיוע למשק בעקבות משבר קורונה

כאן חדשות | מדי ערב נפגשים קלמן ליבסקינד ואראל סג"ל לשעה של אקטואליה קצבית, בועטת ולא מתנצלת. דיווחים, ראיונות, פרשנויות וכל הקולות שצריך לשמוע כדי להבין טוב יותר מה שקורה היום בחדשות – לפני הקלעים ומאחוריהם.

צליית בשר: כך תעשו את זה נכון

השף דן עמיר, ממסעדת BP בחיפה מסביר לנו בכמה טיפים פשוטים כיצד לצלות את הבשר ולהשאיר אותו רך ועסיסי, וגם – מה הנתח שהישראלים הכי אוהבים?

מפעל הפיס

המדים החדשים של מג”ב

הכירו את המדים החדשים של לוחמות ולוחמי משמר הגבול.

נעים לעקוב אחרי

חדשות מאזני הצדק צרכנות

נציבות תלונות הציבור על שופטים דוח 2019 – רבע מהתלונות מוצדקות

הדוח השנתי של נציבות תלונות הציבור על שופטים בשנת 2019 הוגשו 965 תלונות על שופטים/דיינים וניתנו החלטות ב-931 תלונות. מתוכן, בוררו לגופן 508 תלונות, שהן 54% מכלל ההחלטות שניתנו ◄מסך התלונות שבוררו לגופן נמצאו 68 תלונות מוצדקות שהן 13% מכלל התלונות הנ"ל ו-48 תלונות שהן 9% מכלל התלונות שבוררו לגופן, הסתיימו בהערה לשופט או לדיין. תלונות מוצדקות או תלונות שהסתיימו בהערה, הן 23% מתוך כלל התלונות שבוררו לגופן.
0
0
כבוד השופט (בדימוס) אורי שהם, נשיאת בית המשפט העליון, כבוד השופטת אסתר חיות שר המשפטים, חבר כנסת אבי ניסנקורן במעמד הגשת הדוח השנתי של נציבות תלונות הציבור על שופטים | רקע הדמיית שופט | צילום: הרשות השופטת | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
כב’ השופט (בדימוס) שהם, כב’ השופטת חיות, שר המשפטים ניסנקורן

הדוח השנתי של נציבות תלונות הציבור על שופטים לשנת 2019, הוגש שלשום (יום רביעי, כ’ באלול התש”פ) בשעה 08:30 הנציב, כבוד השופט (בדימוס) אורי שהם, לשר המשפטים, חבר כנסת אבי ניסנקורן ולנשיאת בית המשפט העליון, כבוד השופטת אסתר חיות – ייאמר מיד; מסקנה מן הנתונים, מחייבת התייחסות של המערכת, מאחר שבפנינו גידול משמעותי של היקף התלונות בעיקר על שופטי המשפחה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

יצוין, כי הדוח החדש, מוגש באיחור מה לעומת השנים הקודמות בשל אילוּצים שונים הנובעים ממגיפת  קורונה | Covid-19, השוררת בימים אלה בארץ ובעולם.

בנוסף, הגיש הנציב לנשיאת בית המשפט העליון ואל שר המשפטים, ספר אשר נושאו; “ריכוז החלטות וחוות דעת נציבות תלונות הציבור על שופטים בנושא התנהגות שופטים ודיינים“.

ספר זה, בעריכתו של דר’ אייל כתבן, מרכז את ההחלטות וחוות הדעת העקרוניות של הנציבות מיומה הראשון בשנת 2003 ונועד בעיקרו של דבר, לשמש כמדריך לשופטים ולדיינים בנוגע להתנהלותם במישור האתי, באולם המשפטים ומחוצה לו.

בכוונת הנציבות להעמיד לרשותו של כל שופט/דיין עותק מהספר, על מנת להנגיש להם את הכללים והעקרונות העולים מתוך אלפי ההחלטות וחוות הדעת שניתנו על ידי נציבי תלונות הציבור על שופטים, לדורותיהם.

ומכאן אל עיקרי הדין וחשבון השנתי. בשנת 2019, הוגשו 965 תלונות על שופטים/דיינים וניתנו החלטות ב-931 תלונות.

מתוך 931 החלטות שניתנו בשנת 2019, בוררו לגופן 508 תלונות, שהן 54% מכלל ההחלטות שניתנו.

מסך התלונות שבוררוּ לגופן, נמצאו 68 תלונות מוצדקות שהן 13% מכלל התלונות הנזכרות לעיל, ו-48 תלונות שהן בסך הכל 9% מכלל התלונות שבוררו לגופן, הסתיימו בהערה לשופט או לדיין.

תלונות מוצדקות או תלונות שהסתיימו בהערה, שהן בסך הכל 23% מתוך כלל התלונות שבוררו לגופן, היינו נמצא בסיס איתן לכמעט רבע מן התלונות.

אשר להתפלגות התלונות המוצדקות לפי נושאים, עולים הנתונים הבאים; 38% מכלל התלונות שנמצאו מוצדקות, היו על התמשכות הליכים ועל עיכוב במתן החלטות ופסקי דין (לעומת 29% בדין וחשבון הקודם).

נציבות תלונות הציבור על שופטים דוח ל-2019;  צומצם משך הזמן הממוצע לטיפול בתלונה, מ-83 ימים ל-59 ימים בלבד והיד עוד נטויה 

ממלא מקום ראש מחלקת הדוברות אגף דוברות הסברה ותקשורת של משרד המשפטים עורך דין נועם שרביט דובר פרקליטות המדינה, מסר לפורטל כאן ישראל | כאן נעים אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; מדובר בעלייה משמעותית לעומת הדוח בשנת 2018, דבר שיש לתת עליו את הדעת;

  • 26% מכלל התלונות שנמצאו מוצדקות, היו על לקויים בניהול המשפט (בדומה לדוח הקודם);
  • 21% מכלל התלונות שנמצאו מוצדקות, היו על התנהגות בלתי ראויה של שופט (לעומת 29% בדוח הקודם);
  • 15% מכלל התלונות שנמצאו מוצדקות, היו על פגיעה בעיקרי הצדק הטבעי (בדומה לדוח הקודם).

מבין כלל הנתונים לשנת 2019, מתבלטת עובדה מרכזית אחת והיא גידול של 42% בתלונות על שופטים בבתי המשפט לענייני משפחה, היינו; 184 תלונות לעומת 130 תלונות בשנת 2018 ומדובר בתוספת של 54 תלונות.

נתון זה, מחייב התייחסות של המערכת, מאחר שבפנינו גידול משמעותי של היקף התלונות על שופטי המשפחה.

בשנת 2019, נעשה שדרוג מהותי של אתרי הנציבות בשפות עברית ובאנגלית והוקם אתר חדש בשפה הערבית.

כמו כן, עומדת הנציבות, בשיתוף הגורמים המקצועיים במשרד המשפטים, להשלים את הכנת טופס התלונה המקוון, על מנת להקל על ציבור הפונים אל הנציבות.

כפי שנאמר בדוח הקודם, שמה לעצמה נציבות תלונות הציבור על שופטים מטרה לצמצם משמעותית את משך הטיפול בתלוּנה, כאשר מטרה זו, הושגה כמעט במלואה, עת צומצם משך הזמן הממוצע לטיפול בתלונה, מ-83 ימים ל-59 ימים בלבד והיד עוד נטויה.

הנציב, כבוד השופט (בדימוס) אורי שהם, הודה בדבריו לעובדי הנציבות הנאמנים והמסורים, אשר עושים את תפקידם החשוב ברגישות ובמקצועיות רבה.

אל דוח נציבות תלונות הציבור על שופטים לשנת 2019 – מונגש.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל (כאן נעים) בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 67, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ולקצינה בקבע; חלי נעים, סבא מאושר ל-4 נכדות; אוריאן, מילה שרה, אריאל ו-עלמה. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

דילוג לתוכן