מבזקי כאן ישראל

פורום כאן נעים

יחד ננצח את הגיף קורונה

היגיינה מרבית למניעת הידבקות, כמה צעדים לשטיפת ידיים. שומרים על הכללים מצילים חיים. (משרד הבריאות).

Whitney Houston – “I Will Always Love You”

Whitney Houston - performing "I Will Always Love You" (HD) com legenda. "אני חולה עליה", תתרווחו והאזינו לקול ולביצועים המדהימים האלה.

קלמן וסג”ל | 11.03.20: סיוע למשק בעקבות משבר קורונה

כאן חדשות | מדי ערב נפגשים קלמן ליבסקינד ואראל סג"ל לשעה של אקטואליה קצבית, בועטת ולא מתנצלת. דיווחים, ראיונות, פרשנויות וכל הקולות שצריך לשמוע כדי להבין טוב יותר מה שקורה היום בחדשות – לפני הקלעים ומאחוריהם.

צליית בשר: כך תעשו את זה נכון

השף דן עמיר, ממסעדת BP בחיפה מסביר לנו בכמה טיפים פשוטים כיצד לצלות את הבשר ולהשאיר אותו רך ועסיסי, וגם – מה הנתח שהישראלים הכי אוהבים?

מפעל הפיס

המדים החדשים של מג”ב

הכירו את המדים החדשים של לוחמות ולוחמי משמר הגבול.

נעים לעקוב אחרי

חדשות כסף מדבר

ניהול חשבון ב’יתרת זכות’ ללקוחות שנקלעו לקשיים

המפקחת על הבנקים דוקטור חדוה בר; ההוראה החדשה, כי גם לקוחות שנקלעו לקשיים כלכליים, יוכלו לבצע פעולות בסיסיות בחשבון באמצעות שירותי בנקאות בתקשורת ◄לאור השינויים הטכנולוגיים המאפשרים ללקוחות נוחות והוזלה משמעותית של עלויות ניהול החשבון בעת שימוש בערוצים ישירים, קובעת ההוראה החדשה, כי גם לקוחות שנקלעו לקשיים כלכליים, יוכלו לבצע פעולות בסיסיות בחשבון באמצעות שירותי בנקאות בתקשורת, כגון; אתר האינטרנט או האפליקציה בטלפון הנייד והמוקד הטלפוני".
0
0
המפקחת על הבנקים דוקטור חדוה בר ברקע לקוחות בנק שנקלעו לקשיים כלכליים
המפקחת על הבנקים דוקטור חדוה בר

הפיקוח על הבנקים, מפרסם היום (שלישי, י”א בניסן התשע”ח) עדכון להוראה בנושא פתיחת חשבון עובר ושב ביתרת זכות וניהולו. עדכון ההוראה מאפשר ללקוחות שנקלעו לקשיים כלכליים לנהל חשבון ביתרת זכות באמצעות כלים דיגיטליים מתקדמים וכן, מאפשר לאדם שנקלע לקשיים פיננסים בעבר ובהווה, לנהל את חשבונו באמצעות כלים ושירותים מגוונים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

המפקחת על הבנקים דוקטור חדוה בר; “לעתים בנקים מטילים מגבלות על לקוחות שנקלעו לקשיים כלכליים, בין היתר במתן אשראי חדש וזאת לנוכח ניסיון העבר בהתנהלות של לקוחות אלה. ההוראה, שהוצאנו היום מאזנת בין התפיסה, כי ניהול חשבון ביתרת זכות – הנו צורך בסיסי, באמצעותו מתנהל אדם בכבוד, לבין חובתו של הבנק לנהל את סיכוניו.

לנוכח זאת ולאור השינויים הטכנולוגיים המאפשרים ללקוחות נוחות והוזלה משמעותית של עלויות ניהול החשבון בעת שימוש בערוצים ישירים, קובעת ההוראה החדשה, בין היתר, כי גם לקוחות שנקלעו לקשיים כלכליים, יוכלו לבצע פעולות בסיסיות בחשבון באמצעות שירותי בנקאות בתקשורת, כגון; אתר האינטרנט או האפליקציה בטלפון הנייד והמוקד הטלפוני“.

 להלן עיקרי ההוראה;

  1. על הבנק, לאפשר לכלל הלקוחות לנהל את חשבונם באמצעים ישירים ובכלל זה גם ללקוחות המצויים בקשיים כלכליים. במסגרת זו, לא יוטלו מגבלות על צפייה במידע וכמו כן, ניתן יהיה לבצע פעולות באמצעים ישירים, אם כי הבנק, יוכל לקבוע מגבלות על פעילות הלקוח בהתאם לנסיבות העניין.
  2. בנסיבות בהן לקוח אשר לא פרע בעבר חוב לבנק, מבקש עתה לפתוח באותו בנק חשבון ביתרת זכות, על הבנק לבחון את המקרה לגופו של עניין, תוך התייחסות למאפייני חוב העבר ולנסיבות פתיחת החשבון, ו-לא למנוע את פתיחת החשבון במקרים אלה באופן גורף. סעיף זה, בא לתת מענה למקרי קיצון שהופנו ל’יחידה לפניות הציבור בפיקוח על הבנקים‘ בהם בנקים, סירבו לפתוח חשבון ללקוחות שהיה להם חוב נמוך מאוד שלא פרעו לבנק לפני זמן רב.
  3. בנק המתנה פתיחת חשבון ביתרת זכות בהמצאת מסמכים על ידי הלקוח, יקפיד, כי המסמכים הנדרשים על ידו, אכן נחוצים לבחינת בקשת הלקוח, ויפרט אותם ככל הניתן בהזדמנות הראשונה. בהוראה, ניתנו דוגמאות לאישורים אשר אינם יכולים להוות תנאי לבחינת בקשת לקוח לפתוח חשבון ביתרת זכות, בעקבות מקרים שטופלו ביחידה לפניות הציבור בפיקוח על הבנקים.
  4. בעת בקשת לקוח להנפיק פנקס שיקים, בנקים, יבחנו את הבקשה תוך התחשבות במכלול הנסיבות. נדרשנו לשינוי זה לאחר שנחשפנו למקרים רבים שבהם לקוחות שנקלעו לקשיים כלכליים, התקשו לשכור דירה, שכן הם נדרשו להפקיד שיקים כערבון, ואלה לא סופקו על-ידי הבנקים ללקוחות בקשיים כלכליים. נציין, כי החוק, אינו מאפשר ללקוח מוגבל לקבל פנקס שיקים ולכן אין הכוונה ללקוחות אלה.

 בנוסף, נקבע בתיקון ההוראה;

  1. יובהר ללקוח הפותח חשבון ביתרת זכות, כי אין חובה על הבנק להעמיד לו אשראי.
  2. בנק לא יטיל תנאים בלתי סבירים לבקשת לקוח להעמדת אמצעי תשלום בסיסיים בחשבון (כרטיס דביט, כרטיס למשיכת מזומנים, הרשאה לחיוב חשבון).
  3. בנק המסרב לפתוח חשבון ללקוח יפרט בפני הלקוח את הנימוקים לסירוב.
  4. בנק יפרסם במקום בולט באתר האינטרנט את רשימת השירותים הבסיסיים שהוא מעמיד לרשות לקוחותיו המנהלים חשבונות ביתרת זכות.
  5. התיקון של ההוראה כולל גם שיפור הליך מתן אישור ללקוח במקרים בהם לא ניתנת תשובה באופן מידי לבקשה לפתוח חשבון.

◄אל פתיחת חשבון עובר ושב ביתרת זכות וניהולו_27-03-18

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן