חדשות כלבים צער בעלי חיים

נטישת כלבים – משרד החקלאות הגיש כתבי אישום לשני נוטשים

משרד החקלאות הגיש שני כתבי אישום נגד שני אזרחים שונים, אשר נטשו את הכלבים שלהם; תושבי אילת, בשנות ה-40 וה-50 לחייהם, לקחו את כלבתם לאזור מרוחק מביתם והשאירו אותה בתחנת דלק סמוכה לעיר ◄ פקח של עיריית, בית שמש, בשנות ה-30 לחייו, התעצל לקחת אותה לכלביה ונטש אותה ליד אחד היישובים באזור ◄ב'מאגר הארצי לרישום כלבים' רשומים בישראל, נכון להיום, מעל ל-500,000 כלבים המכשכשים בינינו.
0
0

למי שזקוק לרענון היכול למנוע ממנו צרות, נזכיר, כי במדינת ישראל, יש ה’חוק אוסר על נטישת בעל חיים’ משרד החקלאות, מדווח, כי שני אזרחים יועמדו לדין לאחר שהוגשו נגדם כתבי אישום בגין ‘נטישת בעל חיים’. על פי המשרד, כתבי האישום הם תולדה של פעילות ענפה של המשרד לאכיפת ‘חוק צער בעלי חיים’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

כלבה שננטשת על ידי אישה בתחנת דלק באילת, צילום מתוך סרטון מצלמות האבטחה | עיבוד: שולי סונגו©
הכלבה ננטשת

יאמר מיד משרד החקלאות, ער לתופעה העצובה של נטישת חיות מחמד, ופועל לצמצומה שבמסגרתה ננטשים עשרות אלפי כלבים, מדי שנה!

באחרונה, הגיש המשרד, כתבי אישום נגד שני אזרחים שונים, האחד תושב העיר אילת והשני תושב העיר בית שמש, בגין ‘נטישת כלבים’.

מכתב האישום הראשון, עולה, כי הנאשמים, הם זוג, מאילת, בשנות ה-40 וה-50 לחייהם, לקחו את כלבתם לאזור מרוחק מביתם והשאירו אותה בתחנת דלק הסמוכה לעיר.

הכלבה נמצאה על ידי אחד מעובדים תחנת הדלק והועברה לעמותה למען בעלי חיים (להלן, סרטון התיעוד של המקרה הראשון).

על פי כתב האישום השני, מתברר, כי כלבה פצועה שנמצאה על ידי אזרח טוב, נמסרה לידי אנשי ‘השירות הווטרינרי של עיריית בית שמש’.

הפקח של העירייה, תושב בית שמש, בשנות ה-30 לחייו, מתברר “התעצל” לקחת אותה אל כלביה הממוקמת בעיר פתח תקווה ונטש אותה ליד אחד היישובים באזור בית שמש.

מנהלת רשתות חברתיות משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ יעל פרידנרייך, מסרה לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי המשרד ער לתופעה העצובה של נטישת חיות מחמד ופועל לצמצומה שבמסגרתה ננטשים עשרות אלפי כלבים, מדי שנה!

למי שזקוק לרענון היכול למנוע ממנו צרות בעתיד, נזכיר יש דרך “מומסת ומכובדת יותר” כדי להיפרד מחיית המחמד, כי במדינת ישראל, יש את ה’חוק אוסר על נטישת בעל חיים‘ וגם אם אתם חושבים ששום מצלמה לא קלטה אתכם.

על פי חוק צער בעלי חיים, מרגע שמחליטים לקחת ‘חיית מחמד’ הביתה, על הבעלים מוטלת האחריות המלאה לטיפול בחיית המחמד.

הגשת כתבי האישום גם במקרים האחרונים, התאפשרו הודות ל’מאגר הארצי לרישום כלבים‘ של השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות, המרכז את פרטי כל בעלי הכלבים בישראל.

בזכות המאגר ניתן לאתר פרטי בעלים של כל כלב המוחזק ברישיון על פי מספר השבב האלקטרוני שלו, המשמש כמספר תעודת זהות.

למען ההשכלה הכללית ב’מאגר הארצי לרישום כלבים‘ רשומים בישראל, נכון להיום, מעל ל-500,000 כלבים המכשכשים בינינו.

מטרת המרכז להסדיר את הפיקוח על כלבים במדינת ישראל וליצור מאגר נתונים אחד, כלל ארצי, הכולל

בתוכו את פרטי כלל הכלבים הרשומים בישראל, מתוך דאגה לבריאות בעלי החיים והציבור.

במשרד החקלאות מציינים, כי מדי שנה ננטשים בישראל בעלי חיים רבים, מרביתם ‘גורים’.

תופעת ‘נטישת הכלבים’ היא סמן המלמד על ערכים תרבותיים. על פי חוק צער בעלי חיים, מרגע שמחליטים לקחת ‘חיית מחמד’ הביתה, על הבעלים מוטלת האחריות המלאה לטיפול בחיית המחמד.

בפועל, אנו עדים לתופעה עצובה של נטישת כלבים. באמצעות כתבי אישום, כגון, אלו, מקווה כאמור, משרד החקלאות למגר את התופעה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן