ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

לגלריית כאן נעים

פורום כאן נעים

מפעל הפיס

שומר הראש וויטני יוסטון

וויטני יוסטון הייתה זמרת פופ, רית'ם אנד בלוז, גוספל וסול, כותבת ומלחינת שירים, ושחקנית קולנוע אמריקאית. אחת הזמרות המצליחות והמפורסמות של סוף שנות ה-80 ושנות ה-90.

מסחר | תעשייה צרכנות

משרד הכלכלה מפרסם מכסות היבוא לגבינות צהובות ל-2018

משרד הכלכלה והתעשייה; הגשת בקשות למכסה, שתעמוד השנה על כ- 6,100 טון, עד ליום 31.10.17 ◄שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: פתחנו שוק ריכוזי ויקר ליבוא מגוון במוצרים והמחירים! אני קורא לצרכנים: נסו את המוצרים הנוספים שעל המדף, אל תקנו באופן אוטומטי מוצרים יקרים".
0
0
גבינות צהובות מיבוא | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
משרד הכלכלה והתעשייה מפרסם מכסות היבוא לגבינות צהובות ל-2018 | גבינות צהובות מיבוא | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

ועדת מכסות של משרד הכלכלה והתעשייה, תפרסם מחר (חמישי, ז’ תשרי תשע”ח) את ההליך התחרותי ליבוא גבינות קשות (“גבינה צהובה”) לשנת 2018, במסגרת מכסה פטורה ממכס.  כזכור, בשלוש השנים האחרונות  מפעיל משרד הכלכלה  והתעשייה  מנגנון של חלוקת מכסות יבוא לגבינה  קשה בפטור ממכס, כאמצעי להגברת התחרות בשוק הקמעונאי  ולשם הפחתת מחירים לצרכן.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

שר הכלכלה והתעשייה, מר אלי כהן, אמר בתגובה ראשונית; “פתחנו שוק ריכוזי ויקר ליבוא מגוון במוצרים והמחירים! אני קורא לצרכנים: “נסו את המוצרים הנוספים שעל המדף, אל תקנו באופן אוטומטי מוצרים יקרים””.

ב‘משרד הכלכלה’ מציינים, כי מאז החל השימוש בכלי זה, הושגו שני יעדים חשובים של הממשלה בכלל ושל משרד הכלכלה והתעשייה, בפרט; הגדלת מבחר מוצרי הגבינה הצהובה המיובאים, במגוון מחירים, בהן גם גבינות שמחירן נמוך אף ב-40%! לעומת מחיר המותג המוביל בשוק.

בנוסף, נתח השוק של המותגים המיובאים החדשים, הולך וגדל על חשבון המותגים המובילים. שני תהליכים אלו, מייצרים תחרות חשובה ועל פי נתוני משרד הכלכלה, ניתר לראות שישנה השפעה מחירי המותגים המובילים.

ב‘משרד הכלכלה’ צופים, כי הגדלת המכסה של יבוא הגבינות הקשות לקראת שנת 2018 לכדי מ-6,100 טון, (המהווים כ-20%-25% מהצריכה השנתית של השוק הקמעונאי), תחזק את המגמה של הגברת התחרות והוזלת מחירי הגבינות הצהובות לצרכן.

 המסלול הנפרד ל’יבוא גבינה צהובה באריזה קמעונאית’ הצליח להביא לכניסת מותגים חדשים הזולים בכדי 20%-40% מן המותג המוביל.

בהקשר זה, ראוי לציין, כי מכירות הגבינות הקשות מהוות כ-20% מכלל הפדיון השנתי של שוק מוצרי החלב, והן מהוות מוצר בסיסי הנצרך כמעט בכל בית בישראל, ללא קשר למיקום גיאוגרפי ו/או מעמד סוציו-כלכלי.

יאיר שירן, מנהל מינהל תעשיות ויושב ראש ועדת מכסות, מציין, כי לאור הצלחת המהלך של פתיחת שני מסלולי תחרות נפרדים לגבינות במעדניה וגבינות על המדף (באריזה קמעונאית) בשנת 2017, הרי שלקראת שנת 2018 תגדיל הוועדה את ההקצאות לגבינות על המדף, על חשבון גבינות למעדנייה.

שירן, מוסיף, כי בשנה האחרונה, ראינו שהמסלול הנפרד ל‘יבוא גבינה צהובה באריזה קמעונאית’ הצליח להביא לכניסת מותגים חדשים הזולים בכדי 20%-40% מן המותג המוביל. מקביל, ציבור הצרכנים בישראל, מגביר את רכישות הגבינה הצהובה באריזה קמעונאית על חשבון ירידה  קלה  בהיקף הצריכה  של גבינה קשה במעדניות.

שינוי נוסף המתוכנן לקראת 2018 הוא  מתן רישיונות לארבעה זוכים בכל מסלול (לעומת חמישה זוכים בכל מסלול בשנת 2017).

שירן, מציין, כי מהלך זה נעשה על מנת להגביר את התחרות בין היבואנים  והרשתות המתחרות על הקצאות מן המכסה העומדת לחלוקה, דבר שצפוי להביאן להתחייב  למחירים נמוכים יותר לצרכן, זאת על מנת להיות בין הזוכים בהקצאות.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל (כאן נעים) בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 67, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ולקצינה בקבע; חלי נעים, סבא מאושר ל-4 נכדות; אוריאן, מילה שרה, אריאל ו-עלמה. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן