חקלאות ישראל צרכנות

עגבניות – משרד החקלאות שלף כרטיס אדום נגד העלאת מחירן ל-7 ₪ לקג’

על פי הערכת מומחי המשרד, הירידה ביבול, הינה של כ- 30% בחודש הקרוב, קרי; מתוך צריכה מקומית חודשית של 20,000 טון בחודש, עשוי להיווצר מחסור של כ- 6,000 טון ◄משרד החקלאות ופיתוח הכפר, פתח מכסות יבוא פטורות ממכס לעגבניות לאור עלייה חריגה במחירם לאחר חג הפסח ומסביר, כי פתיחת המכסות נעשית לתקופה מוגדרת מראש וזאת במטרה להגן על החקלאים ולספק מחיר הגון לצרכנים.
0
0
עגבניות - משרד החקלאות שלף כרטיס אדום למשווקים שהעלו מחירן | צילום: ארכיון
עגבניות

משרד החקלאות ופיתוח הכפר, החליט לשלוף היום (שלישי, כ”ב בניסן התשע”ז) ‘כרטיס אדום’ להעלאת מחיר העגבניות. המחסור בעגבניות צפוי להימשך כשלושת-ארבעה שבועות משרד החקלאות, הודיע, כי הוא עוקב בשגרה אחר מחירי ירקות ופירות ובימים האחרונים, הבחין, כי המחיר הסיטוני של עגבניות עלה ל- 7 ₪ לק”ג.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

על פי מדיניות משרד החקלאות, הנוהל הוא שכאשר מחירן הסיטוני של עגבניות עולה על 6 ₪ במשך 5 ימי עבודה ברצף, פותח המשרד מכסות יבוא פטורות ממכס. העגבניות הראשונות צפויות להגיע לישראל מטורקיה במהלך השבוע הבא.

מההערכות שבוצעו במשרד החקלאות, עולה, כאמור, כי המחסור בעגבניות צפוי להימשך בשלושת-ארבעת השבועות הקרובים ולכן, פתח המשרד מכסות יבוא פטורות ממכס מחוץ לארץ, ככל שיידרש. בכל שנה בסוף אפריל, תחילת מאי, כאשר החורף קר, יש פחות חָנְטָה (שלב בהתפתחות פירות האילן, הקובע את השתייכותם של הפירות לשנה מסוימת בנוגע למעשרות, שביעית, ערלה וביכורים) וכתוצאה מכך פחות עגבניות.

עגבניות – פתיחת המכסות נעשית לתקופה מוגדרת מראש וזאת במטרה לשמור על החקלאים ועל מחיר הגון לצרכנים

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגברת דפנה יוריסטה, מסרה ל’כאן נעיםכי על פי הערכת מומחי המשרד, הירידה ביבול, הינה של כ- 30% בחודש הקרוב, קרי; מתוך צריכה מקומית חודשית של 20,000 טון בחודש, עשוי להיווצר מחסור של כ- 6,000 טון.

מחזורי צמחי העגבניות שנשתלו מאוחר יותר, לא נפגעו מהקרה החורפית, וכאשר יבשילו פירותיהם בעוד כחודש, המחסור בעגבניות, יושלם בתוצרת מקומית.

שוק העגבניות הינו שוק תנודתי וזאת בשל משתנים בלתי תלויים, כגון; מזג אוויר לעומת היקפי שטחי הזריעה. משרד החקלאות עוקב באופן רציף אחר האספקה הסדירה של שוק העגבניות והתוצרת החקלאית הטריה לטובת הצרכנים.

בתוך כך, משרד החקלאות, עושה הערכות מצב תכופות.

מחסור בעגבניות עלול להוביל לעלייה במחיר לצרכן. פתיחת המכסות נעשית לתקופה מוגדרת מראש וזאת במטרה לשמור על החקלאים ועל מחיר הגון לצרכנים.

כ-יבואני העגבניות שרוצים להרוויח כסף, לא מייבאים, כאשר מחיר העגבנייה נמוך, מכיוון שהדבר יגרום להם להפסדים.

יבואני העגבניות, ייבאו עגבניות מחוץ לארץ, רק כאשר יש ‘מחסור בעגבניות’ ו’מחירי העגבניות גבוהים‘. לכן, יבוא מחוץ לארץ, כאשר מחירי העגבניות גבוהים, מוסכם על החקלאים ואינו פוגע בהם, אך מוזיל את מחיר העגבנייה לצרכנים הישראלים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן