חיות בית | חיות מחמד

משרד החקלאות ממגר הכלבת: כ-4.5 מיליון ₪ ישובי העמק

הרשויות המקומיות באזור העמקים יוכלו מעתה להשתמש בתקציב הענק למעלה ממיליון דולר, עבור שכירת רופא וטרינר, פקח, רכב עבודה והתקשרות עם לוכד כלבים במטרה להגביר את הסיוע להתמודדות עם מחלת הכלבת ◄'משרד החקלאות' גם מפעיל מעבדת כלבת מתקדמת אשר הוכרה בשנה האחרונה כמרכז ייחוס של ארגון בריאות בעלי חיים בינלאומי (OIE) מעניקה לאזרחי מדינת ישראל שירותי אבחון, עורכת בדיקות ללא כל עלות ופתוחה 24 שעות.
0
0
חיסון לכלב | עיבוד: שולי סונגו ©
חיסון לכלב מידי וטרינר | עיבוד: שולי סונגו ©

משרד החקלאות ממשיך לפעול לצמצום מחלת הכלבת. במסגרת זו, משרד החקלאות יתקצב את הרשויות המקומיות באזור העמקים בלמעלה מ-4.5 מיליון ₪ כך שכל רשות תקבל כ-240,000 ₪ לשלושה חודשים. התקציב שיעביר המשרד, ישמש את הרשויות לתגבור הצוותים המקצועיים באזור ובפרט עבור שכירת רופא וטרינר, פקח, רכב לצרכי העבודה והתקשרות עם לוכד כלבים. תקציב זה, יסייע גם בהעלאת אחוז בעלי החיים המחוסנים וכתוצאה מכך, להפחתת מספר מקרי הכלבת.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בנוסף לכך וכחלק מפעילותם, הצוותים יעברו ביישובים שבאזור, במטרה לחסן את הכלבים והחתולים שאינם מחוסנים כנגד מחלת הכלבת. בנוסף לחיסון, הצוותים יסמנו את בעלי החיים.

צעדים אלו, מצטרפים לשאר הפעולות שמבצע משרד החקלאות למזעור מחלת הכלבת, בתוך כך, תגבור הצוותים הווטרינריים באזור והעברת תרכיבי חיסונים ללא עלות לחיסון חתולי רחוב וחיות בית לרשויות המקומיות.

החיסונים ניתנים בחינם לאזרחים, לצד מתן חיסונידחף“, חיסונים חוזרים לכלבים שכבר מחוסנים להגברת אפקטיביות החיסון.

בנוסף, נשלחה ניידת מהשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות המשמשת כ’מרפאה ניידת’ לטובת תגבור החיסונים לכלבים, חתולים ולבעלי חיים ביתיים באזור ההתפרצות.

דוברת  משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’  דפנה יוריסטה, מסרה לפורטל כאן ישראל | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה כי; במקביל נעשות פעולות לדילול אוכלוסיית ה’תנים’ על ידי רשות הטבע והגנים והכפלת כמות הפיתיונות (חיסונים) המפוזרים גם מחוץ לגבולות אזור התפרצות המחלה, שמקורה, ככל הנראה, מנגיף אלים יותר כלפי תנים ושועלים שהגיע למדינת ישראל ממדינות שכנות, כגון, ירדן.

במסגרת הפעולות שנעשות לצמצום התפשטות מחלת הכלבת הגדיר המשרד את האזור כ”אזור סיכון” דבר המאפשר להגביר את הטיפול באזור ההתפרצות של הכלבת זאת מבלי לפגוע בצורה בלתי הפיכה במרקם החיים של התושבים ובמקביל תוגש הצעת החלטה לממשלה לתקצוב רחב יותר למאבק כנגד מחלת הכלבת.

 על פי החוק כל כלב חייב בחיסון ורישום

וזאת לצד הסברה והעלאת מודעות בקרב הציבור למניעת מגע בני אדם עם חיות בר וחשיבות חיסון בעלי חיים הביתיים. בנוסף, משרד החקלאות, העביר מערכי שיעור בנושא אל משרד החינוך.

יובהר, כי גם בשגרה הטיפול ב‘מחלת הכלבת’ בישראל, מחמיר יותר מהמדינות השכנות ובישראל, אף קיימת ‘חובת חיסון שנתית נגד כלבת’ וכל כלב מגיל 3 חודשים, חייב להיות מסומן ומחוסן ורשום ב‘מאגר הלאומי’.

‘משרד החקלאות’ גם מפעיל מעבדת כלבת מתקדמת אשר הוכרה בשנה האחרונה כמרכז ייחוס של ארגון בריאות בעלי חיים בינלאומי (OIE) מעניקה לאזרחי מדינת ישראל שירותי אבחון, עורכת בדיקות ללא כל עלות ופתוחה 24 שעות.

כאמור, על פי החוק כל כלב חייב בחיסון ורישום ובמקביל ‘משרד החקלאות’ ממשיך ומדגיש את החשיבות ב’חיסון בעלי החיים’ וקורא לציבור לחסן את בעלי החיים שברשותם. החיסון, מהווה מעין “תעודת ביטוח” למניעת מחלת הכלבת ושומר על בעלי החיים ובני המשפחה מפניה. הדבר נכון הן לגבי חיות בית והן לגבי חיות משק.

מה עוד חשוב להקפיד?

  • בעת שאתם מטיילים ביערות ארצנו, חשוב לאסוף את המזון ולזרוק שיירי מזון לפחים בלבד, כדי למנוע זמינותם לחיות בר ולסגור פחי זבל במרחב הציבורי והפרטי.
  • אין לגשת לבעל חיים בטבע. אם חיית בר ידידותית ולא מפחדת יש להתרחק ממנה.
  • אין לאמץ בעל חיים משוטט.
  • אין לאסוף חיות בר ואין להכניסן הביתה או לקרבן למקום ישוב.
  • לבדוק כל חיית מחמד שבאה במגע עם חיית בר.
  • אם ננשכתם או נשרטתם על ידי חיית בר או חיה לא מוכרת, יש לשטוף מיד את המקום במים וסבון לחטא, ולפנות מיד לטיפול רפואי.
0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן