מדינה ירוקה קהילה ירוקה

משרד החקלאות מגדיל מספר פקידי היערות ב-7 רשויות

משרד החקלאות, ממנה פקידי יערות עירוניים בשבע (7) רשויות מקומיות נוספות לטובת הגנה על עצי העיר, המשמעות: הרשות המקומית מקבלת אחריות על העצים הנטועים בשטחה. מהלך זה, יחייב את הרשות לקחת בחשבון את העצים בהליכי התכנון, וכן לשמר את עצי העיר לטובת התושבים והציבור הרחב.
0
0
דוקטור ארז ברקאי, פקיד היערות הארצי במשרד החקלאות בקמפיין הגנה על עצי העיר | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
דוקטור ארז ברקאי, פקיד היערות הארצי במשרד החקלאות בקמפיין הגנה על עצי העיר | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

בשבע רשויות מקומיות; אשדוד, גבעתיים, גבעת-שמואל, יבנה, הוד-השרון, מועצה אזורית לב-השרון ו-פרדס-חנה כרכור, מרחיב משרד החקלאות את מספר פקידי היערות ברשויות המקומיות, וממנה פקידי יערות עירוניים, זאת במסגרת פעולות המשרד לקידום ההגנה על עצים בישראל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

העצים בארץ ישראל, כידוע, מוגנים מתוקף ‘פקודת היערות’ אשר מגדירה, כי כל עץ הוא מוגן וכי יש לבקש היתר מטעם פקיד היערות על מנת להסירו. לפיכך, ההגנה על עצים בישראל, מוטלת בעיקרה על כתפיהם של פקידי היערות אשר מוסמכים לכך על ידי שר החקלאות. בדרך כלל פקידי היערות הם עובדי קרן קיימת לישראל (קקל), או רשות מקומית, אשר מוסמכים להנפיק רישיון כריתה לעץ.

מרבית תושבי המדינה, נדרשים כיום לפנות ל‘פקידי היערות האזוריים’ של קקל על מנת לקבל היתר לכריתתו של עץ ורק ב-11 רשויות מקומיות מוסמך פקיד יערות עירוני, אשר נותן שירות ישירות לתושבי העיר, שלא דרך פקידי היערות של קקל.

פקידי יערות עירוניים, הוסמכו בשלוש הערים הגדולות (ירושלים, תל-אביב ו-חיפה) כבר בשנות ה- 60 של המאה הקודמת. עם תיקוני החקיקה של פקודת היערות, ו‘חוק התכנון והבניה’ בשנת 2008, אשר קבע, כי יש לשלב את הנושא בהליכי התכנון והבניה, החל משרד החקלאות בהסמכה של פקידי יערות בערים ורשויות נוספות.

 פקידי יערות אלו השתתפו ב’קורס הסמכה מיוחד’ המבטיח שכל פקידי היערות החדשים הם בעלי הכשרה מתאימה

עוזרת דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ יעל פרידנרייך, מסרה לפורטל כאן ישראל | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה כי ואכן, לפני 7 שנים, הוחלט במשרד החקלאות ופיתוח הכפר להרחיב את מסגרת פקידי היערות ברשויות המקומיות מ-3 פקידים בערים הגדולות לפקידי יערות בכל אחת מהרשויות החברות ב’פורום ה- 15′.

מתוך אמונה בחשיבות הסביבה הנופית בתוך העיר, לטובת התושבים. בשנת 2011, הוסמכו פקידי יערות בערים; רחובות, רמת-גן, פתח-תקווה ובמהלך שנת 2015, הוסמכו פקידי יערות בערים; נתניה, באר-שבע, ראשון-לציון, מועצה אזורית חוף הכרמל ו-מועצה אזורית משגב.

פקידי יערות אלו השתתפו ב’קורס הסמכה מיוחד’ המבטיח שכל פקידי היערות החדשים הם בעלי הכשרה מתאימה, היכרות עם עצים וידע כיצד לטפל בהם ומה נדרש על מנת להגן עליהם.

כאמור, במהלך החודשים האחרונים, הסמיך פקיד היערות במשרד החקלאות פקידי יערות עירוניים בשבע רשויות מקומיות נוספות.

דוקטור ארז ברקאי, פקיד היערות הארצי של משרד החקלאות ופיתוח הכפר; “הליך הסמכת פקידי יערות עירוניים הוא חיוני כחלק בלתי נפרד מקבלת האחריות של הרשות המקומית על העצים הנטועים בשטחה.

מהלך זה, יאפשר לרשות המקומית לשלב בצורה נכונה ומיטבית את העצים בהליכי התכנון וכן לשמר את עצי העיר לטובת התושבים והציבור הרחב. העצים בארץ ובערים במיוחד, הם נכס סביבתי ונופי חשוב שמעניק לציבור תועלות רבות”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן