חקלאות ישראל

משרד החקלאות הצליח לאקלם בארץ בטטות לבנות

זן חדש של בטטות בו רק שליש (1/3) מכמות הסוכר לעומת הבטטה הכתומה! יתרון נוסף של הבטטות החדשות, הינו משך הזמן שניתן לאחסנן ולשווקן אחרי האסיף – עד חצי שנה תוך שמירה על תנאי אחסון של טמפרטורה ולחות מתאימים.
0
0
משרד החקלאות הצליח לאקלם בארץ בטטות לבנות
משרד החקלאות הצליח לאקלם בארץ בטטות לבנות

נעים להכיר… משרד החקלאות הודיע היום (ראשון, כ”ד בטבת התשע”ז) כי הצליח לאקלם בארץ בטטות לבנות. הזן החדש מכיל רק 1/3 מכמות הסוכר לעומת ‘הבטטה הכתומה’ וסופח הרבה פחות שמן במהלך הטיגון.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר

בעולם קיימים זנים רבים ומגוונים של בטטות בעלות צורות וצבעים שונים. הבטטה הנפוצה והמוכרת כיום בשווקים היא הבטטה הכתומה, המתוקה מזן ‘ג’ורג’יה ג’ט’ אותה אנו מבשלים, אופים ומטגנים.

לאחרונה, אקלמו מדריכי שירות ההדרכה והמקצוע (שה”מ) של משרד החקלאות, זן חדש מארה”ב של בטטות לטובת הרחבת שוק הבטטות בישראל. במהלך שלוש שנים בוצעו מבחנים של מספר זנים, נעשו תצפיות והערכה של תנאי הגידול באקלים הישראלי ונכתב פרוטוקול הגידול המתאים לאקלים הישראלי לטובת הזן החדש; זן בטטות לבנות.

עוזרת דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגברת יעל פרידנרייך, מסרה לפורטל ‘כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה‘ כי הזן החדש מכיל רק שליש (1/3) מכמות הסוכר לעומת הבטטה הכתומה, תכולת חומר היבש שלו גבוהה וכתוצאה מכך הוא סופח הרבה פחות שמן במהלך הטיגון.

יצוין, כי ישנו יתרון נוסף של הבטטות החדשות והוא משך הזמן שניתן לאחסנן ולשווקן אחרי האסיף – עד חצי שנה, תוך שמירה על תנאי אחסון של טמפרטורה ולחות מתאימים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן