כאן באר שבע כלבים צער בעלי חיים

משרד החקלאות הגיש כתב אישום בעט והטיח ראש כלבתו

הצעיר בן 24 לאחר תועד בועט בכלבתו ומטיח את ראשה ברצפה - הנאשם החזיק את הכלבות בביתו כאשר הן עם זמם על פיהן באופן המונע מהן יכולת לשתות ולאכול ותוך גרימת סבל לבעלי החיים ◄ הנאשם הצעיר, לא סיפק לכלבות מזון ומי שתייה זמינים בכמות ובתדירות המתאימה לצרכיהן, כנדרש על פי הדין ◄ כתב האישום הינו תולדה של פעילות אכיפה של המשרד במקום והוא נדון בימים אלו.
0
0

מה עשה צעיר באר שבעי בכלבתו לוסי? על פי כתב אישום שהגיש משרד החקלאות בבית משפט השלום בעיר באר שבע, הצעיר בן ה-24 תושב העיר, תועד כשהוא מטיח את ראשה של כלבתו ברצפה, מכה ובועט בה. (הסרטון קשה מאוד לצפייה). 

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מזועזע מן הסרטון וסיפור המעשה האכזרי, הגיב שר החקלאות ופיתוח הכפר, חבר הכנסת אורי אריאל; “אני רואה אפס סובלנות בפגיעה ברווחת בעלי החיים! משרד החקלאות לא מהסס להגיש כתבי אישום כנגד המפרים את החוק ופוגעים בבעלי חיים באכזריות שכזו…”.

“שמירה על רווחת בעלי החיים, הינה מצווה מן התורה, ואנו ממשיכים לפעול למען שמירה על רווחת בעלי החיים“.  הוסיף וסיכם שר החקלאות.

הצעיר שתועד בועט בכלבתו ומטיח ראשה ברצפה
הצעיר שתועד בועט בכלבתו ומטיח ראשה ברצפה

תחילתו של הסיפור בתלונה וסרטון קשה מאוד לצפייה שהגיעו אל מפקחי משרד החקלאות, המתעדים את מעשה ההתעללות. בעקבות התלונה, יצאו מפקחי המשרד בשיתוף עיריית ו-משטרת באר-שבע ועצרו את החשוד, באשמת התעללות חמורה בכלבתו המכונה “לוסי”, זאת בניגוד ל‘חוק צער בעלי חיים’.

על פי כתב האישום שהינו תולדה של פעילות אכיפה של משרד החקלאות במקום, הנאשם, החזיק בשתי כלבות כמתואר בכתב האישום, בתאריך 9.3.18, כשהנאשם התעלל והתאכזר בבעל חיים שלא כדין, בכך שחבט את ראשה של “הכלבה לוסי” בקרקע בעוצמה מספר רב של פעמים, חבט בה בידיו וברגלו, דרך עליה וחבט בפניה, תוך כדי ובעודה מייללת.

מכתב האישום, עוד עולה, כי הנאשם, החזיק את הכלבות בביתו כאשר הן עם ‘זמם’ (שהנו מחסום לוע שמיועד למנוע מבעלי חיים את היכולת לנשוך בני אדם או בעלי חיים אחרים) על פיהן באופן המונע מהן יכולת לשתות ולאכול ותוך גרימת סבל לבעלי החיים.

 משרד החקלאות מבקש מבית המשפט לעשות שימוש בסמכותו ולצוות, כי הנאשם, יוגבל מלהחזיק בעלי חיים

הנאשם הצעיר, לא סיפק לכלבות מזון ומי שתייה זמינים בכמות ובתדירות המתאימה לצרכיהן, כנדרש על פי הדין.

הנאשם אף החזיק את הכלבות במתחם מבלי לדאוג לניקויו באופן שגרם להצטברות של הפרשות בו.

ביום 11.3.18, נתפסו הכלבות על ידי מפקחי משרד החקלאות ו-הרופא הווטרינר העירוני של עיריית באר שבע והועברו למתקן מוגן של המשרד לצורך בדיקה רפואית, טיפול ושיקום. יצוין, כי המבקש הגיש בקשה לבית משפט השלום בבאר שבע לקבל את הכלבות בחזרה לחזקתו, בניגוד לעמדת המשרד. כאמור, הבקשה נדונה בימים אלו בבית המשפט בעיר באר שבע.

על פי כתב האישום, במעשיו ובמחדליו, עינה הנאשם את הכלבות, התעלל בהן והתאכזר אליהן, שלא כדין, החזיק הנאשם את הכלבות מבלי שסיפק להן את צורכי מחייתן, מבלי שדאג לבריאותן ולמניעת התעללות בהן, שלא כדין.

כמו כן, החזיק הנאשם את הכלבות במתחם מבלי לדאוג לניקיון השוטף של המתחם ומבלי לספק להן מזון ומי שתייה בכמות, בתדירות ובהרכב התזונתי המתאים להרגלי צריכתן ומצבן הבריאותי, שלא כדין.

משרד החקלאות מבקש מבית המשפט לעשות שימוש בסמכותו ולצוות, כי הנאשם, יוגבל מלהחזיק בעלי חיים וזאת נוסף על כל עונש אחר שיוטל, בכדי להגן על בעלי חיים.

משרד החקלאות, קרא לציבור להמשיך ולדווח על מקרים מסוג זה אלמוקד משרד החקלאות בטלפון; 9096*. המוקד פעיל 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן