ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

טקס חילופי שרים

הטקס בהשתתפות השר הנכנס ח"כ עודד פורר, השר היוצא ח"כ אלון שוסטר, שר האוצר ח"כ אביגדור ליברמן ומנכ"ל המשרד ד"ר נחום איצקוביץ'.

פורום כאן נעים

המדריך לבחירת המלון המושלם

הקיץ כבר כאן, ואיתו גם כל הפירות המתוקים! אז כיצד נבחר את המלון המדוגם ביותר? מדריך שירות ההדרכה והמקצוע, נביל עומרי, עונה על כל השאלות!

מפעל הפיס

שומר הראש וויטני יוסטון

וויטני יוסטון הייתה זמרת פופ, רית'ם אנד בלוז, גוספל וסול, כותבת ומלחינת שירים, ושחקנית קולנוע אמריקאית. אחת הזמרות המצליחות והמפורסמות של סוף שנות ה-80 ושנות ה-90.

טיפים לאחסון פירות וירקות

כמה פעמים כבר עשינו את אותה הטעות וקנינו ירקות ופירות בכמויות שיכולות להספיק גם לעוד שנה, אבל אז - באסה! נאלצנו לזרוק אותם. *לא עוד* משרד החקלאות פה כדי לעזור ולהאריך עוד יותר את חיי המדף שלהם! צפו בסדרה הקטעים וכנסו עכשיו:

חדשות פרופ' אולגה רז תזונה | דיאטה

מרגישים עייפים אחרי ארוחת צהריים קבלו טיפים של דר אולגה רז

לעייפות, יש בדרך כלל כמה סיבות. בין העיקריות – חוסר שתייה, מיעוט ארוחות במהלך היום, ארוחת צהריים דשנה מדי, עודף סוכר באוכל, ירידה ברמות ברזל ו-B12 בדם, וכמובן חוסר שינה. אפשר לשפר את המצב בקלות יחסית; שתייה: 8-10 כוסות ליום לנשים, 10-12 לגברים, של נוזלים שאינם מכילים סוכר ו/או אלכוהול. לעתים קרובות עייפות, נגרמה עקב מחסור בוויטמין וברזל. דיאטנית או רופא ישלחו אתכם לבדיקות מתאימות.
0
0
דר' אולגה רז תזונאית קלינית | רקע: ארוחת צהרים דיאטטית סטייק סלמון בגריל מוגש עם אספרגוס, עגבנייה ולימון | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
דר’ אולגה רז

עייפות – כידוע יכולה להיות גם מסוכנת למשל באשר לנהיגה. אדם עייף עלול במצב לשקוע מדי פעם בשינה להרף עין, אפילו מבלי להיות מודע לכך, אז רגע לפני שאתם מסתערים על ארוחת הצהריים הדשנה שגומת לכם כמעט לשינה, מבלי להיכנס לתחושת עייפות שיכולה להיגרם כתוצאה ממחלה, אז אם אתם מרגישים עייפים וירודים אחרי הארוחה בצהריים – אתם לא לבד. רבים מדווחים על “ירידה באנרגיה”, רצון לישון, פיהוקים, עייפות, וקושי להחזיק את העיניים פקוחות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

לעייפות, יש בדרך כלל כמה סיבות. בין העיקריות; חוסר שתייה, מיעוט ארוחות במהלך היום, ארוחת צהריים דשנה מדי, עודף סוכר באוכל, ירידה ברמות ברזל ו-B12 בדם, וכמובן חוסר שינה.

אפשר לשפר את המצב בקלות יחסית;

1. שתייה; 8-10 כוסות ליום ל-נשים, 10-12 ל-גברים, של נוזלים שאינם מכילים; סוכר ו/או אלכוהול; מים, סודה, תה וקפה ללא סוכר (אפשר ממתיק), ומשקאות דיאט.
2. אכילת ארוחות קטנות כל 3-4 שעות.
3. להקפיד על ארוחות בשעות הבוקר ואחרי הצהריים.
4. במקום לחפש חטיפים, תהפכו את האוכל לחטיפים, ואת החטיפים לאוכל; יוגורט, פרי, קרקרים וכמובן, ירקות יכולים לשמש כחטיפים מעולים. פירות, יש לאכול בהגבלה.
5. כדאי לאכול ארוחה בשרית בתוספת ירקות בלבד. ארוחת צהריים מלאה ודשנה המכילה מנה בשרית, עם תוספות פחמימות; אורז, פסטה, תפו”א וכו’. בכמות נדיבה, עלולה לגרום לעייפות קשה, ואם מוסיפים מנה מתוקה אז בכלל מתחילים לפהק ולהירדם בעמידה.
6. חוסר שינה ו-בעיות שינה, כמו; ‘דום נשימה’ גורמים לעייפות במשך כול היום. מומלץ לישון כ-7 שעות בלילה.
7. האם שתיית קפה מונעת עייפות? לא לכולם, ישנם כאלה שמתעוררים אחרי הקפה וכאלה ששתיית הקפה, דווקא גורמת להם לעייפות ולישנוניות. תקשיבו לגוף שלכם.
8. לעתים קרובות עייפות נגרמה עקב מחסור בוויטמין וברזל. דיאטנית או רופא, ישלחו אתכם לבדיקות מתאימות.

כדאי שתדעו, כי רק אצל 10% מהמתלוננים על עייפות תימצא אבחנה רפואית שהיא הסיבה לעייפות. אם בכל זאת יש מי שמרגיש/ה עייפות לא סבירה, כדאי שיתייעץ עם דיאטן/ית, כדי לבדוק איך הוא אוכל, שותה ואף אילו בדיקות כדאי לו לעשות. במקרים חריגים, יש אף לפנות לרופא.

לבריאות ובתיאבון.

0
0



אודות הכותב

פרופ' אולגה רז

פרופ' אולגה רז, המומחית לדיאטות | דיאטה ותזונה נכונה - דיאטנית קלינית מהבכירות בישראל חולקת איתכם טיפים, מאמרים, כתבות ודעות. מוזמנים להצטרף ללמוד, ליהנות, לשמור על המשקל והבריאות.
קליניקה להרזיה ולתזונה בריאה המספקת ייעוציים אישיים, קבוצות הרזיה, סדנאות והרצאות. יעוץ אישי, קבוצות, סדנאות והרצאות בשיטת דוקטור אולגה רז; 03-6094147.

דילוג לתוכן