"עושים כאן משהו חד פעמי"

"עושים כאן משהו חד פעמי": הפקת הענק שמשחזרת את מלחמת יום הכיפורים | כתבתה של שני נחשוני, מתוך חדשות 07.10.19.

האם יש ערך בבקשת סליחה? | גיא זהר

לכבוד יום כיפור, בדק כאן 11, מה מעמדה של סליחה בפוליטיקה הישראלית? האם פוליטיקאים מתנצלים - והאם יש מי שימחל להם?
מהצד השני עם: גיא זהר - 07.10.2019.

פורום כאן נעים

"למה אתה גונב?": מלחמת החקלאים במשפחות הישראליות

שום דבר לא הכין את החקלאים בישראל לתופעת הגניבות של המטיילים, ש"עושים שוק" במטעים ובפרדסים. כתבתה של נועה ברק | כאן חדשות.

אדיר מילר במופע אלתורים

אדיר מילר במופע האלתורים בערוץ 2. קורע.

שראל הפראית- פרק 1: הנגב

מהלך של שנה שלמה בחייהם של צמחים ובעלי חיים במדבר הנגב הצחיח, המהווה יותר ממחצית שטחה של ישראל. מה סוד ההישרדות שלהם במדבר הקיצוני שזוכה רק למ"מ ספורים של גשם בשנה?

מגן דוד אדום: מירי בוהדנה מתנדבת במד"א

רגע לפני עליית תכניתה משחקי השף, מירי בוהדנה כמו שלא הכרתם אותה, מתנדבת במדא ועוד. כתבתה של חן זנדר - שישי עם איילה חסון - רשת 13 - 25.10.19

ערוץ 10 – שישי עם איילה חסון

תאוות בשרים | ערוץ 10 - שישי עם איילה חסון - 13.4.18.

מפעל הפיס

נשיא המדינה ציין 20 שנים להקמת 'נגישות ישראל'

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין אירח ב- 28 ביולי 19', את נציגי עמותת "נגישות ישראל" לציון 20 שנה להקמתה.
במפגש הוגש לנשיא דו"ח המסכם 20 שנים של נגישות, ובמסגרתו נשאו דברים מייסד ונשיא העמותה יובל וגנר ומנכ"לית העמותה מיכל רימון.

נעים לעקוב אחרי

דר' אולגה רז חדשות תזונה | דיאטה

מרגישים עייפים אחרי ארוחת צהריים קבלו טיפים של דר אולגה רז

לעייפות, יש בדרך כלל כמה סיבות. בין העיקריות – חוסר שתייה, מיעוט ארוחות במהלך היום, ארוחת צהריים דשנה מדי, עודף סוכר באוכל, ירידה ברמות ברזל ו-B12 בדם, וכמובן חוסר שינה. אפשר לשפר את המצב בקלות יחסית; שתייה: 8-10 כוסות ליום לנשים, 10-12 לגברים, של נוזלים שאינם מכילים סוכר ו/או אלכוהול. לעתים קרובות עייפות, נגרמה עקב מחסור בוויטמין וברזל. דיאטנית או רופא ישלחו אתכם לבדיקות מתאימות.
דר' אולגה רז תזונאית קלינית | רקע: ארוחת צהרים דיאטטית סטייק סלמון בגריל מוגש עם אספרגוס, עגבנייה ולימון | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
דר' אולגה רז

עייפות – כידוע יכולה להיות גם מסוכנת למשל באשר לנהיגה. אדם עייף עלול במצב לשקוע מדי פעם בשינה להרף עין, אפילו מבלי להיות מודע לכך, אז רגע לפני שאתם מסתערים על ארוחת הצהריים הדשנה שגומת לכם כמעט לשינה, מבלי להיכנס לתחושת עייפות שיכולה להיגרם כתוצאה ממחלה, אז אם אתם מרגישים עייפים וירודים אחרי הארוחה בצהריים – אתם לא לבד. רבים מדווחים על "ירידה באנרגיה", רצון לישון, פיהוקים, עייפות, וקושי להחזיק את העיניים פקוחות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה' ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

לעייפות, יש בדרך כלל כמה סיבות. בין העיקריות; חוסר שתייה, מיעוט ארוחות במהלך היום, ארוחת צהריים דשנה מדי, עודף סוכר באוכל, ירידה ברמות ברזל ו-B12 בדם, וכמובן חוסר שינה.

אפשר לשפר את המצב בקלות יחסית;

1. שתייה; 8-10 כוסות ליום ל-נשים, 10-12 ל-גברים, של נוזלים שאינם מכילים; סוכר ו/או אלכוהול; מים, סודה, תה וקפה ללא סוכר (אפשר ממתיק), ומשקאות דיאט.
2. אכילת ארוחות קטנות כל 3-4 שעות.
3. להקפיד על ארוחות בשעות הבוקר ואחרי הצהריים.
4. במקום לחפש חטיפים, תהפכו את האוכל לחטיפים, ואת החטיפים לאוכל; יוגורט, פרי, קרקרים וכמובן, ירקות יכולים לשמש כחטיפים מעולים. פירות, יש לאכול בהגבלה.
5. כדאי לאכול ארוחה בשרית בתוספת ירקות בלבד. ארוחת צהריים מלאה ודשנה המכילה מנה בשרית, עם תוספות פחמימות; אורז, פסטה, תפו"א וכו'. בכמות נדיבה, עלולה לגרום לעייפות קשה, ואם מוסיפים מנה מתוקה אז בכלל מתחילים לפהק ולהירדם בעמידה.
6. חוסר שינה ו-בעיות שינה, כמו; 'דום נשימה' גורמים לעייפות במשך כול היום. מומלץ לישון כ-7 שעות בלילה.
7. האם שתיית קפה מונעת עייפות? לא לכולם, ישנם כאלה שמתעוררים אחרי הקפה וכאלה ששתיית הקפה, דווקא גורמת להם לעייפות ולישנוניות. תקשיבו לגוף שלכם.
8. לעתים קרובות עייפות נגרמה עקב מחסור בוויטמין וברזל. דיאטנית או רופא, ישלחו אתכם לבדיקות מתאימות.

כדאי שתדעו, כי רק אצל 10% מהמתלוננים על עייפות תימצא אבחנה רפואית שהיא הסיבה לעייפות. אם בכל זאת יש מי שמרגיש/ה עייפות לא סבירה, כדאי שיתייעץ עם דיאטן/ית, כדי לבדוק איך הוא אוכל, שותה ואף אילו בדיקות כדאי לו לעשות. במקרים חריגים, יש אף לפנות לרופא.

לבריאות ובתיאבון.




אודות הכותב

דר' אולגה רז

דר' אולגה רז, המומחית לדיאטות | דיאטה ותזונה נכונה - דיאטנית קלינית מהבכירות בישראל חולקת איתכם טיפים, מאמרים, כתבות ודעות. מוזמנים להצטרף ללמוד, ליהנות, לשמור על המשקל והבריאות.
קליניקה להרזיה ולתזונה בריאה המספקת יעוצים אישיים, קבוצות הרזיה, סדנאות והרצאות. יעוץ אישי, קבוצות, סדנאות והרצאות בשיטת דוקטור אולגה רז; 03-6094147.

דילוג לתוכן