חקלאות ישראל

מפקחי משרד החקלאות חשפו בשר בתנאים אסורים בדרום

מפקחי  משרד החקלאות איתרו במושב תדהר, שבדרום, אתר  שחיטה  שחורה ובו  כמות  של  כ- 800  ק"ג  בשר  ממקור  שאינו  ידוע . במקרה נוסף, מפקחי היחידה, סיכלו ניסיון נוסף להברחת 200 ק"ג בשר בקר משטחי הרשות הפלסטינית לישראל ◄ שר החקלאות, ח"כ אורי אריאל: "אנחנו רואים בחומרה רבה כל ניסיון של סחר לא חוקי בבשר שלא עומד בתנאים של אנשי המקצוע במשרד החקלאות...".
0
0
מפקחי משרד החקלאות חשפו טון בשר בתנאים אסורים בדרום בצילום: חלק מהבשר שנתפס | צילום: משרד החקלאות
מפקחי משרד החקלאות חשפו טון בשר בתנאים אסורים בדרום בצילום: חלק מהבשר שנתפס | צילום: משרד החקלאות

משרד החקלאות, הודיע היום (ראשון, י”ז טבת תשע”ז) כי , מפקחי  היחידה  המרכזית  לאכיפה  וחקירות  של המשרד, חשפו בסוף השבוע שחלף, שני מקרים בהם בכמות של טון בשר, אשר הוחזק בתנאים אסורים במושב תדהר בדרום הארץ וסיכלו ניסיון נוסף להברחת 200 ק”ג בשר בקר משטחי הרשות הפלסטינית לישראל במרחב התפר, אשר בדרום הארץ.

במקרה אחד מפקחי היחידה איתרו במושב תדהר, שבדרום, אתר ‘שחיטה שחורה’ ובו כמות של כ-800  ק”ג בשר, ממקור שאינו ידוע. בעל המקום שנתפס בשנות ה- 30 לחייו, הועבר לחקירה ונפתחו נגדו הליכים משפטיים. הבשר הועבר להשמדה, בהנחיית רופא.

במקרה השני, מפקחי היחידה סיכלו ניסיון נוסף להברחת 200 ק”ג בשר בקר משטחי הרשות הפלסטינית לישראל. הפקחים עצרו במרחב התפר, שבדרום, רכב חשוד ובמהלך החיפוש ברכב, נמצאה כמות הבשר. הנהג בשנות ה- 40 לחייו, הועבר לחקירה, בה הוא הודה, כי ניסה להבריח את הבשר אותו קנה בעיר יריחו שבשטחי הרשות הפלסטינית. הבשר, הועבר להשמדה על-פי צו רופא כנגד הנהג נפתחו הליכים משפטיים.

 נטפל בעבריינים הסוחרים בבשר שלא נמצא תחת פיקוח ומעמידים בסכנה את בריאות הציבור

שר החקלאות, חבר כנסת מר אורי אריאל, אמר; “אנחנו רואים בחומרה רבה כל ניסיון של סחר לא חוקי בבשר שלא עומד בתנאים של אנשי המקצוע במשרד החקלאות. לא נקל ראש בטיפול בעבריינים שסוחרים בבשר שלא נמצא תחת פיקוח, ומעמידים בסכנה את בריאות הציבור. גורמי האכיפה והפיקוח במשרד החקלאות מבצעים את תפקידם במקצועיות ועל הצד הטוב ביותר“.

מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, מר רואי קליגר; “אנו רואים באירועים מסוג זה מסוכנות גבוהה מאוד לבריאות הציבור בישראל, לאור העובדה, כי הבשר, אשר הוחזק בתנאים אסורים, מהווה סכנה מידית לבריאות הציבור. על כן, אנו מבקשים מהציבור לתת תשומת לב לאריזות המוצרים אותם הם קונים”.

משרד החקלאות, מסר, כי חל איסור על העברת מוצרים מן החי מהאוטונומיה, זאת עקב חשש לבריאות הציבור וכן, חל איסור על הפעלת מפעלי בשר ללא אישור ופיקוח.

במשרד מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש בשר במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח. בנוסף, יש להקפיד על מוצר באריזה מקורית, סגורה ונקייה עם התוויה וסימון של תאריך ייצור ותאריך פג תוקף.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן