חקלאות ישראל יום הדבורים העולמי צרכנות צרכנות ירוקה

מועצת הדבש: הגשמים והיקפי הפריחה הובילו בתפוקת הדבש

לקראת חג הפסח וחג המימונה ה'תשע"ט, לאחר 5 שנים של ירידה בכמות ייצור הדבש, תעמוד תפוקת הדבש השנתית על כ- 3,800 טון דבש, נערכת'מועצת הדבש' לשיווק של 800 טון דבש, המהווים כ- 25% מהביקוש השנתי ◄ לקראת ראש השנה ה'תש"ף, השנה לא יהיה מחסור בדבש או עליית מחירים" ◄מנכל מועצת הדבש; "אל לנו לשכוח, כי עדיין בארץ ובעולם מתרחבת משנה לשנה תופעת היעלמות הדבורים וקיים חשש גדול לעתיד ענף הדבורים עם היעלמות של כשליש מכמות הדבורים ברחבי הגלובוס".
0
0

 

 

זאב מידן מנכל מועצת הדבש, ברקע: דבוראים מכוורת דן רינה נגילה | עיבוד צילום: שולי סונגו
זאב מידן

זה הולך להיות פסח מתוק מאוד, ממש דבש. כל זאת לאחר שאנשי ‘מועצת הדבש’ מציינים בסיפוק רב, כי לאחר חמש שנים של ירידה בכמות ייצור הדבש, ברחבי כוורות ישראל, תפוקת הדבש השנתית, תעמוד השנה על כ-3,800 טון דבש שהיא עלייה של כ- 25% בתפוקת הדבש השנתי אשר יופק בתום עונת האביב 2019.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מנכל מועצת הדבש, מר זאב מידן מראשוני המברכים על היבול” שהביאה עימה כמות גשמי החורף והיקפי הפריחה הגדולים מן הרגיל; “אשתקד, עמדה תפוקת הדבש על כ- 3,000 טונות והשנה, צפויה תוספת של כ-800 טון דבש לערך (כאמור, עליה של כ- 25% בתפוקה).

“מזה 5 שנים לא נרשמה עלייה בסדר גודל כזה בתפוקת הדבש” – ממשיך ומוסיף מר מידן; “החורף הנוכחי, מסתמן כאחד החורפים הגשומים בשנים האחרונות, הן מבחינת כמות המשקעים הכוללת והן מבחינת הפיזור הגאוגרפי של המשקעים ברחבי הארץ לאורך העונה.

ממליצים לרכוש דבש איכותי מתוצרת מכוורות ישראל בכדי לתמוך בחקלאות ישראלית

הגשמים הרבים, למעשה, הבטיחו את פריחות האביב והקיץ בפרדסים, במטעים, בשטחי פרחי הבר בגליל, ברמת הגולן, במרכז הארץ  ובאזור הדרום, והביאו לפריחה אביבית טובה“.

“בימים אלו, כבר נצפית אגירת דבש’ ברחבי שטחי ההצבה וכן, החלה תקופת האבקה של הדבורים בשטחי החקלאות” – מציין מר מידן ומוסיף, תקופת הרדייה (פעולת הפקת הדבש) הקרובה תתבצע בחודשים; מאי ויוני ולאחר מכן, כאשר הפריחה הקיצית תהיה בשיאה תתבצע אגירה ופעולת הרדייה הנוספת תתרחש באוגוסט לקראת ראש השנה ה’תש”ף, לא יהיה מחסור בדבש או עליית מחירים“.

בנוסף, על פי הערכות מועצת הדבש, תעמוד כמות צריכת הדבש לחג הפסח והמימונה השנה, בדומה לאשתקד על כ- 800 טונות דבש, המהווים כ- 20% מצריכת הדבש השנתית בישראל, “הדבש אינו משמש רק כממרח, אלא גם לבישול ותיבול מאכלים, מאפים וסלטים ועם המודעות הבינלאומית לשימוש מוגזם בסוכר נצרך הדבש כממתיק טבעי ובריא מקום סוכר.

מכוורת ארז בעוטף עזה | צילום: אלון סגרון | עיבוד צילום: שולי סונג
מכוורת ארז בעוטף עזה

כמו כן בחג המימונה, שהפך לחג לאומי, קיים שימוש רב בדבש, הנאכל עם המופלטות ולהמתקת העוגיות המסורתיות” – מציין מנכל מועצת הדבש ומוסיף, “אנו ממליצים לרכוש דבש איכותי מתוצרת מכוורות ישראל בכדי לתמוך בחקלאות ישראלית ומזכירים, כי, יש לוודא שעל צנצנת הדבש מודבק תו האיכות של מועצת הדבש – “דבש איכות תוצרת ישראל” המאשר את היותו דבש איכות טבעי.

מידן, מציין כי, אל לנו לשכוח, כי עדיין בארץ ובעולם מתרחבת משנה לושנה תופעת היעלמות הדבוריםבכל העולם, קיים חשש גדול לעתיד ענף הדבורים עם היעלמות של כשליש מכמות הדבורים ברחבי הגלובוס.

הסיבה העיקרית הנחקרת, הינה התמעטות מקורות הצוף לדבורים. עקב התרחבות שטחי הערים, הבטון והנדלן בעולם והצטמצמות האזורים החקלאיים, קיים מחסור אמיתי ב’פרחי צוף‘ המשמשים מזון לדבורים וחרקים“. סיכם מנכל מועצת הדבש.

משרד ’יעל שביט-תקשורות’ לייעוץ תקשורתי ואסטרטגי, דוברות, המנוהל על ידי הגב’ יעל שביט, נמסר עוד באמצעות הגב’  נטע שושן לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי הסיבה העיקרית הנחקרת, הינה התמעטות מקורות הצוף ל-דבורים.

מומחים בארץ ובעולם נערכים וחוקרים דרכים חלופיות וכן מעודדים נטיעות צופניות בכדי שיהיה מספיק מזון לדבורים. שכן דבורת הדבש אינה רק יצרנית דבש, אלא, גם בעלת חשיבות אדירה עבור האדם, עקב היותה המאביקה המרכזית בטבע שאחראית להאבקת 80% מהיקף הגידולים החקלאיים.

מנתוני מועצת הדבש, עולה, כי בארץ תורמת דבורת הדבש באמצעות האבקת הגידולים לתלג החקלאי בישראל כ- 3 מיליארד שקלים בשנה. כיום, ישנם בישראל 510 דבוראים המטפלים ב- 120,000 כוורות הפזורות באלפי נקודות מרעה צופני ברחבי הארץ וכ- 80,000 כוורות המשמשות להאבקת גידולים חקלאיים של פירות וירקות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן