חדשות בריאות

מגן דוד אדום הוזנק לטפל ב-2229 אירועים ברחבי ישראל

הצוותים הוזנקו ל 2,229 אירועים בהם העניקו טיפול רפואי לפצועים שסבלו מהתייבשויות, פגיעות כתוצאה מתאונות דרכים, מרכיבה על אופניים ומפגיעות נוספות, מהם 1,355 בני אדם נזקקו להמשך טיפול ופונו לבתי החולים ◄ במהלך יום הכיפורים סיפקו שירותי הדם של מד"א לבתי החולים ברחבי הארץ 62 מנות ומרכיבי דם.
0
0
מנכל מגן דוד אדום רב-מגן אלי בין: צוותי מדא, פעלו במהלך יום הכיפורים ועשו כל שביכולתם למען הצלת חיים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
מנכל מגן דוד אדום רב-מגן אלי בין: צוותי מדא, פעלו במהלך יום הכיפורים ועשו כל שביכולתם למען הצלת חיים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

ידיהם של צוותי מגן דוד אדום עמוסות עבודה גם השנה במהלך יום הכיפורים (שבת, י’ בתשרי תשע”ח). 1,659 בני אדם טופלו בידי צוותי מגן דוד אדום, מהם 1,355 בני אדם פונו להמשך טיפול בבתי החולים ברחבי הארץ, זאת בהשוואה ל- 2,326 חולים ופצועים שטופלו על ידי מדא, אשתקד, כש- 1,596 מהם פונו אל בתי החולים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

בין המטופלים שטופלו על ידי מדא, טופלו  228 בני אדם לאחר שהתעלפו, התייבשו וחשו ברע עקב הצום, לצורך החייאה נזקקו 21 בני אדם , 54 מן המטופלים היו מתפללים בבתי הכנסת אשר קיבלו טיפול רפואי וחלקם אף פונה להמשך טיפול בבית החולים.

מנכל מגן דוד אדום, מר אלי בין; “כבכל שנה, גם השנה נערכו כוחות מדא לקראת יום הכיפורים בהיערכות גבוהה ובכוננות שיא על מנת להעניק לציבור את הטיפול הרפואי היעיל, המהיר והאיכותי ביותר. צוותי מדא, פעלו במהלך יום הכיפורים ועשו כל שביכולתם למען הצלת חיים.

עם תום יום הכיפורים, נערכים צוותי מדא להגיש סיוע רפואי גם במהלך ימי חג הסוכות שבפתח. אני מודה לכל צוותי מדא, אשר פעלו במהלך יום הכיפורים ומאחל, בשמי ובשם ארגון מגן דוד אדום, גמר חתימה טובה וחג שמח לכל בית ישראל“. סיכם מר אלי בין מנכל מגן דוד אדום.

צוותי מגן דוד אדום הוזעקו להעביר 134 יולדות לבתי החולים כשבתוך כך, 7 נשים כרעו ללדת ויולדו על ידי החובשים והפאראמדיקים של מדא בביתן ובאמבולנסים בערים; מג’דל שמס, קלנסווה, מודיעין, פתח תקווה, כרמיאל, ירושלים ובני-ברק.

דובר מדא, מר זכי הלר, מסר לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי מקרים רבים של פציעות היו גם השנה עקב רכיבה על אופנים, אופניים חשמליים, החלקה על גלגליות, סקטבורד, רולר-בליידס ו-קורקינט.

נזקקו לעזרה ראשונה 265 בני אדם אשר נפצעו, חלקם אף פונו לבתי החולים השונים ברחבי ארץ ישראל, מהם ילד כבן 9 שהתנגש בקיר כשרכב על אופניו ב-גן יבנה ופונה במצב בינוני לבית חולים קפלן כשהוא סובל מחבלה בפנים וגבר כבן 50 שנפל מאופניו בעיר תל אביב ופונה במצב בינוני לבית חולים איכילוב עם חבלת ראש.

█ השנה, נרשמו 2 תקריות של ידויי אבנים והפרעה לאמבולנסים של מדא

28 בני אדם נפצעו ב‘תאונות דרכים’ ברחבי הארץ, מהם; הולך רגל (פלשתינאי) כבן 70 שנפגע מרכב ב-כביש 365 סמוך ל-נוקדים ופונה במצב בינוני לבית חולים הדסה ורוכב אופניים כבן 12 שנפגע מרכב בכניסה ל-יער בן שמן ופונה במצב בינוני אל בית חולים תל השומר כשהוא סובל מחבלת ראש.

צוותי מגן דוד אדום, הוזעקו לטפל ב- 24 פצועים מאירועי אלימות בהם; 1 קשה כבן 33 שנדקר בפלג גופו העליון ב-כפר כמאנה ופונה לבית החולים נהריה ו- 23 קל.

לצערנו, הוסיף דובר מדא, מר הלר; “השנה, נרשמו 2 תקריות של ידויי אבנים והפרעה לאמבולנסים של מדא, על ידי ילדים ובני נוער בערים אשדוד ו-עכו – ראוי לציין שלא מדובר בחרדים“.

מעבר לאמור לעיל, טיפלו במגן דוד אדום, במספר אירועים חריגים;

  • אתמול (29.9) בשעה 21:29, התקבל דיווח ב’מוקד 101′ של מדא במרחב נגב על נער שנפל מסוס והובא מאחד מיישובי הפזורה לחבירה עם צוותי מדא ב-כביש 60, סמוך לצומת אבו כף, חובשים ופאראמדיקים של מדא העניקו טיפול רפואי ופינו לבית חולים סורוקה, צעיר כבן 18 במצב בינוני עם חבלת ראש.
  • היום (30.9) בשעה 06:49, התקבל דיווח במוקד 101 של מדא במרחב לכיש על גבר שנמשה מהים בפארק הלאומי אשקלון כשהוא מחוסר הכרה. פאראמדיקים של מדא קבעו את מותו של גבר כבן 27 (נתין זר).

במהלך יום הכיפורים, עולה כי ‘שירותי הדם של מדא’ סיפקו לבתי החולים ברחבי הארץ; 62 מנות ומרכיבי דם.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן