אלירן נעים עורך דין חדשות כאן ישראל

מאסר עולם באוסטריה לפעיל חמאס ממשוחררי עסקת שליט

במהלך שנת 2016, פנה  פעיל הטרור העזתי של החמאס, ששמו נאסר לפרסום שהתגורר ברצועת עזה ושהה באוסטריה במדינת אוסטריה, באמצעות האינטרנט אל שני תושבי שטחים ותיאם איתם גיוס פעילים נוספים לביצוע פיגועי השלכת רימונים בעיר ירושלים. הפיגועים, לא יצאו אל הפועל. לפני כשבוע, הגיע לסיומו ההליך המשפטי באוסטריה, כשפעיל הטרור, הורשע ונגזר עליו מאסר עולם.
0
0
מאסר עולם באוסטריה על פעיל חמאס עזתי ממשוחררי עסקת שליט
מאסר עולם באוסטריה על פעיל חמאס עזתי ממשוחררי עסקת שליט בצילום פעילי ארגון הטרור של חמאס | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

 

פעיל חמאס ב’ג’יהאד העולמי’ ממשוחררי עסקת שליט (ההסכם לשחרור החייל גלעד שליט), נידון למאסר עולם בבית משפט ב-אוסטריה בגין קשירת קשר ושידול אחרים לביצוע פיגועים בעיר ירושלים. הפעיל, אשר שמו נאסר לפרסום במדינת אוסטריה, התגורר ברצועת עזה ושהה באוסטריה. במהלך שנת 2016, הוא פנה באמצעות האינטרנט אל שני תושבי שטחים ותיאם איתם גיוס פעילים נוספים לביצוע פיגועי השלכת רימונים בעיר ירושלים. הפיגועים, לא יצאו אל הפועל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

בעקבות מידע מודיעיני איתר ‘שירות הביטחון הכללי’ את הפעיל באוסטריה. מן המידע, עלה, כי פעיל הטרור, שריצה בעבר עונש מאסר בגין פעילות בארגון הטרור חמאס, תכנן לקדם פיגוע טרור בשטחי ישראל. בעקבות קבלת המידע על שרותי ביטחון כללי של מדינת ישראל, נעצרו 4 תושבי יהודה ושומרון בחשד למעורבותם בפעילות הטרור.

פעילים אלו, הועמדו לדין וההליכים המשפטיים בעניינם טרם הסתיימו. המידע, הועבר לרשויות הביטחון במדינת אוסטריה על ידי ‘שירות הביטחון הכללי’ והוביל למעצרו של פעיל הטרור,  במדינת אוסטריה.

דובר פרקליטות המדינה, עורך דין נועם שרביט,  מסר לפורטל כאן ישראל | כאן נעים, כי;במסגרת חקירתו והעמדתו לדין של פעיל ארגון הטרור של החמאס באוסטריה ולבקשת השלטונות האוסטרים, הגישה מדינת ישראל עזרה משפטית לרשויות התביעה.

עזרה זו, כללה מתן עדות על ידי ארבעת תושבי יהודה ושומרון שהועמדו לדין. העדויות בהליך נשמעו בבית משפט השלום בעיר תל אביב, ושודרו באמצעות וידאו קונפרנס לשופטת החוקרת באוסטריה, שחקרה את העדים.

לפני כשבוע, הגיע לסיומו ההליך המשפטי באוסטריה, כאשר הפעיל הטרור, הורשע ונגזר עליו מאסר עולם.

הטיפול בבקשת התביעה באוסטריה לעזרה משפטית הובל על ידי עורך דין מתן עקיבא מן המחלקה הבינלאומית של פרקליטות המדינה אשר עשתה עבודה מושלמת, בשיתוף הפרקליטות הצבאית ושירות הביטחון הכללי.

עסקת שליט

עסקת שליט (או ההסכם לשחרור גלעד שליט) היא עסקת חילופי שבויים בין ישראל לבין הארגון חמאס, שנחתמה באוקטובר 2011 ובמסגרתה שוחררו 1,027 אסירים ועצירים ביטחוניים שהיו כלואים בישראל תמורת שבוי צהל החייל גלעד שליט.

בהסכם שהוסכם על שחרורם נכללו 280 מחבלים שנשפטו למאסרי עולם על תכנון וביצוע פיגועי טרור ורצח במדינת ישראל. ההסכם בא 5 שנים וארבעה חודשים לאחר שפעילי ארגון החמאס לקחו בשבי את החייל גלעד שליט בפעולת טרור מתוכננת היטב שבוצעה בצדו הישראלי של הגבול עם רצועת עזה.

העסקה, שהושגה בתיווכם של מתווכים גרמנים ומצריים, תואמה על ידי סוכן שירות הביון הפדרלי הגרמני גרהרד קונרד, ונחתמה במצרים ב-11 באוקטובר 2011.

השלב הראשון של העסקה, יצא לפועל ב-18 באוקטובר 2011, ובו העביר חמאס את גלעד שליט לשטח מצרים (ממנה הועבר אל שטח ישראל) ומדינת ישראל שיחררה בתמורה 477 אסירים ביטחוניים. השלב השני של העסקה התקיים ב-18 בדצמבר 2011 ובמהלכו שוחררו 550 אסירים נוספים. עוד בהרחבה בנושא בויקיפדיה.

0
0



אודות הכותב

עורך דין אלירן נעים

הכותב, הינו עורך דין. בעל משרד אלירן נעים – משרד עורכי דין. בעל תואר ראשון במשפטים ומחזיק ברישיון עריכת דין בישראל.
עורך דין אלירן נעים, משמש בין היתר גם כיועץ משפטי של אתר האינטרנט כאן ישראל (כאן נעים). המשרד בבעלותו עוסק בתחומי המשפט האזרחי על כל נושאיו בדגש על תחומי המשפט המודרנים כמו; דיני אינטרנט, קניין רוחני, לשון הרע, ועוד. המשרד משרת מגוון לקוחות פרטיים ומהסקטור העסקי | להתקשרות; 050-7415351 | ‏‎@elirannaimlaw‎‏ | elirannaim@gmail.com.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן