חדשות בריאות תיירות | נופש

לשכות המסחר, הצעת חוק תיירות מרפא, תמוטט הענף

מר מרק כצנלסון, יושב ראש 'האגודה הישראלית לתיירות רפואית' ב'איגוד לשכות המסחר'; שוק התיירות הרפואית בישראל עמד בשנת 2014 בהיקף של כ-1.5 מיליארד ₪ עם 60 אלף תיירים רפואיים שטופלו בישראל ◄תיירות רפואית מכניסה לקופות בתי החולים בישראל כ-חצי מיליארד ₪ בשנה, סכום המאפשר לבתי החולים לרכוש ציוד רפואי חדיש, דוגמת מכשירי MRI, עבור כלל ציבור החולים.
0
0
לשכות המסחר מזהירה הצעת חוק תיירות מרפא, תמוטט הענף | מר מרק כצנלסון, יושב ראש האגודה הישראלית לתיירות רפואית באיגוד לשכות המסחר | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
מר מרק כצנלסון, יושב ראש האגודה הישראלית לתיירות רפואית באיגוד לשכות המסחר | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

לקראת דיוני ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, אשר יתקיימו מחר (יום שני כ”ב בתמוז התשע”ז, ה-17.7) בנושא הצעת ‘חוק תיירות המרפא בישראל’ מזהיר, יושב ראש ‘האגודה הישראלית לתיירות רפואית’ מר מרק כצנלסון ב’איגוד לשכות המסחר’ את שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, כי; “אישורה של הצעת החוק, יוביל לקריסת ענף כלכלי המגלגל כיום קרוב למיליארד ₪ בשנה”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

הצעת חוק תיירות מרפא במתכונתה הנוכחית טומנת בחובה דרישות עליהן חברות ענף תיירות המרפא לא יכולות להתפשר, משום שהן יובילו לקריסתו של הענף. אני קורא אל שר הבריאות, הרב יעקב ליצמן, להתערב בנושא ולהציל ענף חשוב (תיירות מרפא,) המגלגל קרוב למיליארד שקלים חדשים בשנה ותורם לשיפור תדמיתה החיובית של ישראל בעולם”.

– כך הצהיר בשבוע שעבר, מר מרק כצנלסון, יושב ראש האגודה לתיירות רפואית בלשכת המסחר, לקראת הדיון בנושא הצעת חוק תיירות מרפא שיתקיים יום (שני) ב‘וועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת’.

לדברי כצנלסון, קיימים מספר סעיפים בעייתיים בהצעת החוק הנוכחית; “ראשית, מחברי החוק העתידי, מציעים לאפשר את הפעילות בתחום תיירות המרפא לכל אדם מעל גיל 21 וללא עבר פלילי. ניסוח זה, לא רק שמחסל את תיירות המרפא כמקצוע, אלא גם פותח דלתות לחאפרים ורמאים למיניהם.

║ האגודה לתיירות רפואית בלשכת המסחר; “כיצד, למשל, ניתן להעריך הוצאה כספית על פרסומה של הרפואה הישראלית בחוץ לארץ”

שנית, החוק המוצע , דורש, כי בתי החולים, יכינו ‘תכנית טיפולים אינדיבידואלית לכל תייר מרפא’ שישקול הגעה למדינת ישראל וזאת ללא התערבותן של חברות התיירות הרפואית. אולם, נכון להיום בתי החולים, לכאורה, אינם מסוגלים לעשות זאת  תוך זמן קצר וביעילות ויש לזכור, כי הדבר דורש מהירות, תרגום מסמכים לשפות זרות וכן שיתוף פעולה רחב בין רופאים שונים.

שלישית, החוק החדש, קובע, כי ל’תיירי המרפא‘ תינתן חשבונית מקור אשר תציג את עלויות השירותים הרפואיים בישראל. על פניו, דרישה זו נראית מוצדקת אך גם כאן טועה, משרד הבריאות.

הצגת עלויות המקור, למעשה, אינה קיימת בענפים אחרים במשק וענף התיירות הרפואית גם הוא ענף כלכלי לכל דבר ועניין.

שוו בנפשכם שבכל מכירת ביגוד או מכשור אלקטרוני, יידרשו היבואנים להציג לכם את מחיר הקנייה במדינת המוצא. מדובר בדרישה ממש לא הגיונית“.

“כיצד, למשל, ניתן להעריך הוצאה כספית על פרסומה של הרפואה הישראלית בחוץ לארץ ו/או להעריך את שוויה של התמיכה בתדמית החיובית של ישראל בתקשורת הבינלאומית, הבאה לביטוי בסיפורי ההצלחה של החולים ששהו בארץ?” תהה כצנלסון.

שוק התיירות הרפואית בעולם מגלגל מחזור שנתי של מעל 100 מיליארד דולר, כאשר בישראל היקפו עמד בשנת 2014 על כ-1.5 מיליארד ₪ עם 60 אלף תיירים רפואיים שטופלו בישראל.

║לשכות המסחר; תיירות רפואית מכניסה ל’קופות בתי החולים’ בישראל כחצי מיליארד ₪ בשנה

ארגון התיירות הרפואית הבינלאומי, דירג את מדינת ישראל במקום השלישי, אחרי קנדה ובריטניה, בהעדפת תיירים רפואיים. ישנן מדינות בעולם, שהבינו את הפוטנציאל הגלום בתיירות רפואית, וממשלת טורקיה למשל משקיעה מאות מיליוני דולרים בקידום תיירות רפואית לארצה.

באגודה הישראלית לתיירות רפואית, מסבירים, כי בניגוד לטענות המושמעות תדיר לפיהן תיירות המרפא, גורמת לתורים ארוכים בבתי החולים ולמחסור במיטות, הרי שבפועל אין קשר בין הדברים; “התורים במערכת הבריאות קיימים בחדרי המיון, במחלקות הפנימיות ובקופות החולים ותיירי המרפא אינם מגיעים כלל לקופות החולים ורק אחוז זניח מהם מגיע אל חדרי המיון ולמחלקות הפנימיות“.

עוד מוסיפים באגודה, כי; “תיירות רפואית מכניסה ל’קופות בתי החולים’ בישראל כחצי מיליארד ₪ בשנה, המאפשרים לבתי החולים לרכוש ציוד רפואי חדיש, דוגמת מכשירי MRI, שאינו ניתן לרכישה מכספי משלם המסים הישראלי או מהתקציב הממשלתי”.

כצנלסון, ציין עוד, כי, “ענף התיירות הרפואית, נמצא בימים אלו בצומת דרכים לא פשוטה. מצד אחד מדינת ישראל כמעצמה בתחום התיירות הרפואית מייצרת אלפי מקומות תעסוקה, מכניסה מאות מיליוני שקלים לקופת המדינה ומשפרת את תדמית המדינה ברחבי העולם, ומצד שני, משרד הבריאות מקדם “חקיקה הרסנית” העלולה לחסל בבת אחת את הענף החשוב.

“אני מקוה שחברי וועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת לא יקדמו את הצעת חוק תיירות המרפא בישראל, הצפוי להרוס ענף כלכלי החשוב הן למשק והן למערכת הבריאות הציבורית”, סיכם מר כצנלסון.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן