יהוד-מונוסון פלילים

כתב אישום נגד יוסי בן דוד ראש העיר יהוד לשעבר

במסגרת פעולותיו של בן דוד בעסקת נדל"ן פרטית במרכז יהוד, הכוללת שני בתים ושתי חלקות מקרקעין המיועדות לבניה, העמיד עזרא לבקשת בן דוד ערבות בנקאית לפירעון חובת הלוואה בסך של כ- 2 מיליון ש"ח, שיועדה להשלמת קניית שני הבתים באותם מקרקעין לטובת בן דוד. בנוסף, חרף מגעים שונים של בן דוד עם בעלי הזכויות בקרקע לקניית שתי חלקות נוספות באותם מקרקעין המיועדות לבניה, נמכרו אותן חלקות בסופו של יום לעזרא בהתאם לתנאי המכירה שסוכמו עם בן דוד.
0
0
כתב אישום כנגד יוסי בן דוד ראש עיריית יהוד-מונוסון לשעבר
כתב אישום כנגד יוסי בן דוד ראש עיריית יהוד-מונוסון לשעבר

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה לבית המשפט השלום בראשון לציון, כתב אישום כנגד יוסי בן דוד, ראש עיריית יהוד-מונוסון לשעבר, בגין עבירת מרמה והפרת אמונים ועבירת מס. כתב האישום הוגש באישורו של פרקליט המדינה שי ניצן, לאחר שנדחו טענותיו של בן דוד בהליך שימוע שנערך לו, על פי המלצת פרקליטות מיסוי וכלכלה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

לפי כתב האישום, במהלך השנים; 2009- 2013, במסגרת תפקידו כראש עיריית יהוד וכיושב ראש הוועדה המקומית לתכנון ובנייה יהוד-מונוסון, פעל בן דוד לקדם את ענייניו של חברו אליהו עזרא, קבלן בנייה בעיר, במסגרת פרויקט בניה ב‘מתחם מלון אוויה’ בעיר יהוד, זאת כשבין השניים שוררת תלות כלכלית מהותית.

כך, במסגרת פעולותיו של בן דוד בעסקת נדל”ן פרטית במרכז יהוד, הכוללת שני בתים ושתי חלקות מקרקעין המיועדות לבניה, העמיד עזרא לבקשת בן דוד ערבות בנקאית לפירעון חובת הלוואה בסך של כ- 2 מיליון שקלים, שיועדה להשלמת קניית שני הבתים באותם מקרקעין לטובת בן דוד.

בנוסף, חרף מגעים שונים של בן דוד עם בעלי הזכויות בקרקע לקניית שתי חלקות נוספות באותם מקרקעין המיועדות לבניה, נמכרו אותן חלקות בסופו של יום לעזרא בהתאם לתנאי המכירה שסוכמו עם בן דוד.

בהמשך נמכרו זכויותיו של עזרא במקרקעין לקרובי משפחתו של בן דוד, בתמורה לכ- 1,900,000 שקלים. עד מועד הפתיחה בחקירה לא הועברו כל התשלומים המוסכמים בחוזה המכירה לעזרא.

במהלך הצהרת הון שהוגשה על ידו, לא הצהיר בן דוד לרשות המסים על ארבעה נכסים שנמצאו בבעלותו

דוברת  מחוז מרכז של משרד המשפטים | עורכת דין הגב’ רוני ליבנה, מסרה לפורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה‘ כי; על אף ניגוד העניינים שנבע מקשריו האישיים של בן דוד עם עזרא והתלות הכלכלית ששררה ביניהם על רקע עסקת המקרקעין, פעל בן דוד במסגרת תפקידו כראש העירייה לקידום ואישור פרויקט הבנייה במתחם מלון אוויה ביהוד בפני הועדות לתכנון ובנייה, מנהל מקרקעי ישראל, היועץ המשפטי לממשלה וגופים רשמיים נוספים, מבלי שדיווח על ניגוד העניינים המהותי לאף אחד מן הגורמים, מולם פעל לקידום הפרויקט ותוך פגיעה ממשית בטוהר המידות של עובדי הציבור, אמון הציבור בעובדי הציבור ותקינות פעולת המנהל.

כמו כן, במהלך הצהרת הון שהוגשה על ידו, לא הצהיר בן דוד לרשות המסים על ארבעה נכסים שנמצאו בבעלותו, שהוא מיופה כוח בהם או משמש כנאמן בעניינם.

החקירה בוצעה על ידי משטרת ישראל יחד עם יחידת יהלום וחקירות מס ערך מוסף ירושלים ברשות המיסים.

התיק מנוהל בידי עורך דין לואי עיאדאת מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

תגובת עורכת הדין אירית באומהורן; בן דוד, כופר בכתב האישום שהוגש נגדו, הוא סמוך ובטוח, כי ישוב וישרת את הציבור בעתיד

עורכת הדין הגב' אירית באומהורן
עורכת הדין אירית באומהורן

עורכת הדין הגב’ אירית באומהורן, ממשרד רח’ תובל 22, בעיר רמת גן, מוכרת לציבור כמי שמשמשת סניגורית במספר רב של תיקים מרכזיים ובהם “פרשת הולילנד” ו”פרשת ניצב אורי בר-לב“. וכמי שהצליחה להביא בערעור לביטול עונש של 4 וחצי שנים שניגזר על אשה שהורשעה בהתחזות לרופאת שיניים.

בתוך כך, בהסתמך על טיעוניה של עורכת הדין באומהורן, נקבעה גם הלכה חדשה המקלה עם נאשמים הלקויים בנפשם. 

להבדיל אלף הבדלות את מר יוסי בן דוד, מייצגת עורכת הדין הגב’ אירית באומהורן, שאמרה בתגובה לכתב האישום, כי; “מר יוסי בן דוד, יודע, כי כראש עיר וכאיש ציבור פעל כל שנות כהונתו, אך ורק לטובת עירו ביושר ובנאמנות מוחלטת.

בעניין כתב האישום נגד יוסי בן דוד, הוא סמוך ובטוח, כי ישוב וישרת את הציבור בעתיד. מכל העבירות החמורות בגינן נחקר ארוכות.

נותרה טענה על עבירת עוון, לכאורה הפרת אמונים בגין ניגוד עניינים, עבירה שתידון בבית משפט שלום. מר בן דוד, כופר בכתב האישום שהוגש נגדו, ומשוכנע, כי כפי שרוב הטענות נגדו בתחילת החקירה התבררו, בלשון המעטה, כלא נכונות וללא כל בסיס, כך יתברר גם לגבי השארית שנותרה”.

אל כתב אישום נגד בן דוד יהוד_30-08-17.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן