בית נעים פסח רפואת עור

טיפים לשמירה על כפות הידיים מפני כוויות, יובש ועור מגורה

פסח כבר כאן ואנו בעיצומן של עבודות הניקיון רגע. זהירות מחומרי ניקיון ◄ בתוך הררי מטלות הניקיון והקרצופים, המירוץ אחרי המירוק, הצחצוח וההברקה, כיצד בכל-זאת, שומרים על עור כפות הידיים מן השימוש המוגבר בחומרי ניקיון, חשיפת יתר למים וסבון? אספנו עבורכם טיפים לשמירה על כפות הידיים מפני כוויות, יובש ועור מגורה.
0
0
טיפים לשמירה על כפות הידיים מפני כוויות, יובש ועור מגורה
שמירה על כפות הידיים

לא צריך להיות ידען גדול כדי לדעת, כי עשרות אלפי אנשים נשים וגברים כאחד, נפגעים בתקיפת כוחות הניקיון הפועלים בשרות האקונומיקה והדֵּטֶרְגֵּנְטים על הלכלוך, במהלך השנה ובפרט בהכנות לחג הפסח. קדחת הניקיון לפני חג הפסח, אינה פוסחת על פאנלים, תריסים, ארונות, חרסינות ומה לא שהם רק חלק מן הקרצופים שלעיתים עולים בבריאות העוסקים במלאכה להסרת כל הלכלוך והרבב. במרבית מהמקרים הפגיעות נקודתיות וחולפות, אך, בהחלט קיימות פגיעות קשות של תכשירי ניקיון המבוססים בעיקר על תוצרי נפט, זרחות (תחמוצות זרחן), כלור, חומצות אגרסיביות ו-מתכות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

הפגיעה הנפוצה ביותר במהלך הניקיון היא ב-עור. חומרי הניקיון, מורידים את שכבת השומן (החלב) המגנה וגורמים למיקרו-סדקים על פניו. העור, נעשה אדום, מכווץ “שורף” ומיובש. כאשר זה קורה, כל דבר שנמרח יגרום לצריבה ואי נעימות ואפילו מגע עם מים פושרים עשוי לכאוב.

העור שלנו מכוסה בשכבת הגנה הבנויה ברובה משומן. השכבה מגנה בפני התאדות מים, יוצרת סביבה חומצית למיקרופלורה תקינה ומגנה בפני חדירת מזהמים פנימה” – מסבירה  דר’ ג’ני שטיימן, נטורפתית ממוחית לקוסמטולוגיה טיפולית ב‘חברת מאג’יריי’; פגיעה במעטה הזה, מותירה את העור חשוף וכתוצאה מכך העור מגיב ביובש, גירוי ודלקת.

בחומרי ניקוי, יש להעדיף חומרים על בסיס שמנים על פני חומרים על בסיס דלקים ותוצרים של נפט. לקראת ניקיונות הפסח, נוצר מצב בו כפות הידיים העמלות לשפשף, נחשפות לחומרי ניקוי המכילים כימיקלים בסיסיים ודטרגנטים כימיים הפוגעים לא אחת, פגיעות קשות בעור כפות הידיים” .

נציגת ‘ביו סקלפצ’ר ישראל‘ הגב’ אורלית אוקוביץ’, אומרת, כי; “השפעת חומרי ניקוי על ציפורניים חשופות (ועור כף היד) לעתים מביישת, אך בעיקר מסגירה אורח חיים. בשל ריבוי מרכיבים מפרקי שומנים ומחטאים בדרגה גבוהה בחומרי הניקוי, קיימת השפעה ישירה על הציפורן והסרת השמנים והלחות ממשטח הציפורן, למעשה גורמת לפגיעה ישירה בחלבונים הבונים את משטח הציפורן.

התוצאה היא בהחלט עגומה משטח ציפורן יבש, שביר, מתפצל, סדוק ועוד”.

 ציפורניים אינן חסינות מפגיעות חומרי ניקוי!

הגב’ חני אטיאס, המדריכה הראשית של המותג ORLY האמריקאי, יצרנית מוצרי לק, טיפוח ושיקום  לכפות הידיים והציפורניים, מדגישה; “כפות הידיים הן הראי של גופנו. מדובר באזור החשוף ביותר לנזקי סביבה; קרינת שמש, חילופי מזג אויר, רוחות, וכמובן חומרי ניקוי.

מימין: קרם ידיים 500ml של מאג'רי 45, Atoderm Intensive Baume F500ml, RichRenewal Creme 8oz PARADISE SPT2628
מימין: קרם ידיים 500ml של מאג’רי 45, Atoderm Intensive Baume F500ml, RichRenewal Creme 8oz PARADISE SPT2628

השפעות מזיקות אלו גורמות לעור הידיים להזדקן בטרם עת, מגרים אותו ופוגעים בועור כף היד, נטול בלוטת חלב המפרישה סבום השומר על הלחות שבעור, לכן, נוטה עור הידיים להתייבש והופך מחוספס בקלות”.

כאשר, יש פגיעה במעטה הגנה חייבים קודם כל לתת סביבה בטוחה ל‘שיקום העור’. זה נעשה בעזרת חומרים אוטמים, כמו שמניםאך לאחר שיקום ראשוני חייבים להחזיר את החוסרים לעור בצורה של גורמי לחות ותכשירים עוצרי דלקת. רק ככה ניתן להגיע להחלמת רקמה ללא סימנים” – מבהירה דר’ שטיימן ממאג’ירי.

חשוב לדעת, כי בכל מגע עם חומרי ניקוי רצוי להשתמש בכפפות גומי ללא טלק. לפני תחילת הניקיון מומלץ למרוח לק (אפילו שקוף) על הציפורניים, הלק, יהווה חוצץ בין חומר הניקוי לציפורן ויגן עליהן.

כאשר, יש חשיפה רבה לחומרים חריפים או חומרי ניקוי (אפילו סבון כלים) מומלץ שימוש בקרמים טיפוליים המעלים את יכולת ההגנה של העור והציפורניים.

כמו כן, כדאי למרוח קרם לחות רגיל על הידיים, אחרי כל מגע במים ו/או סבון. מומלץ, שימוש ב’קרמים לידיים‘ המעלים את יכולת ההגנה של העור, העדיפו קרם ידיים על בסיס סיליקון – קרם מסוג זה, ידחה את המים וישמש כמעטה הגנה לעור הידיים.

0
0



אודות הכותב

קובי טיריפינטו

קובי טיריפינטו, יחצן.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן