ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

אנרגיה ירוקה ירוק נעים כנסת ישראל רכב | אוטו | דו גלגלי

חכ יריב לוין: בעולם מעודדים רכב חשמלי בישראל, יוטלו מסים

חכ יריב לוין, מיוזמי הדיון בועדת הכלכלה: "בכל מדינות העולם נעשים מאמצים עצומים לעידוד השימוש ברכבים החשמליים. ומה בישראל? הנחת מס הקנייה תבוטל בשנה הבאה, מוטל מס מלא על עמדות הטעינה הביתיות, לוחות החשמל הביתיים לא עומדים בעומס הטעינה ואין רכב חשמלי לבחירה במכרזי הרכבים הממשלתיים. זה אבסורד ופוגע כלכלית באזרחים ◄ מעבר לשימוש ברכב חשמלי מהווה כלי משמעותי לצמצום זיהום האוויר ומטרדי רעש.
0
0

“בכל מדינות העולם נעשים מאמצים עצומים לעידוד השימוש ברכבים החשמליים. ומה בישראל? הנחת מס הקנייה תבוטל בשנה הבאה, מוטל מס מלא על עמדות הטעינה הביתיות, לוחות החשמל הביתיים לא עומדים בעומס הטעינה ואין רכב חשמלי לבחירה במכרזי הרכבים הממשלתיים. זה אבסורד ופוגע כלכלית באזרחים מעבר לשימוש ברכב חשמלי מהווה כלי משמעותי לצמצום זיהום האוויר ומטרדי רעש, וגם תורם להורדת יוקר המחיה…” כך אמר שלשום אחר הצהרים (שלישי, ט”ו בסיוון תשפ”ב) חבר כנסת יריב לוין (הליכוד) מיוזמי הדיון ב’ועדת הכלכלה של הכנסת’ בנושא; ‘מעבר לשימוש ברכבים חשמליים’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בהצעה לדיון מהיר של הוועדה, הוסיף בדבריו חכ יריב לוין, כי “למרות זאת, הממשלה רק מקשה על הציבור לעבור לרכב חשמלי. במקום להקל ב’נטל המס‘ ולעודד שימוש ב’רכב לא מזהם‘ היא מעלה מסים על רכב חשמלי.

חבר כנסת יריב לוין מיוזמי הדיון; מעבר לשימוש ברכבים חשמליים בוועדת הכלכלה של הכנסת ברקע: צעיר מטעין באנרגיה את מכוניתו החשמלית | צילום: Depositphotos | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
חב יריב לוין, רכב חשמלי

במקום לקדם במהירות התקנת תשתיות טעינה, עולה, כי הממשלה לא עושה דבר, כדי להסיר את החסמים שמקשים על פריסת התשתיות“.

חכ לוין, שבא מוכן לשיעור עם שיעורי בית, המשיך לבקר וצלף; “בכל מדינות העולם, נעשים מאמצים עצומים לעידוד השימוש ברכבים החשמליים. ומה בישראל?

הנחת מס הקנייה תבוטל בשנה הבאה, מוטל מס מלא על עמדות הטעינה הביתיות, לוחות החשמל הביתיים לא עומדים בעומס הטעינה ואין רכב חשמלי לבחירה ב’מכרזי הרכבים הממשלתיים‘. זה אבסורד ופוגע כלכלית באזרחים“.

מי שלא גילה ידע נרחב בנושא עידוד השימוש ברכבים חשמליים בוועדת הכלכלה והגדיר עצמו נציג משרד האוצר, מר עידו מור, אמר, כי; “אנחנו הופכים את הרכב הפרטי למשתלם יותר מאוטובוס“.

יושב ראש ועדת הכלכלה של הכנסת חכ ביטון, לא התאפק ונזף בנציג האוצר; “קידום תשתיות לעידוד שימוש ברכב חשמלי – לא בא במקום העדפת תחבורה ציבורית (תח”צ)”.

בדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות חבר כנסת מיכאל ביטון ועסק במעבר לשימוש ברכבים חשמליים, אמר רכז אנרגיה באגף התקציבים במשרד האוצר, מר עידו מור; “בהכנסת הרכבים החשמליים לשימושים ממשלתיים, יש הרבה אתגרים: אנחנו הופכים את הרכב הפרטי למשתלם יותר מאוטובוס.

“בנוסף, הבהיר מר מור; כי אם לא ניערך היטב לעלייה בשימוש ברכב חשמלי, ייווצר נטל על המשק ומצב של הקדמת השקעות“.

“עם זאת, ציין, כי בשנת 2023, יוצעו רכבים חשמליים לבחירה במכרז הרכב הממשלתי, והמשטרה, כבר הצטיידה בעמדות טעינה רבות”. סיכם רכז אנרגיה באגף התקציבים של משרד האוצר מר מור.

חבר כנסת אורי מקלב (יהדות התורה והשבת – אגודת ישראל דגל התורה) גם הוא מיוזמי הדיון היקשה; “אני לא מבין מה קרה. המסר, התהפך וכעת מחילים גזירה רטרואקטיבית על אלה שהזמינו ‘רכב חשמלי‘ השנה, ולא ידעו שבגלל העיכובים בשרשרת האספקה העולמית הוא יגיע אליהם, רק בשנת 2023, כש… המס יוכפל“.

חבר כנסת מוסי רז (סיעת מרצ) שיש כאלה שמעריכם, כי היה בין ממצאי הגלגל, הפתיע כשטען; “זה לא נכון שה’רכב החשמלי‘ – אינו מזהם. זה נכון שכך מעודדים את פקקי התנועה ואיתם אובדן שעות העבודה.

צריך לעודד כמה שיותר; תחבורה ציבורית, נסיעה באופניים והליכה ברגל. אני תומך ב’מס הנסועה‘ כדי שאנשים, ישקלו פעמיים אם להשתמש ברכב שלהם גם עבור נסיעות קצרות ולא חיוניות“.

מנכל איגוד חברות אנרגיה ירוקה לישראל, מר איתן פרנס, הצטרף לדעתו יושב ראש הועדה חכ ביטון; “מה שאמר נציג האוצר, הוא הבל הבלים. לא יעלה על הדעת שנהיה המדינה היחידה מבין מדינות המערב שמתהפכת על הרכבים החשמליים“.

יושב ראש הוועדה, חכ ביטון, סיכם את הדיון ושב ואמר; “קידום תשתיות לצורך עידוד שימוש ברכבים חשמליים, אינו בא במקום העדפת תחבורה ציבורית. רכבים בכבישי ישראל, היו ויהיו, ועלינו להעדיף את אלה החשמליים.

חכ ביטון, פנה אל שר האוצר בבקשה, כדי שייכנס לעובי הקורה, ולמנוע את הפגיעה הצרכנית מאלה שכבר הזמינו רכבים בשנת 2022 וצפויים לקבל אותם רק בשנת 2023 ולא ידעו שהטבת המס, תשתנה לרעתם.

על הוועדה להפחתת רגולציה לבחון האם יש ניצול לרעה של גורמים המשיתים רגולציית יתר בתחום ועל רשות החשמל להציג פתרונות לקידום תשתיות חשמל לצורך השימוש ברכבים חשמליים“.​

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 68, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי נעים, סבא מאושר ל-5 נכדים; רפאל, אוריאן, מילה שרה, אריאל ו-עלמה. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

דילוג לתוכן