חקלאות ישראל פלילים קיבוץ

התנועה הקיבוצית נושמת לרווחה נלכדו פורצי כספות

המזכיר כללי של התנועה הקיבוצית, מר ניר מאיר: "בחודשים האחרונים אנחנו עדים לטרור נגד חקלאים ועל המשטרה להלחם בכך ללא פשרות" ◄ שר החקלאות אורי אריאל, יקיים היום (ה) דיון חירום בהשתתפות חברי כנסת, גורמי אכיפה, נציגי החקלאים וארגוני מתנדבים להתמודדות עם הפשיעה החקלאית בעקבות ריבוי מקרי הפגיעה והפשיעה החקלאית.
0
0

משטרת ישראל, לכדה השבוע את  פורצי כספות בקיבוצים בצפון הארץ, המזכיר כללי של התנועה הקיבוצית, מר ניר מאיר, נשם לרווחה הזדרז וברך שלשום (שלישי) על לכידת גנבי הכספות מהקיבוצים בצפון הארץ, אך טען, כי יש לדון בדרכים למיגור התופעה המדאיגה. בתוך כך, נודע, כי היום בצהרים (חמישי, כ”ה באב התשע”ז) יקיים שר החקלאות מר אורי אריאל, דיון להתמודדות עם הפשיעה החקלאית.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

לדברי מר מאיר; “זהו צעד חשוב במאבק ב‘פשיעה נגד החקלאות וההתיישבות החקלאית’ ואני מברך את משטרת ישראל, אך כמובן שבכך לא די – המשטרה, חייבת להכריז מלחמה חסרת פשרות בכל מי שרוצה לפגוע בחקלאי ישראל. 

בחודשים האחרונים אנחנו עדים לטרור נגד חקלאים, ועל המשטרה להתייחס לכך בהתאם”.

ניר מאיר המזכיר כללי של התנועה הקיבוצית עם שר החקלאות חבר כנסת אורי אריאל פועלים נגד הגניבות החקלאיות | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
ניר מאיר המזכיר כללי של התנועה הקיבוצית עם שר החקלאות חבר כנסת אורי אריאל פועלים נגד הגניבות החקלאיות | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

המזכיר כללי של התנועה הקיבוצית, מר ניר מאיר, אמר את הדברים בעקבות פרסום חשיפת המשטרה, כי לאחרונה, היא עצרה ארבעה חברי כנופיה בחשד לעשרות התפרצויות לקיבוצים ועסקים שונים בדרום ובצפון הארץ.

מתברר, כי ‘חברי הכנופיה’ נהגו להיעזר בקל-נועיות אותן גנבו מן הקיבוצים על מנת לשנע את הכספת מהמקום.

המבצע שנקרא על-ידי המשטרה; “הסכם קיבוצי” כלל חקירה אינטנסיבית ומקצועית שנערכה על ידי היחידה המרכזית במשטרת ישראל לאורך חודשים רבים, הביאה בתחילת השבוע למעצרם של ארבעה ‘חברי כנופיה תושבי הפזורה הבדואית’ בדרום הארץ לאחר שערכו “מסעהתפרצויות בצפון הארץ.

שר החקלאות חבר כנסת אורי אריאל, אמר לקראת הדיון היום (חמישי), כי; “‘הפשיעה החקלאית’ היא “מכת מדינה” ועלינו להתגייס לשמירה הדוקה יותר על החקלאות וטיפול אפקטיבי יותר בעבריינים.

“הדיון עם כלל הגורמים” – הבהיר שר החקלאות מר  אריאל; “חשוב על מנת שכולנו נקבל תמונת מצב עובדתית, נשמע הצעות לפתרון ונגבש ‘תכנית עבודה‘ משותפת לקראת דיון שאזום בממשלה או עם השרים הרלוונטיים“.

 חבר הכנסת איתן ברושי; נדרשים צעדים ומשאבים נוספים, כדי למגר את התופעה

חברי הכנופיה, לה מייחסת המשטרה עשרות מקרים בהם היו מעורבים בהתפרצויות לבתי עסק ומזכירויות בקיבוצים שונים בדרום הארץ ובצפונה, גנבו על פי החשד ממקומות אלו סכומי כסף רבים שחלקם אוחסן בכספות אותן נטלו תוך שהסתייעו בשינועם על ידי טרקטורונים וקל-נועיות אותן גנבו גם כן בקיבוץ.

חבר הכנסת איתן ברושי (סיעת המחנה הציוני), אמר; “פגשתי את מפקד משמר הגבול וקציני המטה הבכירים, כדי לדון בדרכים למיגור התופעה. בדיון השתתף גם קצין ביטחון של המועצות האזוריות וסיכמנו על המלצות וצעדים חשובים ביותר לחיזוק המניעה, האכיפה והענישה. נדרשים צעדים ומשאבים נוספים, כדי למגר את התופעה.

כאמור הנושא ידון בדיונים רחבים במשרדי משרד החקלאות (החל מהיום) ומשרד לביטחון הפנים (בקרוב). שוטרי משמר הגבול עושים מאמצים גדולים ואנו מעריכים זאת ומודים להם, אך אין בכך די.

נדרשת התייחסות אחרת גם של כוחות הביטחון, משרדי הממשלה ושל החקלאים. בנוסף לכך, שאלת ביטוח הרכוש והמענה הביטוחי ל’פשיעה החקלאית’ מעסיקה אותנו כבר זמן רב.

במקרי ההצתות האחרונים, ישנם סממנים לאומניים. במקרים של טרור לאומני, מגיעים פיצויים מטעם רשות המסים ונבחן לעומק את הנושא. הסיוע לחקלאות, מחייב עבודה רב תחומית ובין משרדית”. סיכם חבר הכנסת ברושי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן