חדשות כאן ישראל טכנולוגיות תקשורת ערים חכמות צרכנות

השר קרא מינה ועדת מכרזים שתקצה תדרים לסלולר

שר התקשורת מר איוב קרא; "בכוונה לשפר את רמת תשתיות התקשורת בישראל, הנחיתי את הצוותים המקצועיים במשרדי להיערך בזריזות לביצוע מכרז על מנת לספק שירותים מתקדמים בישראל של הקצאת תדרים לאספקת שרותים סלולריים מתקדמים בטכנולוגיית דור רביעי וחמישי".
0
0
שר התקשורת מר איוב קרא' מינה ועדת מכרזים שתקצה תדרים לשרותי סלולר מתקדמים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
שר התקשורת מר איוב קרא’ מינה ועדת מכרזים שתקצה תדרים לשרותי סלולר מתקדמים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

שר התקשורת מר איוב קרא, הודיע  היום (ראשון, כ”א באב התשע”ז) כי הוא ממנה ועדת מכרזים לצורך עריכת מכרז שבמסגרתו תתאפשר הקצאת תדרי הרדיו ובפרט בתחום ה’ג’יגה הראשון’ ל’חברות הסלולר’ שבאמצעותם תתאפשר ‘אספקת שירותי סלולר מתקדמים’ בישראל ב’טכנולוגיות הדור הרביעי’ ו’הדור החמישי’.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

השר איוב קרא, אמר, כי; “מתוך כוונה לשפר את רמת תשתיות התקשורת בישראל, הנחיתי את הצוותים המקצועיים במשרדי להיערך בזריזות לביצוע מכרז על מנת לספק שירותים מתקדמים בישראל“.

הוועדה לעריכת המכרז באה כהמשך לעבודה מאומצת של משרד התקשורת לארגון מחדש של הועדות והקצאות תדרי הרדיו במדינת ישראל.

דר’ יחיאל שבי, דובר משרד התקשורת, מסר לפורטלכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; “‘ועדת מכרזים תקצה תדרים לשרותים סלולריים מתקדמים‘ שתוקם בראשות המנהל הכללי ב‘משרד התקשורת’ תכלול את מנהלי האגפים המקצועיים במשרד ונציגים מאגף התקציבים ואגף החשב הכללי במשרד האוצר“.

הועדה, צפויה לפרסם את תוצאות המכרז במהלך שנת 2018.

█ צפויים שינויים באפיון הרשתות הסלולריות ובביצועיהן, באמצעות פיתוח הדור הרביעי ו’הטמעת רשת הדור החמישי’

בשנים האחרונות, ממשיכה המגמה של הגברת השימוש בהעברת נתונים, הגדלה של קצבי העברת התנועה וצמיחה במספר המשתמשים בשירותי פס רחב, וכן חלה התפתחות באינטרנט של הדברים (IOT) אשר צפוי לשנות בהדרגה את דרך החיים בעולם המודרני.

האינטרנט של דברים מאפשר לחיישנים ורכיבי אלקטרוניקה שהוטמעו בעצמים וחפצים לתקשר ביניהם, ועל ידי כך ליצור רשת של מיליארדי חיבורים. התחומים העיקריים של האינטרנט של הדברים; ערים חכמות, תעשייה, תחבורה ו-בית חכם. מגוון התחומים צפוי להתרחב עם התפתחות הטכנולוגיות וכן להביא לגידול בביקושים לפס רחב.

כדי לתת מענה לכל אלה, צפויים שינויים באפיון הרשתות הסלולריות ובביצועיהן, זאת באמצעות התקדמות טכנולוגית של הרשתות ובפרט פיתוח הדור הרביעי ו’הטמעת רשת הדור החמישי’.

לשם כך, יש צורך בהקצאת תדרים בתחומים שונים לרבות בתחומי הג’יגה הרץ הראשון (700 מה”ץ/800 מֶגָהֶרְץ /900 מֶגָהֶרְץ), וכן בתחומי ה- 2.5 גה’ץ וה- 3.6 גה’ץ אשר יביאו לשיפורים ניכרים בכיסוי וקיבולת רשתות הרדיו, טלפון נייד (הרט’ן).

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן