דת | יהדות חדשות כאן ישראל ספורט ישראל

השר אריאל לסיעות החרדיות מנעו פגיעה בערך השבת

כבוד השר אורי אריאל במכתבו אל השר לפיתוח הנגב והגליל ושר הפנים חבר הכנסת אריה-מכלוף דרעי, אל שר הבריאות חבר הכנסת הרב יעקב ליצמן ואל יושב ראש ועדת כספים של הכנסת חבר הכנסת הרב משה גפני; ״מתרבות הידיעות על כוונת ראש הממשלה לאשר באופן רשמי את חילולי השבת ההמוניים הקשורים למשחקי הכדורגל בשבתות״.
0
0
השר אורי אריאל חלה ונרות שבת | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
השר אריאל לראשי הסיעות החרדיות: לפעול במשותף להבהיר, ששבת במרחב הציבורי היא ערך יהודי ראשון במעלה | צילום: ויקיפדיה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

על רקע הכוונה לאשר רשמית את משחקי הכדורגל בשבת, שיגר הערב (שלישי, י”ג אלול  התשע”ז) השר אורי אריאל (“הבית היהודי – האיחוד הלאומי”) מכתב אל ראשי הסיעות החרדיות ובו כתב, כי; ״יש למנוע את התדרדרות המצב ולנקוט בפעולה דחופה מעשית ואפקטיבית, כדי שהדבר לא יקרה״.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

כבוד השר אריאל, מציין במכתבו אל השר לפיתוח הנגב והגליל ושר הפנים חבר הכנסת אריה-מכלוף דרעי, אל שר הבריאות חבר הכנסת הרב יעקב ליצמן ואל יושב ראש ועדת כספים של הכנסת חבר הכנסת הרב משה גפני, כי; ״מתרבות הידיעות על כוונת ראש הממשלה לאשר באופן רשמי את חילולי השבת ההמוניים הקשורים למשחקי הכדורגל בשבתות״.

השר אריאל, אף קרא לנציגים החרדיים; ״לפעולת חירום משותפת, המבהירה, כי השבת במרחב הציבורי היא ערך יהודי ראשון במעלה ויש לדחות מפניו את חילולי השבת בכל התחומים״. סיכם השר אורי אריאל.

█ מדובר בלא פחות משערוריה חמורה שאחראים לה ראשי ההתאחדות לכדורגל

השר אורי אריאל, כתב כבר ב- 9 אוקטובר 2014, פוסט בפייסבוק, ממש לא נגענו;

“אינני עוקב באופן קבוע אחרי אירועי הספורט השונים, ועל כן הופתעתי לפני החג לגלות שנבחרת ישראל, האמורה לייצג בין היתר אותי וכן רבים וטובים משומרי המסורת בישראל, משחקת מחר בערב שבת קודש במשחק רשמי.

מדובר בלא פחות משערוריה חמורה שאחראים לה ראשי ההתאחדות לכדורגל שלא מנעו את הדבר.

אני בטוח שניתן היה להקדים את המשחק לפני כניסת השבת או לאחרו ביממה לפחות והעובדה שהדבר לא נעשה מבטא את הזלזול העמוק בשומרי המסורת והשבת כפי שמתבטא בענפים נוספים בספורט הישראלי.

בכוונתי לפנות לשרת התרבות והספורט ולדרוש, כי תפעל באופן תקיף שאירוע שכזה, לא יישנה שוב.

כזכור, בימים הקרובים, צפויה המדינה ליתן את עמדתה בעתירה שהוגשה ל על ידי שחקני כדורגל המבקשים שלא לחייב אותם לשחק בשבת”. סוף ציטוט.

המכתב של השר אריאל אל ראשי הסיעות החרדיות

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן