"עושים כאן משהו חד פעמי"

"עושים כאן משהו חד פעמי": הפקת הענק שמשחזרת את מלחמת יום הכיפורים | כתבתה של שני נחשוני, מתוך חדשות 07.10.19.

האם יש ערך בבקשת סליחה? | גיא זהר

לכבוד יום כיפור, בדק כאן 11, מה מעמדה של סליחה בפוליטיקה הישראלית? האם פוליטיקאים מתנצלים - והאם יש מי שימחל להם?
מהצד השני עם: גיא זהר - 07.10.2019.

פורום כאן נעים

"למה אתה גונב?": מלחמת החקלאים במשפחות הישראליות

שום דבר לא הכין את החקלאים בישראל לתופעת הגניבות של המטיילים, ש"עושים שוק" במטעים ובפרדסים. כתבתה של נועה ברק | כאן חדשות.

אדיר מילר במופע אלתורים

אדיר מילר במופע האלתורים בערוץ 2. קורע.

שראל הפראית- פרק 1: הנגב

מהלך של שנה שלמה בחייהם של צמחים ובעלי חיים במדבר הנגב הצחיח, המהווה יותר ממחצית שטחה של ישראל. מה סוד ההישרדות שלהם במדבר הקיצוני שזוכה רק למ"מ ספורים של גשם בשנה?

מגן דוד אדום: מירי בוהדנה מתנדבת במד"א

רגע לפני עליית תכניתה משחקי השף, מירי בוהדנה כמו שלא הכרתם אותה, מתנדבת במדא ועוד. כתבתה של חן זנדר - שישי עם איילה חסון - רשת 13 - 25.10.19

ערוץ 10 – שישי עם איילה חסון

תאוות בשרים | ערוץ 10 - שישי עם איילה חסון - 13.4.18.

מפעל הפיס

נשיא המדינה ציין 20 שנים להקמת 'נגישות ישראל'

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין אירח ב- 28 ביולי 19', את נציגי עמותת "נגישות ישראל" לציון 20 שנה להקמתה.
במפגש הוגש לנשיא דו"ח המסכם 20 שנים של נגישות, ובמסגרתו נשאו דברים מייסד ונשיא העמותה יובל וגנר ומנכ"לית העמותה מיכל רימון.

נעים לעקוב אחרי

חדשות צרכנות

הרשות להגנת הצרכן צפוי קנס בסך 396000 ₪ לחברת ג'רוזלם פוסט

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, הודיעה למנכ"ל 'חברת ג'רוזלם פוסט' על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי בסך 396,000 ₪, כי החברה הטעתה צרכנים באפשרות הביטול של קורס אנגלית שרכשו ◄ בשיחת המכירה נאמר לצרכנים, כי יוכלו לבטל בכל עת מבלי להזכיר את דמי הביטול ובמסמכי העסקה שנשלחו אליהם נרשמו דמי ביטול בסכומים שונים. מידע זה לא נמסר לצרכנים בשלב ביצוע העסקה.
אניטה יצחק סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, ברקע: פרסום של 'חברת ג'רוזלם פוסט' לקורס אנגלית | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
אניטה יצחק

396,000 ₪, לאחר הפחתה מסכום של 495,000 ₪ (20%) סכום לא מבוטל זה, עלול להיות העיצום (קנס) נגד חברת ג'רוזלם פוסט בעירבון מוגבל, בהתאם לתקנות הגנת הצרכן, כך הודיעה, לאחרונה 'הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן' למנכל חברת ג'רוזלם פוסט בעירבון מוגבל, בגין הטעיה של צרכנים באפשרות הביטול של קורס אנגלית שרכשו מן החברה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה' ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

ייאמר מיד, כי לחברת ג'רוזלם פוסט, עדיין קיימת זכות טיעון על פי הוראות 'חוק הגנת הצרכן' לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וכל זאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

ראשיתה של הפרשה החלה בחקירה בעקבות תלונות שהתקבלו ברשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, מן החקירה, עלה, כי; חברת ג'רוזלם פוסט, הציעה לצרכנים את שירות ה"לייט טוק" – קורס אימון בשפה האנגלית.

השירות הזה, נמכר ב"חבילות" כאשר כל חבילה, מכילה מספר שיעורים שונה למשך תקופה הנקבעת בעת ביצוע העסקה.

במהלך שיחת המכירה, לא הוצגו לצרכנים 'תנאי הביטול'. כל שנאמר לצרכנים וגם רק במידה והצרכן, שאל מה מדיניות החברה לגבי ביטול, שניתן לבטל את העסקה בכל עת שיחפוץ מבלי שציינו את עלוּת הביטול.

במהלך שיחת המכירה, נאמר לצרכנים, כי בסיום השיחה עימם, ישלח אליהם בדואר האלקטרוני, חוזה העסקה וכן, נספח המסכם את פרטי העסקה.

█  אניטה יצחק; "עם קבלת סיכום העסקה מהחברה, גילו הצרכנים תנאי העסקה שונים ממה שהוצג בפניהם…"

הצרכנים, לטענת 'הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן' סמכו על דברי נציגי המכירות ועל תנאי העסקה, כפי שפורטו במהלך שיחת המכירה, מסרו פרטי אשראי וביצעו את העסקה.

דובר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עורך דין דודו אבן חן, מסרה לפורטל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה' כי לאחר ביצוע העסקה שלחה החברה לצרכנים חוזה בו נחשפו חלק מהצרכנים, לראשונה, לעובדה, כי קיימים 'דמי ביטול עסקה'.

וחלק אחר מהצרכנים, נחשפו לתנאי ביטול שונים ממה שנאמר להם בשיחת המכירה.(לדוגמא; אם 'יבוטל השירות' ישלם הלקוח, דמי ביטול, כדלהלן;

בשירות לתקופה של עד 4 חודשים; 30% ממחיר השירות על פי ההסכם אם הביטול, נעשה במהלך החודש הראשון מיום עשיית ההסכם, 50% במהלך החודש השני, 100% במהלך החודש השלישי ואילך).

סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, הגב' אניטה יצחק, מסרה, כי; "מדובר במקרה בו חברה מסתירה ומטעה את הצרכנים בנוגע ל-תנאי הביטול.

עם קבלת סיכום העסקה מהחברה, גילו הצרכניםתנאי העסקה שונים ממה שהוצג בפניהם ואפשר שחלק מהצרכנים, היו בוחרים שלא להתקשר עם החברה, לוּ ידעו בבירור את כל תנאי העסקה כולל תנאי הביטול".




אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל (כאן נעים) בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 66, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ולקצינה בקבע; חלי נעים, סבא מאושר ל-4 נכדות; אוריאן, מילה שרה, אריאל ו-עלמה. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

דילוג לתוכן