צבא | משטרה | ביטחון

הצנזורית תחקר בעתירת התנועה לאיכות השלטון

תת אלוף אריאלה בן אברהם, הצנזורית הראשית, תעלה היום (א) אל דוכן העדים ותחקר על ידי יושב ראש התנועה לאיכות השלטון, עורך דין אליעד שרגא כנגד משרד הביטחון לפרסום הדו"ח הסופי של ועדת שמגר ◄עורך דין תומר נאור, מנהל מחלקת ליטיגציה בתנועה לאיכות השלטון: "מדובר באחד הדוחות החשובים ביותר שנכתבו בשנים האחרונות וקשה מאוד לחמוק מהחשש שמא גורמים בממשלה מנסים למסמס אותו ולהפוך אותו לאות מתה ולא רלבנטית".
0
0
עורך דין אליעד שרגא, תת אלוף אריאלה בן אברהם ועורך דין תומר נאור
עורך דין אליעד שרגא, תת אלוף אריאלה בן אברהם ועורך דין תומר נאור

תת אלוף אריאלה בן אברהם, הצנזורית הראשית, תחקר היום (יום ראשון, ז’ באייר התשע”ח) על דוכן העדים, בעתירת התנועה למען איכות השלטון בישראל כנגד משרד הביטחון לפרסום הדין וחשבון הסופי של ועדת שמגר כפי שהוגש לממשלה ואל שר הביטחון.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

את תת אלוף אריאלה בן אברהם, המשמשת הצנזורית הראשית, יחקור על דוכן העדים על ידי יושב ראש התנועה לאיכות השלטון, עורך דין אליעד שרגא שהינו בעל ידע רב וניסיון גם בדיני צבא והמשרת בדרגת סגן אלוף במילואים כמגד ביחידת צנחנים מובחרת.

ייאמר מיד, כי עתירת התנועה ‘התנועה לאיכות השלטון’ הוגשה אל בית המשפט לעניינים מנהליים כבר באוגוסט בשנת 2016.

לטענת התנועה התנועה לאיכות השלטון, כפי שהובאה בעתירה, היא כי המידע המתבקש נוגע לסוגיה בעלת חשיבות יתרה במציאות הישראלית הנוכחית והנוגעת ל‘פדיון שבויים וחטופים’ ולפרסום המלצות הוועדה שהוקמה ביולי 2008 על ידי שר הביטחון דאז מר אהוד ברק, למען גיבוש מדיניות בניהול משא ומתן עתידי בנושא; חטופים ונעדרים בישראל, בראשות כבוד נשיא בית המשפט העליון לשעבר, מר מאיר שמגר.

עם הקמת הוועדה, נקבע מראש, כי הוועדה לא תפרסם את המלצותיה עד לאחר שחרורו של החייל גלעד שליט משבי החמאס. בהתאם, בשנת 2012, לאחר שחררו, הגישה הוועדה לשר הביטחון את המלצותיה. אך התברר כי מסקנותיה סווגו כ”סודי ביותר” והדוח כידוע לא פורסם במלואו בציבור.

פרסום ‘דוח ועדת שמגר’ נוגע לסוגיה העומדת על סדר היום הציבורי ואשר חייבת להיות נתונה לביקורתו ולפיקוחו של הציבור. יתרה מכך, חלק מהמלצות הוועדה עוסקות בעניינים פרוצדורליים, כגון; זהות הגוף המטפל בסוגיה (ראש הממשלה או משרד הביטחון) ואלו כבר פורסמו בעבר בתקשורת ועל כן, לא ברור סירובו הגורף של משרד הביטחון להעברת הדוח, ולו בחלקו.

 סירוב משרד הביטחון, מנגד, אינו עומד בתנאים אשר נקבעו בהלכה הפסוקה…”

דוברת ‘התנועה לאיכות השלטון’ הגב’ רות מרגולין, מסרה לפורטל כאן ישראל | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה כי; “כמו כן, המידע אותו מבקשת ‘התנועה לאיכות השלטון’ עומד בסייגים אשר נקבעו בחוק, וכן במבחנים אותם קבעה הפסיקה.

סירוב משרד הביטחון, מנגד, אינו עומד בתנאים אשר נקבעו בהלכה הפסוקה, הוא מחטיא את מטרתו המוצהרת והוא רווי פגמים היורדים לשורשי שיטת המשפט המנהלי הישראלי.

מנהל מחלקת ליטיגציה בתנועה לאיכות השלטון עורך דין תומר נאור, אומר; “מדובר באחד הדוחות החשובים ביותר שנכתבו בשנים האחרונות וקשה מאוד לחמוק מהחשש שמא גורמים בממשלה מנסים למסמס אותו ולהפוך אותו לאות מתה ולא רלבנטית.

נזכיר, כי גם שר הביטחון וגם שרת המשפטים, התבטאו בחודשים האחרונים בכך שהדוח חייב לעלות לדיון בממשלה.

“אנחנו סבורים – מוסיף עורך דין תומר; “כי חשיפת הדוח בסוגיית ‘הטיפול בנעדרים ושבויים’ לעיני הציבור, מהווה צעד חשוב בקידום הדיון בו ואף באימוץ חלקים ממנו בעתיד, תוך קביעתה לראשונה של מדיניות ברורה בסוגיית ‘הטיפול בנעדרים ושבויים’“.

נוכח הפגמים המנהליים שבסירוב משרד הביטחון, נוכח חשיבותו של המידע המבוקש לשם הגשמת האינטרס הציבורי וכן הגשמת התכליות העומדות בבסיסו של חוק חופש המידע וההלכה המפרשת אותן, מבקשת התנועה מבית המשפט להורות אל משרד הביטחון להעביר או למסור העתק הדוח.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן