המועצה לצרכנות, בראשותו של מר עופר פיינשטיין, ממשיכה בנחישותה לצדק צרכני והודיעה, כי יש להתנות תמיכה/סיוע לעסקים אם השיבו כספים לצרכנים, זאת בעקבות הפרסומים בימים האחרונים על מתווה הסיוע לחברות התעופה ואישור הממשלה להעמדת סיוע נוסף לחברות התעופה הישראליות.
■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.
הסיוע, ניתן כדי לסייע לחברות “אל על“, “ישראייר” ו”ארקיע” להתמודד עם הצמצום בפעילות התעופתית בגלל התפרצות וריאנט אומיקרון של נגיף קורונה | Covid-19 בעולם ובישראל.
במועצה הישראלית לצרכנות, קוראים אל משרד האוצר להתנות כל תמיכה או סיוע לעסקים בבדיקה, כי העסקים ממלאים אחר חובתם לבצע השבה כספית לצרכנים.
לטענת אנשי המועצה לצרכנות בשנתיים של משבר הקורונה, הצטברו אלפי תלונות של צרכנים שמועד טיסתם בוטל בשל הקורונה (הן בשל ביטול טיסה מצד החברה והן בשל ביטול טיסה מצד הצרכן בשל התדבקות בנגיף) וחברת התעופה או הנסיעות, טרם השיבה להם את כספם.

בתוך כך, במועצה לצרכנות מברכים על הסיוע שניתן לחברות התעופה, ומכירים בעובדה, כי למדינה ולצרכנים, יש אינטרס משותף שעסקים, ימשיכו לשרוד, להתקיים וגם לייצר הכנסות, ותחרות שמסייעת לצרכן לרכוש במחיר הוגן ולבצע השוואת מחירים מושכלת, אולם לא ניתן להבטיח סיוע לעסקים, מבלי להבטיח את הסיוע לצרכנים שהם המנוע הכלכלי של התעופה.
מנכל המועצה הישראלית לצרכנות, מר עופר פיינשטיין, קורא אל משרד האוצר, כי יש להתנות כל תמיכה או סיוע לעסקים, בבדיקה שעסקים אלו, מילאו אחר חובתם לבצע השבה כספית לצרכנים בגין שירותים שלא סופקו.
על פי עמדת המועצה לצרכנות, לא יתכן שהעסקים, יקבלו תמיכה ממשלתית ובמקביל לא ישיבו לצרכנים את התשלומים שהצרכנים, כבר שילמו.
“במהלך משבר האומיקרון ונגיף קורונה | Covid-19, ניתנו לעסקים הקלות רגולטוריות שפגעו בצרכנים” מזכירים במועצה לצרכנות, ביניהן; ביטול החובה לחזור אל הצרכן תוך 6 דקות, ביטול חוק הטכנאים המקנה לצרכן, את הזכות לתבוע על איחור במשלוח,
פיצויים לעסקים ללא התניה שיחזירו כספים לצרכנים בגין שירותים, הופעות, אירועים וכו’ שלא התקיימו.