פלילים

הדחת ניצב רוני ריטמן, מחר דיון בבית המשפט הגבוה לצדק

חקירת המחלקה לחקירות שוטרים, מצאה לטענת עורך הדין חי בר-אל, שיש ראיות לכך, כי ניצב ריטמן, ניסה לכפות את עצמו בכוח על הקצינה ולנשק אותה בכוח, הטריד אותה מינית באופן מילולי, התנכל לה, הכפיש אותה ופגע בשמה הטוב ◄הדיון מחר (רביעי) ב-11:30 המכריע ואחרון על בקשתה של הקצינה צ' שהוטרדה מינית בידי מפקד להב 433, רוני ריטמן, להדיח את ריטמן מתפקידו.
0
0
מימין; עורך הדין חי בר-אל, משמאל; ניצב רוני ריטמן, ברקע; משרדי להב 433 | עיבוד צילום: שולי סונגו
מימין; עורך הדין חי בר-אל, משמאל; ניצב רוני ריטמן, ברקע; משרדי להב 433 | צילום: דרור קרופרו | עיבוד צילום: שולי סונגו

בית המשפט הגבוה לצדק, יקיים מחר (רביעי, ג’ באב התשע”ז) בשעה 11:30 דיון מכריע ואחרון על בקשתה של הקצינה צ’ אשר לטענתה, הוטרדה מינית לכאורה, בידי מפקד להב 433, ניצב רוני ריטמן, להדיח אותו מתפקידו. הקצינה צ’ עתרה לבית המשפט הגבוה לצדק, בחודש מאי שעבר באמצעות עורך הדין חי בר-אל ממשרד חי בר-אל, אילן יונש ושות’ בבקשה להדיח את ריטמן מתפקידו. 

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או בטוויטר.

ניצב רוני ריטמן, מפקד להב 433, היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן היא מחלקה באגף המודיעין של משטרת ישראל. ניצב ריטמן, מכהן מפקד להב 433, החל מאוגוסט 2014, מטה היחידה שוכן בעיר לוד.

חקירת המחלקה לחקירות שוטרים, קבעה בעבר באופן חד משמעי כי ניצב ריטמן, ביצע הטרדות מיניות והתנכלויות כלפי הקצינה.

עמדתה החד-משמעית של מחלקה לחקירות שוטרים, הייתה כי יש להעמיד את ניצב ריטמן לדין. היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, עורך דין יהודה ויינשטיין, סבר שיש די בראיות, כדי לנקוט נגד ריטמן בהליך משמעתי, אך מטעמי התיישנות מקוצרת על עבירות משמעת, העביר לידי המפקח הכללי המכהן של משטרת ישראל מר רוני אלשיך, ההחלטה באילו הליכים לנקוט נגד הניצב.

 ניצב ריטמן, עצמו הודה בחקירותיו, במספר לא מועט של תשובות, כי נהג להעיר הערות סקסיסטיות

ואולם, אלשיך בחר להתעלם משתי ההמלצות והשאיר את ריטמן בתפקידו מבלי לנקוט כנגדו צעד כלשהו.

חקירת המחלקה לחקירות שוטרים, מצאה לטענת עורך הדין חי בר-אל ממשרד חי בר-אל, אילן יונש ושות’ שיש ראיות לכך, כי ניצב ריטמן ניסה לכפות את עצמו בכוח על הקצינה ולנשק אותה בכוח, הטריד אותה מינית באופן מילולי, התנכל לה, הכפיש אותה ופגע בשמה הטוב.

למעשיו של ניצב ריטמן, היו עדי ראיה ושמיעה והם נתמכו בראיות.

צ’, שהתבקשה על ידי המחלקה לחקירות שוטרים להעיד, אף עברה בדיקת פוליגרף על ידי בודק מומחה של המחלקה לחקירות שוטרים ונמצאה דוברת אמת.

ניצב ריטמן, עצמו הודה בחקירותיו במחלקה לחקירות שוטרים, במספר לא מועט של תשובות, כי נהג להעיר הערות סקסיסטיות ושוביניסטיות לשוטרות תחת פיקודו וטען, כי אינו מוצא פסול באמירות כאלה גם במקום שמתקיימים בו יחסי מרות.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן