מדא גייס את מירי בוהדנה למאמצים של מדא בנושא הקורונה

"מזה כשנתיים מגן דוד אדום הוא משפחה עבורי ומקום שבמסגרתו אני זוכה לתת מעצמי למען אחרים" - סיפרה מירי בוהדנה; "נגיף הקורונה, יצר בהלה רבה בעולם וגם בארץ והרבה דברים בנושא אינם ברורים, מה שיכול להלחיץ עוד יותר. לכן, שמחתי מאוד לשתף פעולה עם מדא, גם בנושא הזה, וליצור סרטון ביחד עם דר' סטרוגו, שמטרתו להעלות מודעות לפעולות שונות שחשוב לעשות, כדי למנוע הדבקה, לתת תשובות ולהרגיע את הציבור" .

אורלי לוי לא ידעה | מהצד השני עם גיא זהר

כאן 11 | אומנם עמיר פרץ הצהיר שוב ושוב שהוא רוצה ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת, אבל אורלי לוי אבקסיס פשוט לא ידעה | להשוות קורונה לשפעת זה אולי מרגיע - אבל לא נכון.

פורום כאן נעים

יחד ננצח את הגיף קורונה

היגיינה מרבית למניעת הידבקות, כמה צעדים לשטיפת ידיים. שומרים על הכללים מצילים חיים. (משרד הבריאות).

לחמניות טעימות בלי קמח ברבע שעה!

מה לקנות; אבקת חלב רגילה 150 גר'. ביצים; 4. אבקת אפיה; כפית ותקבלו; לחמניות טעימות בלי קמח ברבע שעה!

Whitney Houston – “I Will Always Love You”

Whitney Houston - performing "I Will Always Love You" (HD) com legenda. "אני חולה עליה", תתרווחו והאזינו לקול ולביצועים המדהימים האלה.

קלמן וסג”ל | 11.03.20: סיוע למשק בעקבות משבר קורונה

כאן חדשות | מדי ערב נפגשים קלמן ליבסקינד ואראל סג"ל לשעה של אקטואליה קצבית, בועטת ולא מתנצלת. דיווחים, ראיונות, פרשנויות וכל הקולות שצריך לשמוע כדי להבין טוב יותר מה שקורה היום בחדשות – לפני הקלעים ומאחוריהם.

צליית בשר: כך תעשו את זה נכון

השף דן עמיר, ממסעדת BP בחיפה מסביר לנו בכמה טיפים פשוטים כיצד לצלות את הבשר ולהשאיר אותו רך ועסיסי, וגם – מה הנתח שהישראלים הכי אוהבים?

מפעל הפיס

המדים החדשים של מג”ב

הכירו את המדים החדשים של לוחמות ולוחמי משמר הגבול.

נעים לעקוב אחרי

חדשות צרכנות

הגנת הצרכן – קנסנו ב-2.6 מיליון ₪ חברות על אי פרסום מחירים ברשת

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, בעקבות מבצע אכיפה אינטרנטי של תקנות קידום התחרות בענף המזון (שקיפות מחירים); פרסום המידע ברשת האינטרנט, נועד בכדי לאפשר השוואה עדכנית שוטפת של מחירי מצרכים וסלי מצרכים בחנויות החברה ובחנויות של חברות אחרות אשר מוגדרות כקמעונאי גדול לכל צרכן ◄אי פרסום המחיר הכולל של כל מצרך שהחברה מוכרת וכן, אי פרסום מידע שיש לפרסמו על פי התקנות, מהווה הפרה של חוק קידום התחרות בענף המזון שבגינה ניתן להטיל 'עיצום כספי'.
אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין | רקע; סניף מרשת מרכולים יינות ביתן |עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
אניטה יצחק

ה”אני מאמין” של חברת יינות ביתן בעירבון מוגבל שהיא רשת מרכולים פרטית בישראל עם 61 חנויות וסופרמרקטים בישראל, שנחרט על דיגלה חרטה הוא; “אספקת מוצרי מזון ומוצרי צריכה במחירים זולים לציבור הרחב, תוך שמירה על איכות וסטנדרטים גבוהים, כבוד לעובדים ותרומה משמעותית לקהילה” – אז זהו שזה לא מדויק אליבאדהרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, שהודיעה אתמול (חמישי, כ”א אב תשע”ט) ל”יינות ביתן” ועוד 9 חברות שונות (כמפורט בטבלה בהמשך) על כוונתה להטיל עליהן עיצום כספי בסך כולל של 2.6 מיליון ₪.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

ב-תקנות קידום התחרות בענף המזון (“שקיפות מחירים“), תשע”ה-2014, נקבע; קמעונאי גדול, יפרסם לציבור באתר האינטרנט את קובץ חנויות הרשת שלו וכן בנפרד לגבי כל אחת מחנויותיו את המחיר הכולל העדכני של כל מצרך שהוא מוכר בחנויותיו.

פרסום המידע ברשת האינטרנט, נועד בכדי לאפשר השוואה עדכנית שוטפת של מחירי מצרכים וסלי מצרכים בחנויות החברה ובחנויות של חברות אחרות אשר מוגדרות כקמעונאי גדול לכל צרכן.

אי פרסום המחיר הכולל של כל מצרך שהחברה מוכרת וכן, אי פרסום מידע שיש לפרסמו על פי התקנות, מהווה הפרה של חוק קידום התחרות בענף המזון שבגינה ניתן להטיל ‘עיצום כספי’.

█  סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, הגב’ אניטה יצחק; “‘הנגשת מידע’ לוודא, כי קמעונאים גדולים, עליהם חלה החובה בחוק, מקיימים את חובתם”.

דובר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עורך דין דודו אבן חן, מסרה לפורטלכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי המבצע, נערך כחלק מ-אכיפה יזומה שהרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, מבצעת.

מן החקירה, עולה, כי החברות, ביצעו מספר הפרות של חוק קידום התחרות בענף המזון, להלן רשימת החברות המפרות וההודעה על כוונת החיוב שנשלחה אליהן;

שם חברה סכום עיצום ב-₪ מספר הפרות
חצי חינם 108,000 3
טיב טעם רשתות בע”מ 360,000 10
רשת חנויות רמי לוי שיווק השקמה 2006 בע”מ 108,000 3
סטופ מרקט בע”מ 108,000 3
אלמשהדאוי קינג סטור בע”מ 324,000 9
עוף הודו ברקת 324,000 9
קשת טעמים בע”מ 144,000 4
שופרסל בע”מ 396,000 11
זול ובגדול 252,000 7
יינות ביתן 468,000 13
סה”כ 2,592,000 72

הפרות שבגינן נשלחו ההודעות כוללות;

  • החברות לא פרסמו באופן רציף באתר האינטרנט את רשימת המוצרים הקיימים, את מחירם הכולל וכל מידע אחר שחובה לפרסם על פי התקנות (החל ממוצרים בודדים ועד לכל הסניפים).
  • החברות לא פרסמו באופן רציף באתר האינטרנט את רשימת המבצעים, תנאיהם ומועד פקיעתם.
  • החברות לא פרסמו את רשימת חנויות החברה במלואה כפי שיש לפרסם על פי החוק.

יצוין כי, ל-10 החברות אשר צוינו בטבלה, יש זכות טיעון על פי הוראות ‘חוק הגנת הצרכן’ לטעון הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכומו וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, הגב’ אניטה יצחק, מסרה, כי; “החובה החלה על קמעונאי גדול לפרסם באתר האינטרנט את מחירי מוצרי המזון שהוא מוכר בכל אחת מחנויותיו, נועדה להגביר את השקיפות, להנגיש את המידע לציבור ולאפשר לו השוואה עדכנית ושוטפת של מחירי המצרכים הנמכרים אצל כל קמעונאי גדול בכל אחת מחנויותיו.

באופן הזה, יוכל לכלכל את צעדיו בבחירת החנות, ממנה ירכוש מוצרי מזון על פי סל המוצרים האישי שלו והכל בכדי לעודד תחרות בין עוסקים ולהפחית את יוקר המחיה. ה

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, רואה חשיבות רבה ב’הנגשת מידע‘ זה לציבור ופועלת כל העת, כדי לוודא, כי קמעונאים גדולים, עליהם חלה החובה בחוק, מקיימים את חובתם”.




אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

דילוג לתוכן