סביבה | אקולוגיה

הגנת הסביבה עצר עבודות במפעל דשן-גת בשל מטרד ריח

המשרד להגנת הסביבה, הודיע, כי ייתן הנחיות למפעל 'מפעל דשן גת' להמשך ביצוע פינוי הקרקע, כך שלא ייוצרו מטרדי ריח לתושבים ◄ קודם לכן, היום, הועברה חלק מהקרקע שהוצאה בחפירות לשטח הסמוך ליישוב לכיש, בעקבות מטרדי ריח במקום וערכים גבוהים של אמוניה שנמדדו, נסגר על ידי כוחות כיבוי והצלה (כב"ה) טווח ברדיוס של 200 מטר מהשטחים שבהם הונחה הקרקע המזוהמת בחפירות, לשם ביצוע עבודות דיפון בסלילת כביש חדש.
0
0
הקרקע שהוצאה בחפירות לשטח לָכִיש בעקבות מטרדי ריח וערכים גבוהים של אמוניה | צילום: קרן גוריון, המשרד להגנת הסביבה
קרקע שהוצאה בחפירות לשטח לָכִיש

המשרד להגנת הסביבה, הנחה (שלישי, כ’ כסלו תשע”ט) לעצור עבודות ב’מפעל דשן גת’ בעיר קריית גת, לאחר שעלה והורגש במהלך חפירות שבוצעו היום במפעל דשן גת בקריית גת ‘ענן ריח של אמוניה’ מאזור החפירות.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בכך ממשיך המשרד להגנת הסביבה ליישם את מדיניותו של השר חבר כנסת זאב אלקין, שחרט על דגלו לפעול לשמירה על הסביבה ועל בריאות הציבור גם אכיפתם ויישומם של תקנות ותקנים ופיקוח, כפי שפעלו היום הזה.

המשרד להגנת הסביבה, הנחה בעקבות האירוע, על הפסקת העבודות במקום לאלתר והודיע, כי ייתן הנחיות למפעל ‘מפעל דשן גת‘ להמשך ביצוע פינוי הקרקע, כך שלא ייוצרו מטרדי ריח לתושבים.

קודם לכן, היום, הועברה חלק מהקרקע שהוצאה בחפירות לשטח הסמוך ליישוב לָכִיש, מושב בחבל לכיש, השייך ל‘מועצה אזורית לכיש’ לשם ביצוע עבודות דיפון בסלילת כביש חדש.

בעקבות מטרדי ריח במקום וערכים גבוהים של אמוניה שנמדדו, נסגר על ידי כוחות כיבוי והצלה (כב”ה) טווח ברדיוס של 200 מטרים מהשטחים שבהם הונחה הקרקע המזוהמת.

כמו כן, קבלן הביצוע, הונחה לכסות את הערימה המזוהמת בקרקע נקייה, כך שמטרדי הריחות, יופסקו.

כונני המשרד להגנת הסביבה, שהו בשני מוקדי האירוע.

מדוברות הגנת הסביבה, נמסר לפורטל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי; המשרד להגנת הסביבה, ימשיך לעקוב אחר האירוע, יבדוק האם התרחשה חריגה מהוראות החוק ויפעל בהתאם לצורך.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

דילוג לתוכן