פורום כאן נעים

יחד ננצח את הגיף קורונה

היגיינה מרבית למניעת הידבקות, כמה צעדים לשטיפת ידיים. שומרים על הכללים מצילים חיים. (משרד הבריאות).

Whitney Houston – “I Will Always Love You”

Whitney Houston - performing "I Will Always Love You" (HD) com legenda. "אני חולה עליה", תתרווחו והאזינו לקול ולביצועים המדהימים האלה.

קלמן וסג”ל | 11.03.20: סיוע למשק בעקבות משבר קורונה

כאן חדשות | מדי ערב נפגשים קלמן ליבסקינד ואראל סג"ל לשעה של אקטואליה קצבית, בועטת ולא מתנצלת. דיווחים, ראיונות, פרשנויות וכל הקולות שצריך לשמוע כדי להבין טוב יותר מה שקורה היום בחדשות – לפני הקלעים ומאחוריהם.

צליית בשר: כך תעשו את זה נכון

השף דן עמיר, ממסעדת BP בחיפה מסביר לנו בכמה טיפים פשוטים כיצד לצלות את הבשר ולהשאיר אותו רך ועסיסי, וגם – מה הנתח שהישראלים הכי אוהבים?

מפעל הפיס

המדים החדשים של מג”ב

הכירו את המדים החדשים של לוחמות ולוחמי משמר הגבול.

נעים לעקוב אחרי

חדשות בריאות כאן נוער סרטן

האגודה למלחמה בסרטן מציינת את היום הבינל’ לקידום המאבק בעישון

סגן יושב ראש האגודה למלחמה בסרטן, מירי זיו; "לאורך השנים האסטרטגיה המניפולטיבית והשיווק האגרסיבי של 'תעשיית הטבק והניקוטין' נועדו להמשיך ולרתום בני נוער וצעירים למעגל העישון... יש להגן על הציבור בישראל מהאינטרסים הכלכליים של תעשיית הטבק ולשמור על זכותו הבסיסית לבריאות" ◄ מקדמת בריאות באגודה למלחמה בסרטן, דנה פרוסט; "חברות הטבק, לא יבחלו בשום אמצעי לשיווק אגרסיבי של מרכולתם לבני נוער וצעירים".
0
0

היום ה-31 במאי, 2020, מציינת האגודה למלחמה בסרטן בישראל את ‘היום הבינלאומי לקידום המאבק בעישון’ במקביל לארגון הבריאות העולמי (WHO) המציין את ”World No Tobacco Day בכל העולם. מטרתו של יום זה הוא להדגיש את הסיכונים הבריאותיים הקשורים לעישון טבק ו-ניקוטין ואת צעדי המדיניות היעילים להפחתת מספר המעשנים. יצוין, כי השנה, ארגון הבריאות העולמי, מתמקד בהגנה על בני נוער מפני מניפולציות של תעשיית הטבק והניקוטין.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מירי זיו, סגן יושב ראש האגודה למלחמה בסרטן, ברקע צעירים שמחים מחייכים, יושבים ומעשנים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
מירי זיו, צעירים מעשנים

סגן יושב ראש האגודה למלחמה בסרטן, הגב’ מירי זיו, אומרת; “לאורך השנים האסטרטגיה המניפולטיבית והשיווק האגרסיבי של תעשיית הטבק והניקוטין’ נועדו להמשיך ולרתום בני נוער וצעירים למעגל העישון.

לדבריה של הגב’ זיו; “יש להגן על הציבור בישראל מהאינטרסים הכלכליים של תעשיית הטבק ולשמור על זכותו הבסיסית לבריאות.

על נבחרי הציבור להוציא אל הפועל את הכלים שהוכחו כיעילים במאבק ב’נגע העישון‘ ולפעול ליישום  אכיפה נמרצת ויעילה, העלאת גיל המכירה והעלאת המיסוי על מוצרי העישון – שהיא האסטרטגיה המרכזית המוכחת להורדת הביקוש למוצרי עישון, בעיקר בקרב צעירים.

זאת על מנת שנוכל לגדל פה דור של אזרחים חופשיים מהתמכרות לטבק וניקוטין“.

מקדמת בריאות באגודה למלחמה בסרטן הגב’ דנה פרוסט, מוסיפה, כי; “חברות הטבק, לא יבחלו בשום אמצעי לשיווק אגרסיבי של מרכולתם לבני נוער וצעירים.

שיווק מוצרי עישון בטעמים אטרקטיביים, עיצוב היי-טקי, שיווק ברשתות חברתיות באמצעות מובילי דעה ולאחרונה, אף התגלה ניסיון למתן מלגות לסטודנטים לרפואה.

אסור להאמין לשקרים של חברות הטבק, שמעמידות פנים כאילו הן משווקות חופש בחירה אישי, בעוד שלמעשה, הן רק משמרות את הכנסותיהן הכספיות – ללא התחשבות במיליוני בני האדם שמשלמים בבריאותם ובחייהם בכל שנה”.

האגודה למלחמה בסרטן; נעשה ניסיון של חב’ פיליפ מוריס להעניק מלגות לסטודנטים לרפואה בתמורה להכשרה וייצוג בכנסים רפואיים.

מנתוני ארגון הבריאות העולמי, עולה, כי השימוש בטבק אחראי ל-25% מכלל מקרי המוות מסרטן ברחבי העולם.

שימוש במוצרי ניקוטין וטבק, מעלה את הסיכון לסרטן ולמחלות לב, כלי דם וריאה. התעשיות המעורבות בייצור ובשיווק סיגריות אלקטרוניות משתמשות בטקטיקות להרחבת קהל הצרכנים במסווה של תרומה לבריאות הציבור.

תוך התמקדות בצעירים בגיל ההתבגרות שהינו גיל פגיע במיוחד להתחלת עישון.

הניקוטין בסיגריות האלקטרוניות הוא סם ממכר ביותר, וההתמכרות בגיל הנעורים, כאשר המוח, עדיין בתהליך התפתחות, היא מהירה וחזקה יותר.

חשיפה לניקוטין, עלולה לפגוע בהתפתחות מוחם של ילדים ומתבגרים. בנוסף, השימוש בסיגריות האלקטרוניות מכפיל את הסיכוי של אותם בני נוער מעשנים, לעשן סיגריות בהמשך החיים, ואת הסיכון שלהם לחלות במחלות לב וריאה.

במשך עשרות שנים אימצה תעשיית הטבק בכוונה אסטרטגיות אגרסיביות וממומנות היטב, כדי למשוך בני נוער למוצרי טבק וניקוטין. חברות הטבק, השקיעו למעלה מ-8 מיליארד דולר בעיצוב, שיווק ופרסום של מוצרים אטרקטיביים וקמפיינים שיווקיים וכן סכומי עתק במלחמה נגד כל ניסיון להגביל בחקיקה את שיווק מוצרי העישון.

מסמכים בתעשייה הפנימית, חשפו מחקרים מעמיקים וגישות מחושבות שנועדו למשוך דור חדש של משתמשי טבק.

דרכי הפעולה שנוקטת ‘תעשיית הטבק‘ במטרה לרתום בני נוער למעגל העישון, הן נרחבות ומגוונות;

  • נקודות מכירה בקרבת בתי ספר ובאזורים בהם ישנם ילדים;
  • מיקום הטבק ליד ממתקים וחטיפים ומתן פרמיות לספקים; שימוש בטעמים אטרקטיביים לבני נוער במוצרי טבק וניקוטין, כמו; דובדבן, מסטיק וצמר גפן מתוק, הגורמים לצעירים להתחיל ולהשתמש במוצרי עישון;
  • שיווק עקיף של מוצרי טבק בסרטים, בתוכניות טלוויזיה ובתוכניות מקוונות; עיצובים נקיים, מלוטשים ומושכים, שיכולים להיות גם קלים לנשיאה (מוצרים המעוצבים, כמו מקל USB או סוכרייה);
  • קידום של מוצרים כחלופות “מופחתות נזק” או “נקיות יותר” לסיגריות רגילות, ללא גיבוי מדעי מבוסס לטענות אלה.
  • בנוסף, חברות הטבק משתמשות בחסויות ומגייסות משפיעני רשת הפונים כפרזנטורים לצעירים.

כל הכלים השיווקיים הללו ועוד רבים נוספים, מטרתם היא אחת; קידום מוצרי הטבק והניקוטין והחלפת מיליוני האנשים שמתים בכל שנה ממחלות המיוחסות לעישון, בצרכנים חדשים – בני נוער.

בארצות הברית, התפרסמו עדויות על הצעות למלגות לימוד מטעם חברות הסיגריות האלקטרוניות לתלמידי תיכון.

גם במדינת ישראל, דווח על ניסיון של חברת ‘פיליפ מוריס‘ להעניק מלגות לסטודנטים לרפואה בתמורה להכשרה וייצוג בכנסים רפואיים.

מתוך תשדיר "ג'יני ושלוש המשאלות - נזקי עישון לבני נוער" של האגודה למלחמה בסרטן באדיבות 'משרד הפרסום ציבלין' | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
“ג’יני ושלוש המשאלות – נזקי עישון לבני נוער”

משחק מחבואים – עישון במקומות ציבוריים

האגודה למלחמה בסרטן, הפיקה תשדיר חדש לדיגיטל ולרדיו, הממחיש את איסור העישון במקומות ציבוריים והשפעת העישון הפסיבי. בתשדיר נראה ילד בגן שעשועים, סופר כמו במשחק מחבואים עם היד על העץ, ואומר: “מי שמעשן מאחוריי, מצדדיי ומלפני, מסכן את חיי. מי שמעשן מאחורי, מצדדי ומלפניי, הוא ה-א-ש-ם!”

מטרת התשדיר להמחיש, כי העישון במקומות ציבוריים אסור לפי חוק. “העישון מזיק לבריאות שלכם,  ולכן, אל תוותרו! שלא יעשנו לידכם! זה לא בריא וזה לא חוקי!”

התשדיר הופק באדיבות משרד הפרסום ‘גיתם BBDO’ ומטרתו מסייע לאגודה למלחמה בסרטן, שמסייע לאגודה בהתנדבות.

ג’יני ושלוש המשאלות; נזקי עישון לבני נוער

האגודה למלחמה בסרטן, הפיקה תשדיר שמטרתו העלאת המודעות לנזקי העישון בקרב הציבור בכלל ובני נוער בפרט.

בתשדיר “ג’יני ושלוש המשאלות – נזקי עישון לבני נוער” מופיע השד ג’יני (בתפקיד השחקן טל מוסרי) המציע להגשים שלוש משאלות לנער מעשן (השחקן אייל שיקרצקי, המופיע ב‘זגורי אימפריהסדרת טלוויזיה של חברת HOT, זוכת פרס האקדמיה לטלוויזיה.

מטרת התשדיר להעלות מודעות לנזקי העישון ולהסביר לנוער, כי ההשלכות של העישון עלולות להיות משאלת מוות. התשדיר, הופק באדיבות ‘משרד הפרסום ציבלין’ ומטרתו מסייע לאגודה למלחמה בסרטן, בהתנדבות.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל (כאן נעים) בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 67, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ולקצינה בקבע; חלי נעים, סבא מאושר ל-4 נכדות; אוריאן, מילה שרה, אריאל ו-עלמה. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

דילוג לתוכן