"עושים כאן משהו חד פעמי"

"עושים כאן משהו חד פעמי": הפקת הענק שמשחזרת את מלחמת יום הכיפורים | כתבתה של שני נחשוני, מתוך חדשות 07.10.19.

האם יש ערך בבקשת סליחה? | גיא זהר

לכבוד יום כיפור, בדק כאן 11, מה מעמדה של סליחה בפוליטיקה הישראלית? האם פוליטיקאים מתנצלים - והאם יש מי שימחל להם?
מהצד השני עם: גיא זהר - 07.10.2019.

פורום כאן נעים

"למה אתה גונב?": מלחמת החקלאים במשפחות הישראליות

שום דבר לא הכין את החקלאים בישראל לתופעת הגניבות של המטיילים, ש"עושים שוק" במטעים ובפרדסים. כתבתה של נועה ברק | כאן חדשות.

אדיר מילר במופע אלתורים

אדיר מילר במופע האלתורים בערוץ 2. קורע.

שראל הפראית- פרק 1: הנגב

מהלך של שנה שלמה בחייהם של צמחים ובעלי חיים במדבר הנגב הצחיח, המהווה יותר ממחצית שטחה של ישראל. מה סוד ההישרדות שלהם במדבר הקיצוני שזוכה רק למ"מ ספורים של גשם בשנה?

מגן דוד אדום: מירי בוהדנה מתנדבת במד"א

רגע לפני עליית תכניתה משחקי השף, מירי בוהדנה כמו שלא הכרתם אותה, מתנדבת במדא ועוד. כתבתה של חן זנדר - שישי עם איילה חסון - רשת 13 - 25.10.19

ערוץ 10 – שישי עם איילה חסון

תאוות בשרים | ערוץ 10 - שישי עם איילה חסון - 13.4.18.

מפעל הפיס

נשיא המדינה ציין 20 שנים להקמת 'נגישות ישראל'

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין אירח ב- 28 ביולי 19', את נציגי עמותת "נגישות ישראל" לציון 20 שנה להקמתה.
במפגש הוגש לנשיא דו"ח המסכם 20 שנים של נגישות, ובמסגרתו נשאו דברים מייסד ונשיא העמותה יובל וגנר ומנכ"לית העמותה מיכל רימון.

נעים לעקוב אחרי

חדשות מסחר | תעשייה תחבורה | רכב | תעופה

דר' רון תומר: "תעשיית מרכבי האוטובוסים שבויה בידי הממשלה"

דר' תומר, התייחס למתווה הפשרה במכרזי רכש האוטובוסים לישראל; "היצרנים הינם בני ערובה מכיוון שממשלת ישראל התמהמהה, נאלצו היצרנים, להסכים לפשרה חלקית וזאת כדי לשמור על העובדים ולא לסגור קווי ייצור. אז רכש גומלין, אין הרבה - אבל רכש אבטלה מ-סין, יש בהחלט" ◄יושב ראש ועדת קשרי ממשל בהתאחדות התעשיינים מר שמואל דונרשטיין; ״היום, נוכחנו שוב לדעת, כי על הפרקליטות לקבל החלטה מיידית למשוך את הערעור לבית המשפט העליון ולשחרר את מכרזי האוטובוסים לפני שהדבר יגרום לסגירת עשרות מפעלים ברחבי הארץ".
דר' רון תומר, המועמד לנשיאות התאחדות התעשיינים ברקע אוטובוס עובר הרכבה ושיפוץ | צילום: הילה תומר | צילום: דף פייסבוק מרכבים - טכנולוגיות תחבורה | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
דר' רון תומר

המועמד לנשיאות התאחדות התעשיינים בבחירות שיתקיימו ב-2 בפברואר 2020, דר' רון תומר, תקף היום (שני, ו' בחשון התש"פ) בתגובה בעקבות הסכמות חלקיות בנוגע למכרזים ה"תקועים" של משרדי האוצר והתחבורה לרכש של אוטובוסים חדשים (850) לאגד ודן במסגרת 'מתווה הפשרה על מכרזי רכש האוטובוסים לישראל' ואמר, כי; "תעשיית מרכבי האוטובוסים נפלה שבי בידי הממשלה – ברצותה הממשלה דואגת לה וברצותה חונקת אותה".

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה' ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

דר' תומר, המשמש כיושב ראש וועדת ההסברה של התאחדות התעשיינים ואדם פרטי הוא מבעלי חברת התרופות 'אוניפארם' הוסיף ואמר; "כשהממשלה נוקטת עמדה נגד התעשייה הישראלית לא נותר לתעשיינים להסכים למחצית מהיקף הרכש הנדרש.

לדידו של דר' תומר; "הפשרה המדוברת היא פשרה בעייתית שפוגעת בתעשייה המקומית מכיוון שהממשלה, אינה עומדת על רכש גומלין של 35% במסגרת מכרזים לספקים זרים.

קרי; ספקים זרים, צריכים לעשות רכש גומלין או להשקיע 35% מעלוּת האוטובוסים שהם מוכרים למפעילות התחבורה הציבורית בישראל.

במצב מתוקן, ממשלה הגיונית לא הייתה מייצרת מצב בו היצרנים הינם בני ערובה ופועלת עבורם ודרכם כדי לשמור על כל רכש הגומלין הנדרש בישראל.

מכיוון שממשלת ישראל, התמהמהה, נאלצו חברות הישראליות בתעשייה בהן בעיקר, היצרנים בתעשייה, להסכים לפשרה חלקית וזאת, כדי לא לקצץ כוח אדם ו-קווי ייצור ובכך לשמור על מקום העבודה של העובדים.

לא ייתכן שממשלה שמשקיעה סכומי עתק ברכש אוטובוסים ב-חוץ לארץ, לא תדרוש, כמקובל במדינות רבות ברחבי העולם, שחלק מן הכסף, יושקע חזרה בתעשייה הישראלית.

שמואל דונרשטיין יושב ראש ועדת קשרי ממשל בהתאחדות התעשיינים | צילום: אייל טואג | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
שמואל דונרשטיין

'תעשיית מרכבי האוטובוסים הישראלית' היא תעשייה מודרנית וחשובה המייצרת מאות מקומות עבודה בפריפריה. הזנחתה היא הזנחת הפריפריה ופגיעה קשה בכלכלה ובחברה הישראלית".

דר' תומר, המעיד על עצמו בדברי הביקורת, אומר, כי; "כמי שהיה מעורב בעבר במאבקים קשים על 'רכש גומלין' שרובם הסתיימו בהצלחה, כנשיא התאחדות התעשיינים, אדרוש את הרחבת השימוש ב'רכש גומלין' ממנו ייהנו תעשיינים רבים.

ההסכמה העקרונית של חברות תעשיית האוטובוסים הישראלית; מרכבים ו-הארגז; ושל יבואני האוטובוסים, שהמרכזית בהם היא צ'יינה מוטורס, יבואנית אוטובוסים מסין – אז רכש גומלין, אין הרבה – אבל רכש אבטלה מ-סין, יש בהחלט". סיכם המועמד לנשיאות התאחדות התעשיינים דר' תומר.

התאחדות התעשיינים, מזהירה מניסיונות של משרדי ממשלה לעקוף את החוק ולפעול בניגוד גמור למה שמקובל בעולם.

בתוך כך, בדיון מיוחד שהתקיים היום (שני) בוועדת הכספים של הכנסת בעניין רכש גומלין, הזהירה התאחדות התעשיינים ממהלך של סגירת עשרות מפעלים ו-פיטורי עובדים בשל ניסיונות של משרדי ממשלה לעקוף את החוק ולפעול בניגוד גמור למה שמקובל בעולם.

יושב ראש ועדת קשרי ממשל בהתאחדות התעשיינים התעשיין מר שמואל דונרשטיין, אמר בוועדה, כי; ״היום נוכחנו שוב לדעת, כי על הפרקליטות לקבל החלטה מיידית למשוך את הערעור לבית המשפט העליון ולשחרר את מכרזי האוטובוסים לפני שהדבר יגרום לסגירת עשרות מפעלים ברחבי הארץ.

הסחבת שנגרמה מהקפאת המכרזים לרכש של אוטובוסים חדשים, מייצרת כבר עכשיו סגירת מפעלים ופיטורי עובדים וכל זאת בגלל וויכוחים רגולטורים שמשליכים לצד הדרך את יישובי הפריפריה והשכבות החלשות.

מעבר לכך, לרכש הגומלין, תרומה ניכרת למשק ולמדינה בהיבטי פיתוח יכולות התעשייה וחשיפת חברות ישראליות בשווקים חדשים״.




אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל (כאן נעים) בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 66, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ולקצינה בקבע; חלי נעים, סבא מאושר ל-4 נכדות; אוריאן, מילה שרה, אריאל ו-עלמה. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

דילוג לתוכן