חדשות בריאות רפואת כאב

דר’ זאב גולדיק מנהל מערך ההרדמה של מרכז רפואי כרמל

דר' גולדיק, ששימש עד לאחרונה כמנהל יחידת ההתאוששות ב'כרמל'; בשנה האחרונה, נערכו ועברו תחת ידי המרדימים של בית חולים כרמל כ- 20,000 ניתוחים בחדרי הניתוח של בית חולים כרמל ובחדרי הניתוח במרכזיים הרפואיים לין וזבולון. "לא בכדי נבחר בית חולים כרמל כבית חולים מצטיין...".
0
0
דר' זאב גולדיק מעתה מנהל מערך ההרדמה טיפול נמרץ' ו'רפואת הכאב' בבית החולים כרמל  | צילום: אלי דדון | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
דר’ זאב גולדיק מעתה מנהל מערך ההרדמה טיפול נמרץ’ ו’רפואת הכאב’ בבית החולים כרמל | צילום: אלי דדון | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

דר’ זאב גולדיק אשר שימש עד לאחרונה כמנהל יחידת ההתאוששות ב’מרכז רפואי כרמל’ על שם ליידי דייויס, הממוקם בשכונת אחוזה בעיר חיפה והשייך ל’שירותי בריאות כללית’ נכנס החודש לתפקידו החדש כמנהל מערך ההרדמה של בית החולים. במסגרת תפקידו יהיה אחראי דר’ גולדיק על מערך רפואי מהגדולים ביותר בבית החולים עם כ- 40 רופאים מומחים ועשרות אחיות בכל תחומי ההרדמה טיפול נמרץ ורפואת הכאב.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

דר’ גולדיק שימש כיושב ראש ‘איגוד המרדימים בישראל’ ובשנת 2014 נבחר כיושב ראש ‘איגוד המרדימים האירופאי’. החודש הוא נבחר כ’מנהל מערך ההרדמה טיפול נמרץ‘ ו’רפואת הכאב‘ בבית החולים כרמל.

“אנו רואים ב‘הרדמה’ (אלחוש; אָנֶסְתֶזְיָה או אָנֶסְתֶסְיָה) מקצוע המלווה את החולה לאורך כל הדרך – אומר דר’ גולדיק. החל מהליך בדיקות טרום הניתוח, הכנת החולה לניתוח עצמו, הרדמת החולה ושמירה עליו לכל אורך הניתוח, תהליך ההתאוששות, חזרת החולה למחלקה ועד שחרור החולה אנו צמודים ונמצאים תמיד ליד מיטת החולה.

ההרדמה ב”כרמל“, הינה תחום רחב הכולל את יחידת טיפול נמרץ היחידה לטיפול בכאב, רפואת חירום, סדציה והרגעת חולים לפני פעולות פולשניות מחוץ לחדרי ניתוח, אלחוש אפידורלי ליולדות ועוד ועוד.

דר’ גולדיק, סיים את לימודי הרפואה שלו בבואנוס איירס ועבד כ- 3 שנים בביה”ח בעיר לימה בפרו.

הוא הגיע לבית חולים כרמל בשנת 82 סיים כאן התמחות בהרדמה  ומאז ולאורך 35 השנים האחרונות הוא משרת את בית חולים כרמל בקשת רחבה של תפקידים רפואיים וניהוליים בהצלחה רבה.

במסגרת תפקידיו הניהוליים הוא שימש כסגן מנהל ביה”ח עד לשנת 1995 ובנוסף הוא משמש עד היום כיושב ראש ועד הרופאים של בית חולים תפקיד אותו הוא מלא במסירות ונאמנות לאורך 3 קדנציות ברציפות.

דר’ גולדיק; “בבית חולים כרמל, הקמנו מרפאה טרום ניתוחית מעולה הבודקת ומכינה את החולים לניתוח…”

דר’ גולדיק מביא כבוד גדול למדינת ישראל ולבית חולים כרמל בתפקידיו ברחבי עולם הרפואה הבינלאומי. הוא נושא בתפקיד יושב ראש המבחן האירופאי בהרדמה כבר 10 שנים ובנוסף הוא גם נשיא המועצה האירופאית לבחינות ברפואה, גוף ייעוץ בינלאומי שמושבו בבריסל ומייעץ לאיחוד האירופאי. דר’ זאב גולדיק, הינו בין הרופאים הישראלים הבודדים הנושאים בתפקידי מפתח מכובדים באיחוד האירופאי.

בבית חולים כרמל הקמנו מרפאה טרום ניתוחית מעולה הבודקת ומכינה את החולים לניתוח, מעדכן דר’ זאב גולדיק, ואני רואה בהרדמה תחום מרחבי, הכולל את בית חולים כרמל ומחוז חיפה של הכללית כשאנו אחראים גם על רופאי ההרדמה והכאב במרפאות ובמרכזים הרפואיים של הכללית במרחב, בלין ובזבולון”.

בשנה האחרונה, נערכו ועברו תחת ידי המרדימים של בית חולים כרמל כ- 20,000 ניתוחים בחדרי הניתוח של בית חולים כרמל ובחדרי הניתוח במרכזיים הרפואיים לין וזבולון.

“לא בכדי נבחר בית חולים כרמל כבית חולים מצטיין, אומר דר’ גולדיק, יש כאן מרכזי מצוינות מובילים בהם מרכזי ניתוחים אונקולוגיים חדשניים ניתוחי לב וניתוחים לפרוסקופיים מתקדמים. וצוות ההרדמה וטיפול נמרץ שלנו נמצא שם כל הזמן.

החזון שלי הוא לקדם ולמטב את הטיפול והשירות לחולה המגיע לטיפול נמרץ אצלנו ולהעניק למטופלים שלנו את התחושה והאחריות, כי הם נמצאים בידיים הכי טובות”, סיכם דר’ גולדיק.

דר’ זאב גולדיק נשוי לדר’ רבקה גולדיק כימאית במקצועה, אב ל- 3 ילדים וסבא גאה ל- 3 נכדים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן