חדשות בריאות מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ רפואת שיניים

דר’ אנדה רוזן ולטר ליחידת רפואת השיניים פדה פוריה

דוקטור רוזן ולטר, מנהלת יחידת רפואת השינים לילדים במחלקה לכירורגיית הפה והלסתות שבמרכז הרפואי פדה, למדה רפואת שינים בהדסה ולאחר מכן, התמחתה ברפואת שינים לילדים באוניברסיטת תל אביב; הייעוץ כולל גם תמיכה וייעוץ לנושא ההזנה, מאחר ופעמים רבות הורים נתקלים בקשיים בהאכלה בגלל החֵךְ השסוע. נושא חשוב נוסף הוא הכנה טרום ניתוחית לילדים עם שפה שסועה, נושא שהשתלמתי בו ב'אוניברסיטת ניו יורק'".
0
0
דוקטור אנדה רוזן ולטר מנהלת יחידת רפואת השינים לילדים ב'מרכז הרפואי פדה-טבריה' | צילום: מיה צבן | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
דוקטור אנדה רוזן ולטר מנהלת יחידת רפואת השינים לילדים ב’מרכז הרפואי פדה-טבריה’ | צילום: מיה צבן | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

המרכז הרפואי פדה-פוריה בעיר טבריה, הודיע אתמול (ראשון,כ”ה בתשרי התשע”ח) כי דוקטור אנדה רוזן ולטר, שרק לפני מספר שבועות, נכנסה לתפקידה כמנהלת החדשה של ‘יחידת רפואת השינים לילדים, במחלקה לכירורגיית הפה והלסתות’ שב’מרכז הרפואי פדה-פוריה’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

דר’ רוזן ולטר, המנהלת החדשה של יחידת רפואת השינים לילדים, במחלקה לכירורגיית הפה והלסתות שבמרכז הרפואי פדה-פוריה, באה לדבריה לשנות את חווית טיפול השיניים לילדים; “ילדים שעברו חוויה שלילית אצל רופא שינים הופכים למבוגרים שמפחדים ונמנעים מטיפול והם מעבירים את הפחד לילדים שלהם. אנחנו מוכיחים שאפשר אחרת!”

דוקטור אנדה רוזן ולטר, למדה רפואת שינים ב’הדסה’ ולאחר מכן, התמחתה ברפואת שינים לילדים באוניברסיטת תל אביב.

בהמשך, הייתה רופאה בכירה ביחידה לחיך ושפה שסועה בבית החולים רמב”ם במשך 11 שנים. דר’ רוזן ולטר, מסבירה; “אחת המטרות שלנו היא לפתח את השירות לתינוקות “מרפאת תינוקות“.

מרפאת התינוקות, אמורה לתת מענה בנושאים, כגון; לשון קשורה, ייעוץ, טיפול טרום ניתוחי בתינוקות עם שסעים בשפה וב‘חֵךְ’ שהוא החלק העליון של פנים הפה הממוקם מעל הלשון ומפריד בין חלל הפה וחלל האף וכן בדיקת שיניים ראשונה לקראת גיל שנה, על מנת לקדם את נושא ‘מניעת עששת’.

דוקטור רוזן ולטר, הוסיפה, כי; “מטרות הפגישה בגיל הצעיר; בדיקת התפתחות תקינה של המשנן והסגר, הדרכה של ההורים ב‘מניעת עששת’; הרגלים, היגיינה ותזונה. ויצירת קשר ראשון לבניית אמון ומניעת חרדה דנטלית, לפני שמתפתחות בעיות (או  שהילד נופל ונחבל בשיניים).

 דר’ אנדה רוזן ולטר; בכל האזור מהעיר חדרה, צפונה, יש רק כעשרה (10) מומחים ברפואת שינים לילדים!

חשוב, כי ההורים, ידעו ש‘בעיות שינים’ אינן בהכרח גנטיות, יש הרבה אמצעים למנוע בעיות וחשוב להתחיל כבר מגיל שנה ואפילו לפני כן.

אימהות לא מודעות לכך שגם ב’חלב אם’ יש סוכר ויש תינוקות שסובלים מעששת בגלל הנקה לא מסודרת”.

דוקטור רוזן ולטר, הגיעה ליחידה לרפואת שינים לילדים לאחר פרישתו לגמלאות של דוקטור נתן רוזנפרב ויש לה תוכניות להוסיף שירותים ובדיקות למען הפעוטות והילדים; “היחידה תוכל לתת מענה מקצועי לילדים עם ‘מומי פנים מולדים’.

הייעוץ כולל גם תמיכה וייעוץ לנושא ההזנה, מאחר ופעמים רבות הורים נתקלים בקשיים בהאכלה בגלל החֵךְ השסוע. נושא חשוב נוסף הוא הכנה טרום ניתוחית לילדים עם שפה שסועה, נושא שהשתלמתי בו ב’אוניברסיטת ניו יורק’“.

לסיום מעלה דוקטור רוזן ולטר, את בעיית המומחים הרפואיים בצפון הארץ, “מעבר לשירותים הנוספים השאיפה היא לפתוח פה תוכנית התמחות מאחר ובצפון הארץ, יש מחסור ב-רופאי שינים מומחים לרפואת שינים לילדים.

בכל האזור מהעיר חדרה, צפונה, יש רק כעשרה (10) מומחים ברפואת שינים לילדים! חשוב שנשנה את המצב הזה”. סיכמה דוקטור רוזן ולטר, המנהלת החדשה של יחידת רפואת השינים לילדים, במחלקה לכירורגיית הפה והלסתות שב‘מרכז הרפואי פדה-פוריה’.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן