הדברה ביולוגית חקלאות ישראל

דאגה בישראל פן ייעצר ייצוא התוצר החקלאי הטרי לאירופה

נוכח האיום הממשי מ"עש התפוח המדומה" על יצוא גידולים חקלאים מישראל למדינות אירופה, שהחמיר בשבועות האחרונים, נערך משרד החקלאות וגורמים מטעמו, הכוללים את השירותים להגנת הצומח, שירותי ההדרכה לחקלאים והמדען הראשי של משרד החקלאות, לקידום מהיר של דרכים להתמודדות נגד מזיק קשה זה ◄ בשנים האחרונות התעצמו נזקיו של עש התפוח המדומה בארץ.
0
0
מזיק 'עש התפוח המדומה' דאגה בישראל מעצירת ייצוא תוצרת חקלאית טרייה לאירופה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
מזיק ‘עש התפוח המדומה’ דאגה בישראל מעצירת ייצוא תוצרת חקלאית טרייה לאירופה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

מאד לא נעים להכיר; ‘עש התפוח המדומה’ מטריד קשות בימים אלו את מדינת ישראל, אשר קיבלה התראה מיוחדת ואמתית מן האיחוד האירופי (The European Union) התאגדות של 28 מדינות באירופה, לפיה ייעצר ‘היצוא’ של חלק מהגידולים החקלאיים הישראליים ליבשת אירופה, החל מהשבוע הבא ה- 01/01/2018, כל זאת באם לא ינקטו צעדים מיוחדים להדברתו. זאת בגין הימצאות של מזיק בגידולים בשם; ‘עש התפוח המדומה’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

עש התפוח המדומה; False Codling Moth (FCM) Thaumatotibia leucotreta, נחשב מזיק רב-פונדקאים, העלול להסב לתוצרת החקלאית (פירות) נזק גדול מאוד. בעולם כולו ובעיקר ביבשת אפריקה, תוקף העש יותר מ-70 פונדקאים. ביניהם; הדרים, רימונים, אבוקדו, אנונה, מקדמיה, ליצ’י, אפרסמון, מנגו, פירות גלעיניים, עצי פרי אגוזיים, ענבים, גויאבה, כותנה, תירס, פלפל, קיקיון, אלונים ועוד.

יחידת הדוברות של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, מסרה באמצעות הדיל אגבאריה, לפורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה‘ כי; “עש התפוח המדומה” הוא מזיק הנחשב לקשה מאוד להדברה בתנאי הארץ בשל מספר גורמים עיקריים: הוא פעיל כל השנה, עלול לעבור בנקל מגידול אחד למשנהו, עלול להקים מספר רב של דורות, קשה לזהות ביצים וזחלים לאחר חדירתם לתוך הפרי.

בנוסף, על פי דרישות של מדינות המייבאות מישראל, הדברת העש מוגבלת לתכשירי הדברה ידידותיים לסביבה ויעילותם אינה מיטבית. יצוין, כי בשנים האחרונות התעצמו נזקיו של עש התפוח המדומה בארץ.

עש התפוח המדומה, הינו מזיק הסגר, המסכן מאד את המשך היצוא של פירות לחוץ לארץ בשווקים העיקריים באירופה, ארצות הברית, קנדה, יפן וקוריאה.

█ מעתה תשתנה השיטה של הוצאת תעודות הבריאות בישראל לגידולים המיועדים לייצוא.

השירותים להגנת הצומח בחוץ לארץ, פסלו מספר רב של משלוחי תוצרת חקלאית שבהם נמצא העש בשנה החולפת ועל כן, התקבלה, לאחרונה, הוראה מ‘האיחוד האירופי’ המחייבת את ישראל לשנות את השיטה של הפעולות, שיש לבצע נגד המזיק.

על כן, מעתה תשתנה השיטה של הוצאת תעודות הבריאות במדינת ישראל לגידולים המיועדים לייצוא. ועל ישראל, להציג עתה לאיחוד האירופי (EU) פרוטוקול גידול חדש לטיפול ב”עש התפוח המדומה” שיאושר על ידם.

יצואנים שהחל מ- 01/01/2018, לא יעמדו בדרישות ובכללים החדשים, לא יוכלו לייצא את התוצרת החקלאית לאירופה. הבהירו השירותים להגנת הצומח.

נוכח האיום הממשי על יצוא גידולים חקלאים מישראל למדינות אירופה, שהחמיר בשבועות האחרונים, נערך משרד החקלאות וגורמים מטעמו, הכוללים את השירותים להגנת הצומח, שירותי ההדרכה לחקלאים והמדען הראשי של משרד החקלאות, לקידום מהיר של דרכים להתמודדות נגד מזיק קשה זה.

פעילות זו, נעשית בשיתוף פעולה עם; חקלאים, ארגוני חקלאים, מועצות הייצור, בתי אריזה, יצואנים ומלווים מקצועיים נוספים.

 כל מה שרצית לדעת על ‘עש תפוח מדומה’ ולא העזת לשאולפרוטוקול לניטור ולהדברה של עש התפוח המדומה. באדיבות משרד החקלאות ופיתוח הכפר.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן