משה נעים פוליטי מדיני

גיא פלג בשליחות קטלנית הנשק קלטת המטרה נתניהו

העיתונאי גיא פלג לא משיב מי מימן מי דחף ולמה את ההקלטה לתקשורת ◄כיצד ידע הנהג, כבר לפני כשנתיים, כי תתעורר שאלת סידורי ההסעה/האבטחה של בניו של ראש הממשלה ומדוע טרח אז להקליט שיחות של צעירים ברכב ההסעה של יאיר בנו של ראש הממשלה? לאור זאת נשאלה השאלה כאחד "שאומרים לו זה סע מפה לשם", מי נתן לו ומדוע את ההוראה להקליט את השיחות. מה הקשר בין תוכן השיחה שפורסם לבין בעיות האבטחה שבגינם החליט הנהג של יאיר לפרסם את ההקלטה?
0
0

סערה בכוס אלכוהול. יאיר נתניהו שתה לשוכרה, העיתונאי גיא פלג השטתה. חוץ מלהיות עיתונאי, גיא פלג, שם עצמו גם מבקר המדינה וגם שופט. בקושיותיו האם המדינה צריכה לממן את אבטחת והסעת יאיר נתניהו, זאת מבלי לגרוע בחשיבות הידיעה בתנאי שהיה מביא את המידע שפרסם נטו, בלי פרשנות מצטדקת, עוד הייתי ממליץ עליו לפרס עיתונאי השנה…

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

אבל אני משוכנע שגיא פלג לא ראוי לשום פרס ולשום הערכה עיתונאית או אחרת. משום שהפך להיות כלי ו/או “שליח” בתבונתו ואו שלא של “מתנקשים אלמוניים ועקרים” ולפרסם את המידע בעיתוי שנוח להם וגם לעשות בו שימוש (לא חוקי) הכל רק כדי לפגוע במטרה, היא; ראש הממשלה מר בנימין נתניהו.

חייו הפרטיים של ג’וניור נתניהו, אינם מעינינו של אף אחד. אבל ממש של אף אחד גם לא של הוריו “הילד עוד מעט בן 26…” אגב, גם לא מעניינים חייו הפרטיים של הכתב גיא פלג – אלא אם יש להם השפעה מכרעת ואו זיקה לעבודתו ישירות כעיתונאי בכיר.

גיא פלג בשליחות קטלנית הנשק הקלטת יאיר המטרה בנימין נתניהו
גיא פלג בשליחות קטלנית הנשק הקלטת יאיר המטרה בנימין נתניהו

כשמר פלג, קיבל את המידע על בנו של נתניהו, הוא ידע היטב, כי אינו מכוון נגד יאיר, אלא רק לכיוון אחד לראשו של מר בנימין נתניהו. זה מקומם אותי.

גם במקרה זה מצטדק העיתונאי פלג ומודיע בגאווה, כי ב”תחקיר העיתונאי המעמיק שערך…” – אמר בנו של נתניהו, כי הצהיר, מעל 4 פעמים לחברו בנו של טייקון הגז, מר קובי מימון; “אבא שלי סידר לאביך 20 מיליארד דולר…”.

על זה נאמר “סו וואט“… הבן אדם נשמע שתוי כלוט… לא צריך להזכיר לפלג, כולנו היינו צעירים כולנו השטתנו. גם שתינו לשוכרה התבזנו ופלטנו ג’ורה מן הפה בחוסר הכרה, בגין אותו המשקה הארור המשכר ויותר מכל משקר

למעט גבבת מילים של צעירים שתויים אין במילים אלו ולא כלום למעט הצצה לאורח חייהם של הצעירים בני גילם ובמעמדם בכל רחבי העולם, הנוהגים להתרברב בנוסח; “אבא שלי חזק יותר… אבא גיבור יותר… אבא עשיר יותר…”.

 על ראש הנהג בוערת ההקלטה

אותי כעיתונאי וותיק ומנוסה הרבה יותר גם ממר פלג, הייתה מעסיקה השאלה, מי הביא אליו את המידע? מדוע הובא אליו השיחה המוקלטת לפרסום רק כשנתיים ומעלה לאחר שהתרחשה? מי יזם ומימן ודחף את ההקלטות ומי הוא זה המוכן להתמודד איתם משפטית ולהשקיע את כל הלוגיסטיקה הזו, עד להגשתה לתקשורת (עיין ערך גיא פלג)?

אמש (שני) קיבל מר בנימין נתניהו את המנדט ה-40 שלו הוא כעת רק צריך להחליט, מתי יהיו הבחירות ולהזכיר לשמאל, רק הוא מחליט “מתי בא לו” לעשות עוד קדנציה הרביעית כראש ממשלה – ממשלת ישראל השלושים וחמש.

מר נתניהו הוא ראש ממשלת ישראל ושר החוץ הנוכחי. נתניהו, כיהן כראש ממשלה במשך שתי תקופות; הראשונה, בראשות ממשלת ישראל העשרים ושבע, בשנים; 1999-1996 והשנייה, שהחלה ב-2009 בראשות ממשלת ישראל השלושים ושתיים ונמשכת עד עצם היום הזה הלא היא ממשלת ישראל השלושים וארבע ועל פי כל הסקרים, מר נתניהו הוא המועמד המוביל לראשות הממשלה גם בעתיד הקרוב.

גיא פלג עיתונאי, כתב ופרשן לענייני משפט, של חברת החדשות
גיא פלג עיתונאי, כתב ופרשן לענייני משפט, של חברת החדשות

נתניהו, הנו שועל פוליטי / “הקוסם הפוליטי” שלא קם כמותו בתולדות המדינה, כבר אינו מסתיר בערמומיות את מלאכת השתי וערב הפוליטית שהוא רוקם ושכבר החל בה לפני זמן מה, הוא כמו שנאמר, מאמין, כי מי שטורח בערב שבת – יאכיל את כולם ביום הבחירות ולמגינת לבם של מתנגדיו מהשמאל ומהמרכז הפוליטי, שוב ושוב יצפו במשפחת נתניהו, מאכלסת את הבית ברחוב בלפור בירושלים בית ישראל הנצחית.

והוא אשר היה לצנינים בעיני מי שמביא ידיעות עבשות אלו לידיעת כל ישראל כמו אותה תחזית מזג האוויר החורפית לקראת השבת שעברה שהבטיחה לנו סערה ענקית והתגלתה כסערה בכוס אלכוהול

תגובת יאיר נתניהו לתקשורת;

“בשיחה לילית, תחת השפעת אלכוהול, אמרתי דברי הבל על נשים ודברי הבל אחרים שמוטב שלא היו נאמרים” – אמר יאיר בתגובה והוסיף; “הדברים אינם מייצגים את מי שאני, את הערכים עליהם חונכתי ואת מה שאני מאמין בו. אני מצר על הדברים ומתנצל אם מישהו נפגע מהם”.

תגובת משרד ראש הממשלה לתקשורת;

“ההחלטה לאבטח את בניו של ראש הממשלה מתקבלת על ידי ועדת שרים בהמלצת ועדה מייעצת, והיא נובעת מהערכת האיומים ומן העובדה שיאיר ואבנר, מזוהים בכל העולם משחר ילדותם.

לראש הממשלה ולבני משפחתו, אין שום חלק בסידורי הביטחון הללו. הם גם אינם שותפים בסידורי ההסעה של בניו של ראש הממשלה, שגם הם נקבעים על ידי גורמי הביטחון“.

תגובת עורך דין בועז קניג המייצג את הנהג-המקליט לתקשורת;

עורך דין בועז קניג המייצג את מי שהקליט את השיחות אמר אמש לכלי התקשורת; “היו עוד כמה לילות כאלה של הוללות שהולכים למועדוני חשפנות כאלה. זה לא היה הערב היחידי שהם הלכו למועדוני חשפנות. היו עוד ערבים כאלה.

הלקוח שלי, החליט לחשוף את הקלטת בגלל השיח הציבורי שיש סביב ‘עניין האבטחה’. איתי הוא התייעץ לגבי החוקיות של פרסום ההקלטה. אנחנו סבורים שההקלטה חוקית לגמרי, כי הלקוח שלנו היה צד לשיחה. הלקוח שלנו לא פוטר ממקום העבודה.

הוא עזב את עבודתו ואין לו שום תביעות משפטיות ואינו כועס. הוא היה הנהג האישי של יאיר ועבד רק עם יאיר. היה לו לא נוח בסיטואציות כאלה ואחרות אבל הוא לא אמור להיות מורה או רסר משמעת. מה שאומרים לו זה סע מפה לשם”.

תגובתו של עורך דין קניג, הינה תמוהה; ראשית כיצד ידע הנהג, כבר לפני למעלה משנתיים, כי תתעורר שאלת סידורי ההסעה/האבטחה של בניו של ראש הממשלה ומדוע טרח אז להקליט שיחות של צעירים ברכב ההסעה של יאיר בנו של ראש הממשלה?

לאור זאת נשאלה השאלה, כאחד; שאומרים לו זה סע מפה לשם, מי נתן לו ומדוע את ההוראה להקליט את השיחות ומסקרן לדעת בעוד אילו הקלטות מבית ראש הממשלה מחזיק “הנהג התמים” באמתחתו והאם, לכאורה, מדובר בעניין של מחיר, כדי שישלוף אותן.

לסיכום; מה הקשר בין תוכן השיחה שפורסם לבין בעיות / סוגיית האבטחה שבגינם החליט הנהג של יאיר נתניהו לפרסם את ההקלטה באמצעות הכתב גיא פלג?

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן