חינוך

בנט הביא לאישור הממשלה למיזם הנצחת מורשת נבון

שר החינוך, חבר כנסת נפתלי בנט (יבדל לחיים ארוכים), אמר הבוקר הזה; "הממשלה, אישרה מפעל להנצחת פועלו של יצחק נבון, נשיאה החמישי של מדינת ישראל ואיש החינוך, נצר ל'מגורשי ספרד' שהביא את תרבות ספרד והמזרח לקדמת הבמה. אני רואה בכך זכות גדולה, יחד עם יישום תוכנית 'ועדת ביטון' אנו מביאים סוף סוף את הסיפור המלא של העם היהודי לילדי ישראל״.
0
0
שר החינוך מר נפתלי בנט | הנשיא החמישי של ישראל יצחק נבון זכרונו לברכה
שר החינוך מר נפתלי בנט | הנשיא החמישי של ישראל יצחק נבון זכרונו לברכה

הממשלה אישרה היום (יום ראשון, ו’ בטבת תשע”ח) את “הצעת המחליטים” שהביא בפניה וביוזמתו הברוכה של השר נפתלי בנט להקמת ‘מפעל להנצחת מורשת יצחק נבון’ בתקציב של 32 מיליון ₪, המיזם נודע, יכלול פעילויות ערכיות בתוך בתי הספר, כנסים, מחקרים ותערוכות אודות  פועלו ומורשתו של הנשיא יצחק נבון.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

יצחק (רחמים) נבון (9 באפריל 19216 בנובמבר 2015) היה סופר, מחזאי פוליטיקאי ואיש חינוך ישראלי, שכיהן כנשיאה החמישי של מדינת ישראל בין השנים; 1978–1983נבון, שירת גם כחבר הכנסת, סגן ראש הממשלה וכן שר החינוך והתרבות בממשלות ישראל.

שר החינוך, חבר כנסת נפתלי בנט (יבדל לחיים ארוכים), אמר הבוקר הזה; “הממשלה, אישרה מפעל להנצחת פועלו של יצחק נבון, נשיאה החמישי של מדינת ישראל ואיש החינוך, נצר ל‘מגורשי ספרד’ שהביא את תרבות ספרד והמזרח לקדמת הבמה.

אני רואה בכך זכות גדולה, יחד עם יישום תוכנית ‘ועדת ביטון’ אנו מביאים סוף סוף את הסיפור המלא של העם היהודי לילדי ישראל״.

מינהל דוברות והסברה, של משרד החינוך, מסר באמצעות עמוס שביט לפורטל כאן ישראל | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה כי המיזם יכלול שורה של פעולות בהן: ביצוע של מחקר להעמקת הידע בהיסטוריה של החברה הישראלית, תוך מיקוד בחזונו, פועלו ומורשתו של הנשיא נבון; פעילויות ערכיות, אירועים, כנסים, קידום יוזמות חדשות בהיבטים תרבותיים, טכנולוגיים וחינוכיים.

בנוסף לאלה, יכלול המיזם פיתוח של מיצגים חינוכיים ותערוכות שיונגשו לתלמידי מערכת החינוך וכן לציבור הרחב, בדגש על חייופועלו ומורשתו. לשם קידום המיזם, יוקצו לטובתו 32 מיליון ₪, כאשר הממשלה, תקצה 16 מיליון ₪. אותו סכום  יוקצה על ידי הגורם אשר ייבחר במסגרת של התקשרות לקידום המיזם.

יצחק נבון, נשיאה החמישי של מדינת ישראל, הותיר חותם גדול ומשמעותי במערכת החינוך בהיותו ‘שר חינוך’ ולפני כן בתפקיד ראש האגף לתרבות במשרד החינוך. בתפקידו זה, קידם את לימוד השפה עברית למבוגרים. במורשתו קידם נבון, גם ערכים חינוכיים גדולים וחשובים; אחדות, ערבות ולכידות חברתית.

ב‘הצעת המחליטים’ צוין; “חשיבותו של המיזם להנצחת מורשת יצחק נבון בהיותו גורם שיפעל להעצמה ו-טיפוח ערכים של לכידות חברתית ו-ערבות הדדית. הדבר יבוא לידי ביטוי במערכת החינוך ובמערכות חברתיות בהעמקת הידע הקשור להיסטוריה של החברה הישראלית – מתוך הבנת תהליכי העומק, תוסר הבורות ותהיה אפשרות לאנשים לפעול בצורה מושכלת לצמצום הפערים ולהורדת הקיטוב בחברה הישראלית.

פעילויות החינוך בנושאי ערכי לכידות וערבות הדדית, יוכלו להביא לשיפור ניכר במערכת החינוך ובחברה הישראלית“.

לשם קידומו של המיזם לצורך הנצחת מורשת יצחק נבון, תוקם בתוך חודש וועדת היגוי בין משרדית. הוועדה, תקבע את אופן יישום הפעולות בתוך מערכת החינוך ומחוצה לה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן