אילת ירוק נעים

אילת דורשת התערבות שרים בעניין ריבוי תופעת העורבים

ה'עורב ההודי' הגיע באקראי לעיר אילת בשנים האחרונות, ככל הנראה כ'נוסע סמוי' באניות שהגיעו מהודו, התמקם בעיר ובסביבתה (אזור עקבה), הקים בשכונותיה אתרי קינון רבים והוא מתרבה בקצב מדאיג. ראש העיר מר יצחק הלוי; "ההליך לגיבוש הנוהל לטיפול בעורבים, הנו אטי בצורה לא-סבירה; "מאז תחילת המהלך ועד היום, חלפו כבר יותר משנתיים, תושבי אילת ממשיכים לסבול מנחת מקורם של העורבים".
0
0
ראש עיריית אילת מר מאיר יצחק הלוי דורש התערבות שרים בעניין תופעת ריבוי העורבים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
ראש עיריית אילת מר מאיר יצחק הלוי דורש התערבות שרים בעניין תופעת ריבוי העורבים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

על רקע ההתמודדות הבלתי פוסקת למיגור תופעת העורבים בעיר אילת פנה שוב ראש העירייה מר מאיר יצחק הלוי לשר להגנת הסביבה חבר הכנסת זאב אלקין ולשר לביטחון פנים, חבר הכנסת גלעד ארדן ודרש את התערבותם הדחופה בגיבוש נוהל טיפול בעורב ההודי, נוהל שעיקרו הפעלה מבוקרת ומפוקחת של ירי קליבר זעיר בשטח עירוני, להשמדת העורבים וקניהם.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

בשנים האחרונות מתמודדת העיר אילת עם תופעת העורב ההודי – בעל-כנף פולש, ציפור תוקפנית ואגרסיבית שהוגדרה בחוק להגנת חיית הבר, תשט”ו-1955, כ”מין מזיק” ולכן לפי החוק יש לפעול להשמדתה וביעורה.

דוברות עיריית אילת, הגב’ דנה זנטי, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי; על לפי מקורות יודעי דבר, ה’עורב ההודי’ הגיע באקראי לאילת בשנים האחרונות, ככל הנראה כ‘נוסע סמוי’ באניות שהגיעו מהודו, התמקם בעיר ובסביבתה (אזור עקבה), הקים בשכונותיה אתרי קינון רבים והוא מתרבה בקצב מדאיג.

בעל-כנף זה מפר את האיזון הביולוגי באזור, מזיק לחקלאות אך עיקר נזקו הוא בהתנהגותו התוקפנית מאוד כלפי בני-אנוש.

במהלך כל השנה ובעיקר בתקופת הקינון פועלת עיריית אילת ביתר שאת למגר את התופעה באמצעות היחידה האזורית לאיכות הסביבה והמרכז הבינלאומי לצפרות על ידי הצבת מלכודות, הורדת קני עורבים מהעצים באמצעות מנוף תוך גיזום צמרות עצים המהווים כר לקינון העורבים ובנוסף, הדברה באמצעות משרד החקלאות ורשות הטבע והגנים.

█║ ראש העיר אילת מר יצחק הלוי; “תושבי אילת ממשיכים לסבול מנחת מקורם של העורבים” 

בעבר פעלה העירייה גם באמצעות ירי מבוקר, שהיה פתרון יעיל לצמצום אוכלוסיית העורבים ההודיים באילת, אולם בהנחיית משטרת מרחב אילת, הופסק הירי בשנת 2015, דבר שמותיר רק את ביצוע שאר הפעולות.

מאז פועלת העירייה מול המשרד להגנת הסביבה, המשרד לביטחון פנים, משטרת ישראל, רשות הטבע והגנים, משרד החקלאות ומשרד המשפטים לגיבוש נוהל טיפול בעורב ההודי, נוהל שעיקרו הפעלה מבוקרת ומפוקחת של ירי קליבר זעיר בשטח עירוני, להשמדת עורבים הודיים וקניהם.

בשנת 2017, נדון נושא “העורב ההודי” גם בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת בראשותו של חבר הכנסת דוד אמסלם. יושב ראש הועדה, הנחה את נציגי המשרד להגנת הסביבה להחיש את טיפולם בנושא, אך גם פניה זו לא הביאה לזירוז הטיפול בנושא.

על רקע האמור, פנה ראש העירייה מר מאיר יצחק הלוי אל השרים להגנת הסביבה וביטחון הפנים בבקשה לזרז את הטיפול בגיבוש הנוהל. “היקף פניות התושבים לקבלת סיוע בשל תקיפות עורב זה מגיע לשיאים משמעותיים, וידינו בעיריית אילת קצרו מלהושיע” – כתב ראש העירייה אל השרים.

מר יצחק הלוי, הוסיף, כי ההליך לגיבוש הנוהל לטיפול בעורבים, הנו אטי בצורה לא-סבירה; “מאז תחילת המהלך ועד היום, חלפו כבר יותר משנתיים, אך טרם הונחה בפנינו אפילו טיוטה של נוהל כזה. נוהל אין, ותושבי אילת ממשיכים לסבול מנחת מקורם של העורבים” – הדגיש ראש העירייה וביקש כאמור את התערבותם הדחופה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן