חדשות כאן ישראל נדל"ן

איכות השלטון לחשוף פרטים על מינויו של מושון גבאי

מתוך מידע שהגיע לידי התנועה לאיכות השלטון, עולה החשש שמא מינוי מינויו של מר מושון גבאי ליושב ראש  הוועדה המרחבית לתכנון ובניה מעלה הגליל -מושב מעונה, זהה במהותו למינויים של ראשי הוועדות המודחים ונעשה ללא מכרז כנדרש בחוק ותוך העלמת זיקתו הפוליטית של מר גבאי לשר האוצר ◄ התופעה לפיה רשות ציבורית ממעלה ראשונה כמשרד האוצר, מתעלמת מחובותיה המנהליות, מתעלמת מהוראות החוק הברורות, ומתעלמת מפניותיה החוזרות של התנועה לאיכות השלטון, אינה ראויה, ומהווה פגיעה קשה בשלטון החוק, בכללי המנהל התקין, באמון הציבור ברשות ובחובת הסבירות המוטלת על רשויות מנהליות.
0
0
מושון גבאי ושר האוצר משה כחלון
מושון גבאי ושר האוצר משה כחלון

התנועה למען איכות השלטון בישראל, הגישה היום (רביעי, י”ב בניסן התשע”ח) עתירה אל בית המשפט המחוזי בעיר ירושלים בבקשה להורות ל’משרד האוצר’ למסור המידע על פי חוק חופש המידע על מינויו של מר מושון גבאי ליושב ראש  הוועדה המרחבית לתכנון ובניה מעלה הגליל -מושב מעונה, לרבות שאלון הקבלה לתפקיד, הסדר ניגוד העניינים עליו חתם ופרוטוקול וועדת המינויים.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בחודש אפריל 2016, עתרה התנועה לאיכות השלטון לבית המשפט בעקבות מינויים של שלושה מועמדים לאיוש תפקידי יושבי ראש ועדות תכנון ובניה מרחביות אשר היו פעילי “מפלגת כולנו” ובעלי זיקה ברורה אל שר האוצר מר משה כחלון.

בעתירה ביקשה התנועה למען איכות השלטון לדעת האם דווחו שלושת ראשי הועדות הממונים על קיומו של קשר זה. לאחר הגשת העתירה, מסר משרד האוצר את הפרטים הרלוונטיים מהם, עלה, כי שניים מתוך שלושת המועמדים, ציינו בשאלונים שמלאו, כי אין להם זיקה לשר.

משמע, המועמדים, העלימו את דבר זיקתם הפוליטית לשר כחלון ובכך, הפרו את חובת הדיווח, החלה עליהם כמועמדים לתפקיד בשירות המדינההתנועה למען איכות השלטון, ביקשה, כי יעשו פעולות לסיום כהונתם של השניים וכי תיפתח חקירה פלילית. מקץ כשנה, עתרה שוב התנועה אל בית המשפט הגבוה לצדק, על מנת שיורה על סיום תפקידם. שני ראשי הועדות, החליטו להתפטר.

דוברת ‘התנועה לאיכות השלטון’ הגב’ רות מרגולין, מסרה לפורטל כאן ישראל | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה כי; בעקבות מידע זה ולנוכח התנהלות משרד האוצר והעומד בראשו, החליטה התנועה לבחון גם את סוגיית המינו.

משרד האוצר לא העביר את הפרטים המבוקשים על פי חוק חופש המידע ולכן נאלצה התנועה להגיש עתירה לבית המשפט. בד בבד, לאחר הגשת העתירה הגיע לידי התנועה, מידע נוסף בנוגע למינוי של מקורב לכאורה לשר האוצר לתפקיד יושב ראש הועדה המרחבית לתכנון ולבנייה מעלה הגליל, מר מושון גבאי.

מתוך מידע שהגיע לידי התנועה, עולה החשש שמא מינוי זה, זהה במהותו למינויים של ראשי הוועדות המודחים ונעשה ללא מכרז כנדרש בחוק ותוך העלמת זיקתו הפוליטית של מר גבאי לשר האוצר.

 איכות השלטון; “פגיעה קשה בשלטון החוק, בכללי המנהל התקין, באמון הציבור…”

בעקבות מידע זה ולנוכח התנהלות משרד האוצר והעומד בראשו, החליטה ‘התנועה לאיכות השלטון’ לבחון גם את סוגיית המינוי. משרד האוצר לא העביר את הפרטים המבוקשים על פי ‘חוק חופש המידע’ ולכן, נאלצה התנועה להגיש עתירה אל בית המשפט.

התופעה לפיה רשות ציבורית ממעלה ראשונה כמשרד האוצר, מתעלמת מחובותיה המנהליות, מתעלמת מהוראות החוק הברורות, ומתעלמת מפניותיה החוזרות של ‘התנועה לאיכות השלטון’ אינה ראויה, ומהווה פגיעה קשה בשלטון החוק, בכללי המנהל התקין, באמון הציבור ברשות ובחובת הסבירות המוטלת על רשויות מנהליות.

משך הזמן הניכר אשר חלף מיום בקשת המידע לראשונה ועד הגשת העתירה, אשר גם בסופו טרם קיבלה ‘התנועה לאיכות השלטון’ את המידע המבוקש לידיה, מעלה חששות כבדים שמא לא מעוניינת הרשות, מתוך שיקולים שאינם מן העניין, להעביר את המידע המבוקש לידי הציבור.

הועדה המקומית פועלת כוועדה מרחבית על פי סעיף 19 לחוק התכנון והבניה, החל משנת 1973 וכן כגוף עצמאי מבחינה כספית, משפטית וארגונית.

בתחום מרחב הוועדה המרחבית לתכנון ובניה מעלה הגלילכלולות 6 רשויות;

  1. מועצה אזורית מעלה יוסף;

בתחום שיפוטה של המועצה האזורית, נכללים הישובים; אבן מנחם, אלקוש, גורן, זרעית, חוסן, יערה, מעונה, נטועה, עבדון, פקיעין, צוריאל, שומרה, שתולה, אבירם, גיתה, גרנות הגליל, הילה, מתת ומנות, זיו הגליל.

  1. מועצה מקומית כסרא-סמיע,
  2. מועצה מקומית ינוח-ג‘ת,
  3. מועצה תעשייתית מגדל תפן,
  4. מועצה מקומית כפר ורדים,
  5. מועצה מקומית שלומי.

◄אל עתירת חופש מידע נגד משרד האוצר 28-03-18.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן