דת | יהדות חדשות כאן ישראל כפר סבא

איכות השלטון להפסיק כהונת הרב שלוש כרב העיר כפר סבא

עמדת התנועה לאיכות השלטון, כי יש להתנגד לכל עיכוב ולממש את ההחלטה בהקדם האפשרי. צוין כי הממצאים לגבי אופן כהונתו של הרב אברהם שלוש, מעידים על כך שמעבר לכך שהמצב מנוגד במפורש לחוק, המרחק של הרב ממקום עבודתו גורם גם לכך שהרב כמעט ואינו מתפקד כרב העיר מזה זמן רב.
0
0
הרב אברהם שלוש רב העיר כפר סבא | ברקע: בית הכנסת המרכזי | צילום: ויקיפדיה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
הרב אברהם שלוש רב העיר כפר סבא | ברקע: בית הכנסת המרכזי | צילום: ויקיפדיה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

התנועה לאיכות השלטון, פנתה היום (שלישי, כ”ו בסיון התשע”ז) אל היועץ המשפטי, אביחי מנדלבליט, בקריאה להפסקת כהונתו של הרב אברהם שלוש כ’רב העיר כפר סבא’ אשר מכהן כרב הראשי של עיר שכלל אינו מתגורר בה. לעמדת התנועה, ישנה חשיבות רבה לאכיפת החוק גם בכל הנוגע לשירותי דת.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעים’ בפייסבוק’ או ב’טוויטר’.

הרב אברהם שלוש (נולד בשנת 1929, בעיר העתיקה בירושלים לרב יוסף שלוש שהיה ‘רב עדת המערבים‘ בירושלים, אחיו הרב דוד שלוש, היה רבה הראשי של העיר נתניה. למד ב’ישיבת מרכז הרב‘. בשנות ה-50, התמנה כרבה הראשי של כפר סבא, משרה בה הוא מחזיק עד היום.

הרב שלוש, משמש כרב הראשי היחיד של העיר כפר סבא, משנות ה-70 ועד 2010 שימש לצדו רב ראשי אשכנזי, הרב יעקב פנחס שיר ואולם, טוענת התנועה לאיכות השלטון, כי בשנים האחרונות, הרב מתגורר בעיר ירושלים בניגוד ל’חוק מגורי רבנים’ במקום כהונתם, הקובע, כי מקום מגוריו הקבוע של רב יהיה במקום כהונתו.

מטרת הוראת חוק זו, רב עיר אמור לתת שירות שוטף לתושבים בימי חול כמו גם בימי שבת וחג, דבר שלא ניתן לעשות ללא מגורים במקום. רב עיר גם אמור לשמש מנהיג רוחני ולשם כך צריך הוא “בתוך עמו” לשבת.

נוכח מצב דברים בלתי תקין זה, זומן הרב שלוש ביולי 2016 לצורך שימוע לפני פיטורין ממשרד הדתות. לפי הפרסומים בעיתונות, קדמו לשימוע שתי חקירות פנימיות שאושרו על ידי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה.

בחודשים האחרונים, הנושא עלה שוב לכותרות מהן עולה שעל אף שהמסקנות החד משמעיות שהניבה הבדיקה היו, כי הרב שלוש אינו יכול להמשיך לכהן כרב עיר,פנה שר הדתות אל היועץ המשפטי לממשלה (היועמש), בבקשה לעכב את ביצוע ההחלטה.

איכות השלטון; “הזמן הראוי לסיים את כהונתו היה כאשר התגלה שאין מתגורר בעיר כפר סבא. כעת”

איכות השלטון, פנתה אל משרד הדתות וביקשה להבין היכן עומד ביצוע ההחלטה על הדחתו של הרב שלוש. הודגש, כי לעמדת התנועה, אפשרות עיכוב ביצוע ההחלטה פוגעת בראש ובראשונה בציבור ובמקביל פוגעת במוסד הרבנות ועלולה להצטייר כהפיכת הרבנות משליחות בעלת תוכן לקרדום לחפור בו.

דוברת התנועה לאיכות השלטון בישראל, הגב’ רות מרגולין, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ כי; על-כן, הוצגה עמדת התנועה לאיכות השלטון, כי יש להתנגד לכל עיכוב ולממש את ההחלטה בהקדם האפשרי.

צוין, כי הממצאים לגבי אופן כהונתו של הרב שלוש, מעידים על כך שמעבר לכך שהמצב מנוגד במפורש לחוק, המרחק של הרב ממקום עבודתו, גורם גם לכך שהרב כמעט ואינו מתפקד כרב העיר מזה זמן רב.

לכן, לעמדתנו, הזמן הראוי לסיים את כהונתו היה כאשר התגלה שאין מתגורר בעיר כפר סבא. כעת, לאחר שבמשך שנים מתגורר הרב שלוש בירושלים, אין מקום לעכב את ביצוע ההחלטה שכן ממילא נעשית בעיכוב רב מאוד.

חשיבות האכיפה בשירותי דת אינה פחותה מאכיפת החוק באופן כללי. כמי שאמון על שלטון החוק, מבקשת התנועה לאיכות השלטון מן היועץ המשפטי לממשלה, כי יפעל גם לעקירת התופעה משורשה, תופעה שהולכת ומתגלה כבעלת ממדים גדולים מהמקרה הספציפי של הרב שלוש.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן