חדשות מסחר | תעשייה מסים

איגוד לשכות המסחר – התנגדות נגד מס על צריכת משקאות קלים

'איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים' ואיגוד לשכות המסחר, הביעו התנגדות עזה להטלת מס זה על צריכת משקאות קלים ◄ נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין לין; "הצעתי היא לבטל את הכוונה להטיל מסים על משקאות קלים" ◄ יושב ראש איגוד תעשיות המזון, התאחדות התעשיינים מר דודי מנביץ: "כל אשר אנו מבקשים, איגוד המזון והתאחדות התעשיינים הוא יישום הצהרת ראש הממשלה, לפעול על פי עובדות ונתונים".
0
0
אביגדור ליברמן שר האוצר דר' רון תומר עם נשיא התאחדות התעשיינים ואוריאל לין נשיא לשכת המסחר ברקע: משקאות מומתקים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
ליברמן, דר’ תומר ו-לין

איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים ו’ארגון העסקים הגדול בישראל – איגוד לשכות המסחר’ מתנגדים בכל העוצמה להטלת מס על צריכת משקאות קלים. שני הגופים שלחו ופרסמו בסוף השבוע שחלף, נייר עמדה של איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים בנושא; “חוק ההסדרים – מיסוי משקאות” וכן מכתב מאת נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין אוריאל לין, אל שר האוצר, מר אביגדור ליברמן, בנושא; ‘הטלת מס קניה על משקאות קלים’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.  

לפני מספר ימים, נחשפה בתקשורת הארצית, כוונת אגף התקציבים האגף בכיר ב’משרד האוצר‘ להכליל במסגרת ‘חוק ההסדרים‘ הצעה להטלת מס על משקאות קלים מכל סוג שהוא.

“הטלת מס מיוחד על משקאות קלים, ומכל סיבה שתהיה, מהווה רגרסיה ונסיגה לעומת תפיסות היסוד לגיבוש מערכת מסים יעילה ופשוטה יותר בישראל” – כתב נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין לין, אל שר האוצר, מר ליברמן,

מר לין, הוסיף; “בשנת 1976, הוחלט להנהיג מס צריכה חדש שהוא מס ערך מוסף. היסודות היו מס בשיעור אחיד, על רכישת כל מוצר או שירות. כאשר מס הערך המוסף, נועד להחליף את כל מסי הצריכה שהיו נהוגים עד אז.

מערכת המסים בישראל עד אז, היתה נקוּבה ככְּבָרָה באין ספור מסי צריכה למיניהם, כמו; מס קניה על שירותים, מס נסיעות מיוחד, מסי קניה מטורפים על ציוד ביתי והכל כמובן פרי חשיבה של הבירוקרטיה מה חשוב יותר או מה חשוב פחות בשביל הציבור.

אנו שאפנו לפשט את מערכת המיסוי, להעביר מס שלם, שווה וכבד משקל שיפתור אותנו מכל מסי הצריכה הרבים שהשחיתו את מערכת המס. אסור לחזור שוב למצב ששרר בעבר”.

מטעם איגוד לשכות המסחר מסרה אחראית קשרי עיתונות הגב’ הילית נעמת – מרילוס, לפורטלכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי עורך דין לין, מאשים; “אם פורצים את השער, אפשר למצוא עוד עשרות ואולי אף מאות סיבות נוספות על איזה עוד מוצרים או שירותים רצוי להטיל מס קניה.

הטלת מס צריכה סלקטיבי הוא פסול מיסודו, חוץ מחריגים מאד מיוחדים כמו מס על סיגריות ומשקאות משכרים ובוודאי שאין זה נכון להרחיב את רשימת החריגים.

על כן, הצעתי היא לבטל את הכוונה להטיל מסים על משקאות קלים. סיכם והתריע במכתבו נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין לין,  אל מר שר האוצר מר ליברמן.

דודי מנביץ, התאחדות התעשיינים; “צריכת סוכר מוסף במזון ומשקאות בישראל, היא הנמוכה ביותר מבין כל המדינות המערביות…”

ייאמר מיד; בעוד משרד האוצר מבלי לפגוע, לא בדיוק הכין את שיעורי הבית כפי שנדרש בנושא ה-מִסּוּי על משקאות קלים הרי ניכר היה כי איגוד לשכות המסחר, והתאחדות התעשיינים, גילו חריצות והציגו פרטים העלולים להעמיד באור מגוחך את הסבריהם.

דר’ רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, דחה על הסף ומיד את הסברי תכנית משרד האוצר, על הטלת מס צריכה סלקטיבי זה. ומציין, כי בין הסיבות שהוזכרו בסקירת הרקע להטלת המס היה השמנת יתר הנובעת מהרגלי תזונה בעיתיים, בהם צריכה מוגברת של סוכר.

דר’ תומר, מבקר ולועג; “לא רק זאת אלא שפרסומי המשרד (האוצר) מדגישים, כי צריכת הסוכר המוסף ממזון ומשקאות בישראל, היא הגבוהה בעולם ומכאן המסקנה שהוא המקור לבעיית ההשמנה במדינת ישראל. מן הראוי לבחון תחילה טענה זאת שהיא המקור לדרישה להטלת המס“.

דודי מנביץ, יושב ראש איגוד תעשיות המזון, התאחדות התעשיינים ברקע: משקאות מומתקים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
דודי מנביץ

יושב ראש איגוד תעשיות המזון, התאחדות התעשיינים מר דודי מנביץ, המכהן 40 שנה בפעילות בתעשיית מוצרי צריכה, מתוכם 27 שנים בתעשיית המזון, מוסיף, כי; “צריכת סוכר מוסף במזון ומשקאות בישראל, על פי נתוני הגופים הרשמיים בישראל ובעולם, כולל נתוני מחקרי משרד הבריאות, מצביעים על אנומליה קיצונית בין הנתונים אותם מציג משרד הבריאות לבין נתוני הגופים הרשמיים בישראל ובעולם.

הממצאים והנתונים ממחקרים אלו וביניהם; סקר בריאות ותזונה לאומי של משרד הבריאות, מגלים, כי; צריכת סוכר מוסף במזון ומשקאות בישראל, היא הנמוכה ביותר מבין כל המדינות המערביות והמדינות המפותחות בעולם (למעט יפן) ואחת הנמוכות מכל מדינות העולם!!!

בעוד משרד הבריאות, מדווח על צריכה של 170 גרם לנפש ביממה, הנתון האמיתי עומד על כ-75 גרם לנפש ליום כמחצית מן הכמות שמשרד הבריאות מדווח ועל סמך נתון שגוי זה של צריכת סוכר מוסף במזון ומשקאות (מעל כפול מהנתון העובדתי) מבקשים להטיל את מיסוי הסוכר במשקאות.

אין הגיון והצדקה כלכלי ובריאותי לאישור חוק מיסוי סוכר במשקאות בישראל. אבקש לסיים בציטוט של ראש ממשלת ישראל מר נפתלי בנט, בהצהרה לתקשורת במהדורת חדשות הערב מיום חמישי, 22 ביולי; “אנחנו הממשלה הנוכחית פועלים רק ע”פ עובדות ונתונים”.

כל אשר אנו מבקשים, איגוד המזון והתאחדות התעשיינים הוא את יישום הצהרת ראש הממשלה, לפעול על פי עובדות ונתונים. סיכם יושב ראש איגוד תעשיות המזון, התאחדות התעשיינים מר דודי מנביץ.

על כל היתר, היכנסו לסיפור הלא מתוק, בקישורים המופיעים כאן;

נייר עמדה של איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים בנושא; פניה של איגוד תעשיות המזון אל שר האוצר בנושא מיסוי משקאות.

מכתב מאת נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין אוריאל לין, אל שר האוצר, מר אביגדור ליברמן, בנושא; הכוונה להטיל מס קניה על משקאות קלים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן