צרכנות

אזהרה מליקוי חמור במברשת חשמלית המשווקת באינטרנט

הממונה על התקינה, מפרסם הודעה לציבור על סכנת השימוש במוצר ובמקביל ננקטו אמצעים מנהליים כנגד המשווק. המוצר הוצע למכירה במגוון אתרי אינטרנט ונרכש על ידי הממונה על התקינה, לשם בדיקתו, באחד מהם. עם זאת, מדגיש 'הממונה על התקינה' כי יתכן ומוצר זה נמכר גם בשמות מסחריים אחרים ולכן טרם ביצוע הרכישה, יש לוודא, כי למוצר הנרכש, יש אישור התאמה לתקן הישראלי.
0
0
הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, יעקב וכטל | רקע: מברשת שיער חשמלית Fast hair straightener דגם  HQT-906 | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, יעקב וכטל | רקע: מברשת שיער חשמלית Fast hair straightener דגם  HQT-906 | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

ליקויים חמורים במוצר מברשת חשמלית המשווק באתרי האינטרנט, אילצה היום (רביעי,  י”א תמוז תשע”ז), את הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, מר יעקב וכטל, להזהיר את הציבור מפני שימוש במוצר מסוג מברשת שיער חשמלית Fast hair straightener  דגם  HQT-906, העלול לסכן את בריאותו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בבדיקות שערך הממונה על התקינה, מר וכטל, באמצעות מכון התקנים, נמצא, כי המוצר אינו עומד בדרישות התקן הישראלי הרשמי החל עליו, ת”י 900, חלק 2.23; “בטיחות מכשירי חשמל ביתיים ומכשירים דומים” ועלול לסכן את המשתמשים בו, לרבות ‘סכנת התחשמלות’.

נוכח תוצאות הבדיקה, מפרסם היום ההממונה על התקינה, הודעה לציבור על סכנת השימוש במוצר ובמקביל ננקטו אמצעים מינהליים כנגד המשווק.

מברשת שיער חשמלית Fast hair straightener  דגם  HQT-906, העלול לסכן את הבריאות המוצר נכשל בבדיקת הפרעות אלקטרו-מגנטיות (EMC).
מברשת שיער חשמלית Fast hair straightener  דגם  HQT-906, העלול לסכן את הבריאות המוצר נכשל בבדיקת הפרעות אלקטרו-מגנטיות (EMC).

המוצר הוצע למכירה במגוון אתרי אינטרנט ונרכש על ידי הממונה על התקינה, לשם בדיקתו, באחד מהם.

עם זאת, מדגיש ‘הממונה על התקינה’ כי יתכן ומוצר זה נמכר גם בשמות מסחריים אחרים ולכן טרם ביצוע הרכישה, יש לוודא, כי למוצר הנרכש, יש אישור התאמה לתקן  הישראלי.

█║ מי שאינו עומד בהוראות התקן הרשמי צפוי לסנקציות, במישור המנהלי והן במישור הפלילי.

הממונה על התקינה ב‘משרד הכלכלה והתעשייה’ מדגיש, כי חלה חובה, על פי חוק התקנים, על כל יצרן/יבואן/משווק/ספק לעמוד בהוראות התקן הרשמי על כל מוצר המחויב בכך.

מינהל התקינה מבצע בדיקות שוטפות ויזומות על מוצרים עליהם חל תקן רשמי. מי שאינו עומד בהוראות התקן הרשמי צפוי לסנקציות, הן במישור המנהלי והן במישור הפלילי.

מצורף קישור לאתר מכון התקנים הישראלי בנושא חיפוש מוצרים מיובאים הנבדקים במכון התקנים“.

█║ התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה

כזכור, מנהל התקינה פועל מכוח חוק התקנים תשי”ג – 1953 ופועל במטרה;

  • להעלות את איכות המוצרים.
  • להבטיח את בטיחות המוצרים.
  • להגביר תחרותיות התעשייה הישראלית בשווקים הבינלאומיים והמקומיים.
  • להסיר חסמי סחר בין לאומי.
  • להקל על ההכרה ההדדית בין ישראל לשותפותיה בבדיקות התאמה של מוצרים לדרישות התקנים.
  • תחומי אחריות;
    הכרזה, בקרה ואכיפת התקנים הרשמיים בישראל. תקנים רשמיים מחייבים בייצור, בייבוא ובשיווק. וכן קביעת המדיניות המקרו-כלכלית באמצעות מהלכים בתקינה.
0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן