איך להכין עוגת פירות יבשים | מתכון טבעוני | ללא גלוטן

יפית בן מרדכי, דיאטנית קלינית, מלמדת אתכם איך יש להכין עוגת פירות יבשים, בריאה, טבעונית, ללא גלוטן.

הפייקים סביב וירוס קורונה | מהצד השני עם גיא זהר

כאן 11 | חשבתם שוירוס קורונה ויראלי? חכו שתראו את הפייקים שרצים עליו | שירי מימון טענה שמעולם לא ראתה מישהו מצליח עם השיר "סטון קולד". האמנם?

פורום כאן נעים

צנים פקאן ופירות יבשים של דודו אוטמזגין

רעיון לט"ו בשבט: צנים פקאן ופירות יבשים של דודו אוטמזגין. ערוץ האוכל YES 28, HOT 38.

אדיר מילר במופע אלתורים

אדיר מילר במופע האלתורים בערוץ 2. קורע.

שראל הפראית- פרק 1: הנגב

מהלך של שנה שלמה בחייהם של צמחים ובעלי חיים במדבר הנגב הצחיח, המהווה יותר ממחצית שטחה של ישראל. מה סוד ההישרדות שלהם במדבר הקיצוני שזוכה רק למ"מ ספורים של גשם בשנה?

מגן דוד אדום: מירי בוהדנה מתנדבת במד”א

רגע לפני עליית תכניתה משחקי השף, מירי בוהדנה כמו שלא הכרתם אותה, מתנדבת במדא ועוד. כתבתה של חן זנדר - שישי עם איילה חסון - רשת 13 - 25.10.19

ערוץ 10 – שישי עם איילה חסון

תאוות בשרים | ערוץ 10 - שישי עם איילה חסון - 13.4.18.

מפעל הפיס

מעצר חוליית גנבי עגלים בנגב

צוותי מג"ב שביצעו אכיפה באזור הדרום, על מנת לסכל גניבות חקלאיות, התחקו אחר חוליה שגנבה עגלים ממושב יכיני. בתום מרדף רגלי ורכוב, בסיוע היחידה האווירית, נעצרו החשודים, והעגלים הושבו לבעל המשק כשהם בריאים ושלמים.

נעים לעקוב אחרי

צבא | משטרה | ביטחון תחבורה ימית

אומץ ל-שר התחבורה: עצור חוזה תפעול של נמל חיפה עם הסינים

תנועת ’אומץ’; זו סכנה אסטרטגית וביטחונית ואיבוד יכולת השליטה המלאה על עורק תעבורה חיוני למדינת ישראל ◄קיימות גם אזהרות רבות על יכולתם של הסינים למעשה לנצל את מעמדם בנמלים ולבצע פעולות ריגול על תזוזות צבאיות, ציוד, ספינות וחומרים בנמלים ובסביבתם ◄אומץ, מבקשים לשקול שוב את ביצוע חוזה התפעול הסיני בנמל חיפה למרות שהדבר עלול לגרור קנסות כבדים, וגם לפגוע ביחסי ישראל עם סין.
בְּצַלְאֵל סְמוֹטְרִיץ׳ שר התחבורה ברקע: דגל סין ומפה ובה נקודה כחולה מיקומה של מדינת ישראל | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
בְּצַלְאֵל סְמוֹטְרִיץ׳

תנועת אומ״ץ פנתה בדחיפות אל שר התחבורה חבר כנסת בְּצַלְאֵל סְמוֹטְרִיץ׳, באמצעות יושב ראש התנועה, מר פליצ׳ה פלד ודר’ שמעון זילברשלג, יושב ראש השלטון המקומי בתנועת אומץ, בבקשה לבחון מחדש את ביצוע חוזה התפעול הסיני ב’נמל חיפה’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

במכתב מציינים אנשי תנועת אומץ הפועלת למען צדק חברתי ומשפט, כי בעוד פחות משנה, יעבור ניהול נמל חיפה החדש לניהולה של חברה סינית ממשלתית וזאת לתקופה של 25 שנה.

אין מדובר בהחלטה עסקית רגילה אלא בהעברת אחד מנכסיה האסטרטגיים והרגישים ביותר של מדינת ישראל לניהול מלא של מעצמה זרה המיודדת עם הגרועות שבאויבינו, דוגמת; איראן וסוריה.

בתנועת אומץ, טוענים, כי מעורבותה של הרפובליקה העממית של סין, הרחוקה בנמל חיפה אינה נעשית במקרה, זהו עוד מהלך בתכניתה הפומבית של סין, הידועה בשם; “שרשרת הפנינים” או בכינוייה הרשמי; OBOR) ONE BELT ONE ROAD) בו מתכננת סין למעשה שליטה על נתיב ימי מסחרי וביטחוני מסין לאירופה.

במסגרת מהלך זה, רכשה סין, הנחשבת המדינה בעלת האוכלוסייה הגדולה בעולם, אשר מונה למעלה ממיליארד וארבע מאות מיליון תושבים בעלוּת או חוזי ניהול וחכירה בכ-70 נמלים מחוץ לסין.

פליצ׳ה (פנחס) פלד, יושב ראש תנועת אומץ | עיבוד ממוחשב: שולי סונגו
פליצ׳ה (פנחס) פלד

ב’אומץ’ מסבירים, כי זו סכנה אסטרטגית וביטחונית ואיבוד יכולת השליטה המלאה על עורק תעבורה חיוני למדינת ישראל.

גם בנמל פיראוס במדינת יוון, החלה סין בחוזה ניהול וסיימה ברכישת בעלות על הנמל. מהלך דומה, עלול להתרחש כאן, אלא שלמדינת ישראל אין את האפשרות לקחת סיכונים ועליה לשמור היטב על הנכסים האסטרטגיים והביטחוניים של ישראל בסביבה העוינת בה היא מתנהלת כאשר סין, מנצלת תשתיות שהיא בונה במדינות זרות כדי לבצע ריגול, איסוף ולוחמת סייבר.

בתנועת אומץ, מדגישים, כי ארצות הברית, ידידת מדינת ישראל, מתנגדת בחריפות למהלך הסיני בעולם כולו וישראל בפרט.

בדיוני ועדות הסנאט האמריקאי, הוצג מידע מדאיג על כוונות ברורות של הסינים להשתמש בנמלים שבשליטתה גם למטרות צבאיות ולריגול.

קיימות גם אזהרות רבות על יכולתם של הסינים למעשה לנצל את מעמדם בנמלים ולבצע פעולות ריגול על תזוזות צבאיות, ציוד, ספינות וחומרים בנמלים ובסביבתם.

אומץ, מבקשים לשקול שוב את ביצוע חוזה התפעול הסיני בנמל חיפה

עוד מוסיפים אנשי תנועת אומץ, כי; באזור נמל חיפה מחזיקה ישראל, נכסים צבאיים רגישים, האמורים להשתתף במהלכים צבאיים בעת מלחמה ובשגרה וקיומו הסמוך של אתר אסטרטגי בשליטת מעצמה זרה, עלול לחבל במאמץ הצבאי ולפגוע בביטחון המדינה.

בנוסף, יש משמעות תעסוקתית וכלכלית לתושבי האזור בהעברת ניהול הנמל לידיים זרות.

דוברת תנועת אומץ הגב’ מיכל אדר, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי באומץ, מבקשים לציין, כי גם נמל חיפה הישן, נמצא בתהליך הפרטה ולא יהיה מפתיע אם גם הוא יועבר לתפעול מדינה זרה.

עוד מבקשים באומץ, לשקול שוב את ביצוע חוזה התפעול הסיני בנמל חיפה למרות שהדבר עלול לגרור קנסות כבדים, וגם לפגוע ביחסי ישראל עם סין, בסחר בין המדינות ובתיירות.

אולם זו הזדמנות היסטורית לעצור את התהליך המסוכן, לבחון את הנושא מחדש ולוודא שלא יבוצע שום צעד העלול לסכן את עתידה הביטחוני של ישראל ולערער את יחסיה המוכחים עם ארצות הברית.

העתקים, הועברו אל מבקר המדינה מר מתניהו אנגלמן ושר הפנים חבר כנסת אריה דרעי.

אל פניה לשר התחבורהדרישה דחופה לשקול מחדש העברת ניהול נמל חיפה לחברה סינית.




אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל (כאן נעים) בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 66, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ולקצינה בקבע; חלי נעים, סבא מאושר ל-4 נכדות; אוריאן, מילה שרה, אריאל ו-עלמה. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

דילוג לתוכן