פורום כאן נעים

יחד ננצח את הגיף קורונה

היגיינה מרבית למניעת הידבקות, כמה צעדים לשטיפת ידיים. שומרים על הכללים מצילים חיים. (משרד הבריאות).

לחמניות טעימות בלי קמח ברבע שעה!

מה לקנות; אבקת חלב רגילה 150 גר'. ביצים; 4. אבקת אפיה; כפית ותקבלו; לחמניות טעימות בלי קמח ברבע שעה!

Whitney Houston – “I Will Always Love You”

Whitney Houston - performing "I Will Always Love You" (HD) com legenda. "אני חולה עליה", תתרווחו והאזינו לקול ולביצועים המדהימים האלה.

קלמן וסג”ל | 11.03.20: סיוע למשק בעקבות משבר קורונה

כאן חדשות | מדי ערב נפגשים קלמן ליבסקינד ואראל סג"ל לשעה של אקטואליה קצבית, בועטת ולא מתנצלת. דיווחים, ראיונות, פרשנויות וכל הקולות שצריך לשמוע כדי להבין טוב יותר מה שקורה היום בחדשות – לפני הקלעים ומאחוריהם.

צליית בשר: כך תעשו את זה נכון

השף דן עמיר, ממסעדת BP בחיפה מסביר לנו בכמה טיפים פשוטים כיצד לצלות את הבשר ולהשאיר אותו רך ועסיסי, וגם – מה הנתח שהישראלים הכי אוהבים?

מפעל הפיס

המדים החדשים של מג”ב

הכירו את המדים החדשים של לוחמות ולוחמי משמר הגבול.

נעים לעקוב אחרי

בחזרה לבית הספר ולגן כאן ילדי ישראל רפואה תזונתית

אולגה רז עם כללי זהב של תזונה מזינה ובריאה לילדים

דר' אולגה רז ראש תחום תזונה קלינית הפקולטה למדעי הבריאות אוניברסיטת אריאל; "ארוחת בוקר לא מסובכת, התחשבו בהעדפות שלהם, לבית הספר השתמשו בממרח שהם אוהבים והימנעו ממריבות על אוכל. מה לקחת לביה"ס; הכי נוח, סנדוויצ'ים, כלומר; כריכים, מספרם נקבע לפי אורכו של יום הלימודים. יש לקחת בחשבון שפרי בדרך כלל, אינו משביע ומהווה תוספת לסנדוויץ'.
דוקטור אולגה רז, ראש תחום תזונה קלינית הפקולטה למדעי הבריאות אוניברסיטת אריאל עם כללי זהב של תזונה מזינה ובריאה לילדים וגם לנוער
דוקטור אולגה רז, עם כללי זהב של תזונה מזינה ובריאה לילדים וגם לנוער | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

לרגל פתיחת שנת הלימודים החדשה תשע”ח, הבאה עלינו לטובה, והעומדת בסימן 70 להקמת מדינת ישראל, הינה כמה עצות לקראת שנת הלימודים הקרבה, אותם מגישה באדיבות דוקטור אולגה רז, ראש תחום תזונה קלינית הפקולטה למדעי הבריאות אוניברסיטת אריאל בכל הקשור ל’תזונה בקרב ילדים’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

במסגרת זו, אומרת דר’ אולגה רז; “הצפתי הדברים המשמעותיים ביותר במציאות התפריט של המשפחה נראה שונה ואולי אף שונה מאד. כהורים, חשוב שנעשה מאמץ וזאת כדי שלפחות בחלק מן הימים התזונה בבית תהיה קרובה ככל הניתן אל תזונה בריאה ואיכותית.

ראו גם בהצלחה חלקית, הישג ראוי והימנעו ככל הניתן ממריבות עם הילדים על בסיס אוכל.

  1. ארוחת בוקר; אכן חשובה, אבל אינה חייבת להיות גדולה ומסובכת. כוס חלב היא ארוחת בוקר מצוינת, אפשר להכין קקאו תוצרת בית מכפית אבקת קקאו אמיתי בתוספת כפית סוכר, על בסיס חלב חם או מעט מים חמים וחלב קר, כך שאין צורך להמתין עד שהמשקה יתקרר. פרוסה לחם עם ממרח תמיד מתאימה, או 2-3 כפות דגני בוקר עם מינימום סוכר ומעט חלב.
  2. מה לקחת לביה”ס; הכי נוח, סנדוויצ’ים, כלומר; כריכים, מספרם נקבע לפי אורכו של יום הלימודים. שאלו את ילדיכם מה הממרח המועדף עליהם כדי למנוע שהסנדוויץ’, יגיע לפח או יחזור הביתה. מומלץ להשתמש בלחם מקמח מלא, זו אופציה טובה רק במידה ובבית משתמשים רק בלחם זה. אם יש לחם לבן, זה מה שהילד יבחר לאכול. תהוו דוגמא לילדכם ואמצו לחם מלא כחלק מאורח החיים. ניתן להשתמש בפיתה מקמח מלא או לחמנייה, שהינם מקמח מלא. כך למעשה אתם מציעים מגוון אפשרויות.
  3. להימנע! ממרח שוקולד ואגוזים; ממרחים אלה מורכבים בעיקר מסוכר (הציצו ברשימת המרכיבים). וכן כדאי להימנע ממרחים המרטיבים את הלחם.
  4. ממרחים מומלצים; חומוס, טחינה, קוטג’, ביצה, אבוקדו, פרוסת גבינה צהובה וכד’.
  5. מומלץ להוסיף ירקות; העדיפו ירקות שהילדים אוהבים ואין להתעקש שהרי בסופו של דבר המטרה היא שהם יאכלו את הסנדוויץ’. אכילת הסנדוויץ’ במהלך הלימודים, יתרום לכך שהילד יגיע לא כל כך רעב הביתה.
  6. פרי: ניתן להוסיף פרי בעיקר עם הילדים מעוניינים. יש לקחת בחשבון שפרי בדרך כלל, אינו משביע ומהווה תוספת לסנדוויץ’.
  7. ארוחת צהרים; גם אם יש מי שמגיש בבית וגם אם הילדים עצמאיים, כדאי להכין את הצלחת מראש. ילדים לרוב מגיעים רעבים הביתה. מומלץ להגיש אוכל רגיל; מנה עיקרית; שוק עוף או שניצל לא גדול או קציצות או כדורי בשר – עדיפות ל-עוף והודו.

תוספת; כמות לא גדולה של אורז בסמטי לבן, הוא בריא וגם טעים או תפוחי אדמה (מבושל או בתנור או במיקרו), או פסטה לבנה מקמח דורום, או גריסים וקטניות במידה וילדיכם אוהבים. הימנעו מהגשת מזון שהילדים לא מכירים או לא התרגלו אליו עדין.

אפשרות נוספת; ספגטי בולונז’, רצוי עם בשר רזה, מנה המשלבת חלבון ופחמימה.

  1. לדאוג לירקות זמינים; מהסוג שילדכם אוהבים, בצורת ההכנה האהובה עליהם.
  2. בין הארוחות; פרי או שניים, מדי פעם גלידה איכותית.
  3. ארוחת ערב כפי שאתם רגילים; חביתה או שקשוקה בשילוב של ממרחי גבינה, חומוס, טונה ואחרים המועדפים על ידי הילדים ובתוספת לחם וירקות כמובן.
  4. ארוחת לילה; תלויה בשעת השינה, ייתכן שלפני השינה, יש צורך בארוחה קטנה, כמו; פרי, משקה חלבי, יוגורט, פרי ואפשר גם מרק טעים. דברים פשוטים, מזינים ובריאים.
  5. שתיה; לדאוג שישתו מים, לא משקאות ממותקים – להימנע מהחזקת משקאות ממותקים בבית, אפשר לשלב במהלך היום תה עם כפית סוכר.

שנת לימודים מוצלחת מזינה ובריאה.




אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

דילוג לתוכן