"עושים כאן משהו חד פעמי"

"עושים כאן משהו חד פעמי": הפקת הענק שמשחזרת את מלחמת יום הכיפורים | כתבתה של שני נחשוני, מתוך חדשות 07.10.19.

האם יש ערך בבקשת סליחה? | גיא זהר

לכבוד יום כיפור, בדק כאן 11, מה מעמדה של סליחה בפוליטיקה הישראלית? האם פוליטיקאים מתנצלים - והאם יש מי שימחל להם?
מהצד השני עם: גיא זהר - 07.10.2019.

פורום כאן נעים

"למה אתה גונב?": מלחמת החקלאים במשפחות הישראליות

שום דבר לא הכין את החקלאים בישראל לתופעת הגניבות של המטיילים, ש"עושים שוק" במטעים ובפרדסים. כתבתה של נועה ברק | כאן חדשות.

אדיר מילר במופע אלתורים

אדיר מילר במופע האלתורים בערוץ 2. קורע.

שראל הפראית- פרק 1: הנגב

מהלך של שנה שלמה בחייהם של צמחים ובעלי חיים במדבר הנגב הצחיח, המהווה יותר ממחצית שטחה של ישראל. מה סוד ההישרדות שלהם במדבר הקיצוני שזוכה רק למ"מ ספורים של גשם בשנה?

מגן דוד אדום: מירי בוהדנה מתנדבת במד"א

רגע לפני עליית תכניתה משחקי השף, מירי בוהדנה כמו שלא הכרתם אותה, מתנדבת במדא ועוד. כתבתה של חן זנדר - שישי עם איילה חסון - רשת 13 - 25.10.19

ערוץ 10 – שישי עם איילה חסון

תאוות בשרים | ערוץ 10 - שישי עם איילה חסון - 13.4.18.

מפעל הפיס

נשיא המדינה ציין 20 שנים להקמת 'נגישות ישראל'

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין אירח ב- 28 ביולי 19', את נציגי עמותת "נגישות ישראל" לציון 20 שנה להקמתה.
במפגש הוגש לנשיא דו"ח המסכם 20 שנים של נגישות, ובמסגרתו נשאו דברים מייסד ונשיא העמותה יובל וגנר ומנכ"לית העמותה מיכל רימון.

נעים לעקוב אחרי

בנקים חדשות

אבנר זיו: בעולם האשראי לקוח ישראלי הוא 'לקוח טוב' ואחראי

-כך קובע  אבנר זיו, מנהל חטיבת הטכנולוגיה של בנק ישראל בכנס FINTECH JUNCTION 2019 ומוסיף; " אנו עדים לשיח שמתחיל להיווצר בציבור, לגבי דרכים לשיפור דירוג האשראי" ◄ "כבר בשלב זה, קיים שימוש ער במערכת במגזר הפיננסי; בחודשיים הראשונים לפעולת המערכת בוצעו בה יותר מ-1.5 מיליון שאילתות על ידי נותני אשראי, באופן שמספק להם שקיפות מלאה לגבי רמת החשיפה של הלקוח. יש 40 אלף שאילתות ביום. אנו, בבנק ישראל, רואים גידול בהיקף התחרות על הלקוח בין נותני האשראי השונים, ומצפים לכניסה של שחקנים נוספים לשוק".
אבנר זיו, מנהל חטיבת הטכנולוגיה, בנק ישראל בכנס FinTech Junction 2019 בהפקת 'קבוצת אנשים ומחשבים' | צילם: TomerFoltyn | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
אבנר זיו, בנק ישראל

"עידן האינטרנט והגלובליזציה מאפשר מוביליות מלאה של שירותים, ביניהם שירותים פיננסיים. המיקום הגיאוגרפי פחות חשוב. הדבר מאפשר גם לחברות ישראליות הפועלות באופן מקוון – להציע שירותים פיננסיים דיגיטליים", כך אמר אבנר זיו, מנהל חטיבת הטכנולוגיה, בנק ישראל.  זיו דיבר בכנס 2019 .FinTech Junction  

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

הכנס הבינלאומי, בהפקת 'קבוצת אנשים ומחשבים' נערך זו השנה השלישית ברציפות והוא מתקיים גם היום (חמישי, כ"ד בסיון התשע"ט) באולם כנסים אווניו, קריית שדה התעופה, בהשתתפות 1,500 מקצוענים בתחום ובהם; משקיעים, יזמים, מנהלי חדשנות ו-IT, מוסדות פיננסיים, ביטוח, בנקים, אקסלרטורים וקרנות הון סיכון.

זיו, תיאר בפני משתתפי הכנס את הצעדים שבהן נוקט בנק ישראל; "על מנת לשפר את פתיחת המשק לתחרות ולאפשר חדשנות בשירותים פיננסיים במשק הישראלי".

לדבריו של מנהל חטיבת הטכנולוגיה של בנק ישראל מר זיו; "הבנק, רואה בחברות הסטארט-אפ הפועלות בתחום הפינטק – חלק חשוב בפוטנציאל הגברת הצמיחה של המשק הישראלי. בנק ישראל, שוקל דרכים שונות, כדי לעודד את היזמים לתרום לחדשנות בתחום השירותים הפיננסיים במשק הישראלי".

יעדיו של הבנק, אמר מר זיו; "הם הגברת התחרות והיעילות במערכת הפיננסית, וקידום מערכות ואמצעי תשלום אפקטיביים ואמינים" – כך, ציין UVUXH; מר זיו, "מערכת נתוני אשראי, החלה לפעול באפריל 2019 בשוק האשראי.

מטרותיה העיקריות הן הגברת התחרות בתחום האשראי הקמעונאי, שיפור מעמדו של הלקוח, וחיזוק יכולותיהם של נותני האשראי לנהל את סיכון האשראי.

"כבר כיום, יש יותר מ-30 נותני אשראי במשק, מדווחים מדי יום למערכת, בהם; בנקים, חברות פינטק, גורמי ממשל, חברות כרטיסי אשראי, חברות ליסינג, ביטוח ועוד. נותני אשראי רבים פונים על מנת להתחבר למערכת".

לדברי מר אבנר זיו; "כיום פועלות שתי לשכות אשראי; BDI ו-דן אנד ברדסטריט, המאפשרות לקבל חיווי ודירוג אשראי ושרותי ניטור על הלקוחות בישראל, בכפוף להסכמת הלקוח.

זה פותח את הדלת לחברות פינטק, לקבל מידע אשראי מהימן על הלקוח, באמצעות API, מול לשכות האשראי – באישור הלקוח. כך הן יכולות להציע שירותים פיננסיים מתקדמים, על בסיס נתוני המערכת בתחום האשראי הקמעונאי, הייעוץ הפיננסי והשוואת העלויות".

אבנר זיו, מנהל חטיבת הטכנולוגיה, בנק ישראל; "רואים גידול בהיקף התחרות על הלקוח בין נותני האשראי השונים, ומצפים לכניסה של שחקנים נוספים לשוק"

מנהל חטיבת הטכנולוגיה של בנק ישראל מר אבנר זיו, ציין, כי; "סקירה סטטיסטית של נתוני המערכת מעלה, כי הלקוח הישראלי הוא 'לקוח טוב' ונוהג באופן אחראי ביחס לעולם.

"אנו עדים לשיח שמתחיל להיווצר בציבור, לגבי דרכים לשיפור דירוג האשראי, כשכבר בשלב זה" – אומר זיו; "קיים שימוש ער במערכת במגזר הפיננסי; בחודשיים הראשונים לפעולת המערכת בוצעו בה יותר מ-1.5 מיליון שאילתות על ידי נותני אשראי, באופן שמספק להם שקיפות מלאה לגבי רמת החשיפה של הלקוח.

יש 40 אלף שאילתות ביום. אנו, בבנק ישראל, רואים גידול בהיקף התחרות על הלקוח, בין נותני האשראי השונים, ומצפים לכניסה של שחקנים נוספים לשוק".

מר אבנר זיו; "היה מי שאמר, כי המערכת הבנקאית הישראלית היא מערכת סגורה. נקטנו וננקוט צעדים רבים לפתיחת השוק לתחרות. כך, פרויקט בנקאות פתוחה, הוא כלי נוסף שהבנק מקדם, כדי לקדם את התחרות בשוק ולאפשר שירותים פיננסיים חדשים.

הבנק הצטרף לארגון התקינה Berlin Group, אשר מגבש את התקן NextGenPSD2.

באוגוסט הקרוב, נפרסם את גרסת התקן הראשונה של הפרויקט. זו תאפשר מודל הסכמת לקוח, פירוט תנועות ויתרות עובר ושב וכרטיסי חיוב וביצוע תשלום בודד. היעד שקבענו למערכת הפיננסית, הינו, כי שנה, לאחר מכן לגופים תהיה תאימות לתקן. עד אוגוסט 2020 הבנקים יפתחו על בסיס התקן.

התקן, כמעט זהה לתקן האירופי. אנו מקווים שעד אז החקיקה תסתיים, כי היא שלב הכרחי בטרם העליה לאוויר. בהמשך, מדי שנה, תצא גרסת תקן חדשה שתתמוך בסוגי מידע ופעולות נוספים".

לדבריו של  מנהל חטיבת הטכנולוגיה של בנק ישראל מר זיו; "הבנק מנהל את הפרויקט בתיאום עם המערכת הבנקאית מחד, ועם חברות פינטק, רבות מצד שני. הן משפיעות על גיבוש התקן. הבנקאות הפתוחה פותחת דלת בפני חברות פינטק ותאגידים בנקאיים, היכולים להעשיר את השירותים הפיננסיים הניתנים ללקוח הישראלי".

לדברי זיו, "אנו בוחנים בימים אלה דרכים שונות לקידום תשתית לתשלומים מידיים, כדי לאפשר יישומים חדשניים ולשפר את הנגישות למערכות התשלומים לחברות פינטק".

"לגבי טכנולוגיית בלוקצ'יין, ציין מר זיו; "הבנק, חוקר בשנה האחרונה את הנושא, מתייעץ עם התאגידים הפיננסיים, ובודק את הכדאיות והמשמעויות של הקמת תשתית מסוג זה, לטובת יישומים כגון; שרות KYC משותף, ושירותים אחרים.

כמובן שלא ניתן להתעלם בימים אלה מההכרזה של פייסבוק על המטבע הדיגיטלי ליברה.

זהו אולי הצעד הפיננסי הכי משמעותי מצד ענקיות האינטרנט בתחום. בנק ישראל, כמו בנקים מרכזיים אחרים, לומד ובוחן את המשמעותיות של זה ואז נתייחס אליו".

"בנק ישראל" – יחד עם שותפיו במשרדי האוצר והמשפטים ועם רשות שוק ההון – מקדמים את המהפכה. אנו רוצים שחברות סטארט אפ, יקימו פה שירותים פיננסיים מתקדמים. יש להן, כבר סינרגיה עם הבנקים, אבל הן, יפעלו גם בצורה עצמאית.

התשתיות הפיננסיות שבנק ישראל בונה – יאפשרו לעשות זאת". סיכם את דבריו מנהל חטיבת הטכנולוגיה של בנק ישראל מר אבנר זיו.




אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

דילוג לתוכן